Betrouwbare cursus Turks in Turkije?

17-03-2008 10:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ongelofelijk graag Turks leren en ik heb niet eens een Turkse vriend :) ik ben gewoon weg van de taal, van de muziek en 't land. Nou zou ik heel graag een paar weken een cursus Turks volgens in Turkije. Het allerliefst in Istanbul, maar als het ergens anders op een leuke en goede manier ook kan, houd ik me aanbevolen. Wie weet waar dit kan en hoe je dit zo veilig en goed mogelijk regelt? Heeft iemand dit zelf gedaan misschien? En kan je als vrouw alleen zoiets doen? Alle tips zijn welkom, alvast super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In Turkije is de instelling Tömer gerenomeerd; het is een onderdeel van de Universiteit van Ankara en de certificaten die je er behaald worden officieel erkend. Tömer zit uit mijn hoofd in Istanbul, Ankara, Izmir, Antalya, Alanya en in nog een aantal steden. De link: http://www.tomer.ankara.edu.tr/english/index.html



Het is voor een 'buitenstaander' een erg moeilijke taal, maar als je door het begin heen bent en je hebt de gramaticale structuur door (die is heel regelmatig) gaat het steeds makkelijk.



Leuk dat je de taal puur uit interesse wilt leren!

Veel succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie, ik ga de site bekijken...
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, zeker Tömer! Heb ik twee jaar terug een cursus gedaan in Istanbul! Supergaaf! Ik heb in NL ook al Turkse les gehad op de universiteit van Leiden. Maar Istanbul is wel echt een droomlocatie, haha.. vind het een heerlijke stad!



Via Tömer kan je ook regelen dat je in een gastgezin kunt blijven. Dat vond ik ook echt een super ervaring! Ik bleef bij een heel leuk modern Turks stel in een echt Turkse wijk, dus geen toeristen om je heen.

Ik ben ook Turkije-gek, dus misschien wel een tikje bevooroordeeld ( ook geen vriend hoor! ) maar het is echt een enorme aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik was door allemaal hectitsche dingen in de tussentijd helemaal vergeten mijn topic te checken! En nou zie ik dat jij (Suzanne83) ook zo'n cursus hebt gedaan! Hoop dat je dit nog leest...Hbe je dat ook in je eentje gedaan? En hoelang duurt het? En heb je er wat aan gehad? En wat deed je zoal buiten 'schooltijd'? En als je nog meer kan vertellen...graag! Ben nu aan het kijken wanneer ik tijd zou hyebben voor zo'n cursus...Alvast bedankt!
13 jaar geleden in Izmir een basiscursus gevolgd. Nog profijt van.



Het fijne aan Tömer is een klein klasje. Ik geloof max 5 personen.

De docenten (doen net alsof ze) kennen geen andere taal dan de Turkse. Het lijkt wat op doceren dmv de 'directe methode'. Dat is gebaseerd op hoe kinderen hun taal van de ouders leren.



Het nadeel wat ik tegenkwam is dat ik moest wachten tot er anderen zich ook hadden aangemeld. Ik zat uiteindelijk met 2 ander vrouwen in de klas.

En buiten de klas is het ook leuk want zeer internationale mix aan studenten van alle leeftijden. Van een Russisch verliefd meisje tot aan Amerikaanse mariniers.
Alle reacties Link kopieren
:-O Had ik dit topic maar eerder gezien, ik heb net een compleet andere taalreis geboekt. Ook leuk hoor, maar mijn hart ligt toch in Turkije en bij de Turkse taal, alleen kon ik zelf geen geschikt instituut vinden. Nou ja, een instituut wel, maar dan moest je zelf een verblijfplaats regelen en dat leek me nogal lastig vanuit NL, ik wil toch graag zeker weten dat ik goed terecht kom en als je via een site een kamertje huurt is dat nog maar afwachten ;-)



Nou ja, misschien volgend jaar, als ik weer wat geld heb. :-|





(Ook ik heb trouwens geen Turkse vriend of Turkse familie, mijn hartje gaat gewoon sneller kloppen als ik aan Turkije denk of als ik iets zie dat me aan Turkije doet denken - beetje jammer alleen dat iedereen mijn liefde voor Turkije tegenwoordig afdoet als oppervlakkig door het massatoerisme aldaar en dat men in eerste instantie denkt dat ik verliefd ben geworden op de volvreetresorts oid en dat ik geen idee heb wat voor land het écht is)
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang blijven de meeste studenten die via Tömer studeren trouwens? Ik heb volgend jaar namelijk geen tijd om langer dan een maand weg te blijven. Nu ben ik wel bezig met een thuisstudie Turks, dus ik hoef niet bij het begin te beginnen, maar een maandje is wellicht ietwat kort voor een taal die toch heel anders is dan de onze.
In Izmir kreeg ik de indruk dat de mensen daar ook woonden, net als ik.

Misschien moet je ze even googlen en emailen.
Alle reacties Link kopieren
Er gaan ook wel mensen naar Tomer die net als jij gek zijn van TR of er een vriendje hebben. Die gaan bijvoorbeeld voor drie maanden in de zomervakantie, als ze nog studeren, of voor een kortere periode als ze al werken. Alles kan. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het nooit gedaan en heb en nu is het niet handig. Mijn man moet juist hier op taalcursus (oftewel inburgeren) ik niet daar :-p
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Dat "betrouwbare" in de titel vind ik wel grappig X-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maand de cursus gevolgd, maar je kan verschillende niveau's achter elkaar doen. Je kan een instaptest doen waarbij ze je taalkennis testen.

Ik ben er alleen heen gegaan en dat was echt geen enkel probleem. Ik had wel al wat reiservaring wat van pas kwam, want Istanbul is wel een enorme stad natuurlijk. Vond het zeker nuttig: omdat je zowel les krijgt als constant tussen Turkstalige mensen zit pik je een hoop op. De docenten spreken wel Engels, maar geven volledig les in het Turks. Zou een gastgezin echt aanraden, want dan leer je nog veel meer! En het is leuk om de cultuur te zien. Meestal ging ik met klasgenootjes wat doen na de lessen. Heb alle bezienswaardigheden gezien, of soms gingen we gewoon wat drinken of in het park zitten. En huiswerk maken, haha.. Maar ik zat eigenlijk in een te laag niveau ( wegens administratief foutje) dus kostte me dat amper tijd, haha..

Nou, ik wens je heeeeel veel succes en plezier! Turkije en vooral Istanbul is zo geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Very Cherry schreef op 11 april 2008 @ 00:08:

Dat "betrouwbare" in de titel vind ik wel grappig X-D
Nou, als ze ergens toeristen graag een beetje afzetten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Very Cherry schreef op 11 april 2008 @ 00:08:

Dat "betrouwbare" in de titel vind ik wel grappig X-D
:-P ;-) :-P
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Prinses X-D

Djo ze zetten je werkelijk waar óveral af, behalve waar je moet zijn, bij je hotel ofzo X-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
X-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik heb op de website van tömer gekeken, maar ik snap er echt geen bal van. Hoe weet je nu bij welke kosten je moet kijken? Hoe weet je wat het totale kostenplaatje wordt? En voor mensen die dit al hebben gedaan...hoe hebben jullie het gastgezin geregelt? Ik zou graag in izmir willen verblijven namelijk.

Dus iemand die me kan helpen met het uitzoeken....graag! :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven