Steeds weer naar dezelfde plek

06-08-2007 06:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom al bijna 15 jaar in Turkye (Dalyan). Tussendoor ben ik wel eens naar een ander land op vakantie gegaan, maar dat dan éénmalig. Ik ken ook iemand die al jarenlang naar Griekenland gaat, steeds weer naar dezelfde plek. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die ook jarenlang naar dezelfde plak op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga het liefste elk jaar ergens anders naartoe. Vakantie is voor mij wat zien van de wereld en niet elk jaar 15 dagen op dezelfde plek of in hetzelfde land vertoeven.

Ik vraag me af, wat is er na 15 jaar nog leuk aan en heb je geen behoefte om eens iets anders te zien, ontdekken?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook elk jaar naar een ander land,wat niet weg neemt dat ik bij sommige landen zoiets heb van daar wil ik ooit nog een keer naar terug en bij weer andere denk ik,never nooit meer dat ik ook nog terugga...



Maar ik ken zelf ook een aantal mensen die steeds weer naar hetzelfde trekken en ik vraag mij ook weleens af,willen ze niets anders zien of voelt het zo vertrouwwd? dat vraag ik mij weleens af..



Maar dat neemt niet weg dat iedereen natuurlijk zelf moet weten wat hij/zij doet in de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ook wij gaan elk jaar ergens anders naar toe op vakantie, onder het motto van " dat het hier leuk is, betekent niet dat het ergens anders niet ook leuk kan zijn".



Ken ook eigenlijk geen mensen die wel al jarenlang naar dezelfde plek gaan. Ik heb juist altijd het luxeprobleem, hoe krijg ik alles te zien wat ik wil zien? hahaha



Maareh...Dalyan zou ik volgend jaar graag heen willen, het schijnt namelijk minder toeristisch te zijn dan andere plaatsen, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar naar dezelfde plek met vakantie lijkt me verschrikkelijk saai, ik vind het juist altijd wel weer spannend van hoe zou het daar zijn.Nieuwe dingen bekijken je gaat niet keer op keer naar het zelfde musea of kerkje.Voor anderen is het juist vertrouwd en weten ze wat ze hebben aan accomodatie of camping, en meestal staan op die camping dan ook nog dezelfd gasten als voorgaande jaren en dan is het ook weer gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het klinkt erg saai als je al 15 jaar dezelfde plek gaat.Ik ben wel eens ergens anders op vakantie gegaan o.a; Thailand, India, Spanje. Ook niet gek, zou ik ook nog wel eens terug willen. Toch blijft Dalyan mijn prioriteit. Het is ook het vertrouwde gevoel. Ik wist nooit dat je verliefd op een land kon worden. Bij mij is dat dus gebeurd. En ik voel me er heerlijk bij.
Alle reacties Link kopieren






Maareh...Dalyan zou ik volgend jaar graag heen willen, het schijnt namelijk minder toeristisch te zijn dan andere plaatsen, klopt dat?



Klop Chica, het is zeker minder toeristisch, lekker goedkoop, rustig, veel ruimte en een schitterend natuurgebied. Zeker een aanrader

Alle reacties Link kopieren
tja... ik ken dat maar al te goed. ik ben verliefd. verliefd op de plaats, het land, de cultuur, de gebruiken, het eten, de taal... wat doe je eraan>?

het land is nog zo groot en wil zo veel nog zien van de rest van het land, maar tis toch onmogelijk om wel naar het land te gaan en dan NIET mn vrienden daar op te zoeken?

ik ga strax op wereldreis, maar zal mn thuis vreselijk missen. 1e wat ik ga doen als ik terug ben, is daarnaartoe gaan. allicht voor vakantie , allicht voorgoed.



ik wil ook nog zoveel van de wereld zien, maar voor een relax vakantie weet ik wat ik heb. het is er heerlijk. het is er fijn, idd vertrouwd en altijd weer anders en fantastisch!

ik heb het dan over gumbet/ bodrum, maar kan me voorstellen dat je dat met dalyan hebt!

nix raars aan hoor! als ik 5 weken vakantie per jaar zou hebben, zou ik ze alle 5 daar doorbrengen! het is er gewoon heerlijk, ik voel me er fijn, waarom er dan niet naartoe gaan???
Alle reacties Link kopieren
ik ken wel mensen die al jaren naar dezelfde plek gaan!moeten ze vooral blijven doen!dan ben ik misschien net iets avontuurlijker aangelegd?ik vind het heerlijk om altijd ergens anders heen te gaan!er is nog zoveel moois op de wereld en ik wil het allemaal zien!!!en als ik al terug ga naar hetzelfde land,heb ik wel gedaan,dan is het weer op een hele andere plaats!zodat ik toch weer andere dingen kan ontdekken!ieder zijn ding,maar dit is het mijne.
De voorpret van een vakantie is bij mij vooral de spanning hoe het er zal zijn, de omgeving, de camping of het appartementencomplex enz enz. Het lijkt mij saai als ik dat op voorhand al weet. Ik ben op plaatsen geweest waar het echt helemaal 100% geweldig was, maar toch zou ik er niet voor kiezen om terug te gaan, dan kies ik liever voor weer iets nieuws, iets verrassends.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging altijd elk jaar ergens anders naartoe, totdat ik de Algarve in Portugal heb leren kennen. Ga nu bijna elk jaar naar de Algarve, wel iedere keer naar een andere plaats, ander appartement, maar dus wel die streek. Ik vind het er super! Gewoon goed klimaat, aardige mensen, goed eten, betaalbaar om elke dag uit te gaan eten, goede ruime appartementen, uitzicht op zee...tja, het komt denk ik ook omdat ik toch wel bepaalde eisen heb en een zekere luxe wil ervaren, ik denk ook van ja ik ga maar 1 x per jaar op vakantie, dan wil ik ook weten dat ik het er naar mijn zin heb!



Het is zelfs zo dat ik er nu aan denk om over een aantal jaren naar de Algarve te gaan emigreren! :jump:
Ik vind ieder jaar naar hetzelfde gebied of dezelfde streek weer iets anders dan ieder jaar hetzelfde appartementencomplex (of hotel of camping). Wij zijn nu 3 jaar achter elkaar naar Toscane en Umbrie geweest maar we zijn niet één keer op dezelfde plek geweest. Niet dezelfde campings en ook andere steden en bezienswaardigheden.

Maar 15 jaar dezelfde plaats lijkt me niks. Dan weet je alles al, lijkt me vreselijk saai. Wel vertrouwd en dat zal dan ook de reden zijn, maar niks voor mij. Dan kom je altijd in dezelfde supermarkt, heb je bepaalde restaurants al tien keer gezien...
Alle reacties Link kopieren
ik kom al 7 jaar 2 x perj in Gambia! Tja het is een 2e huis geworden, vooral nu dat ik sinds okt. mijn vriend er heb zitten! maar tussendoor maak ik leuke citytrips in Europa en mijn ouders hebben een huis in Frankrijk! Vanaf mijn 18e heb ik de hele wereld afgereisd, gelift door Europa, gebackpacked(?) Azie, Arfrika, zuid amerika,noordamerika, canada heb dus al heel veel gezien maar ik mis het wel soms, de andere culturen! Wie weet krijg ik mijn lief nog eens zover om met mij mee te gaan reizen, maar eerst moet hij maar eens in Nederland komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven