Ibiza

08-02-2013 21:18 36 berichten
Ik zou graag dit jaar met mijn moeder naar Ibiza willlen.

Behalve een feesteiland moet het ook een prachtig eiland zijn, lees ik wel. Klopt dat? Die hippymarkten lijken me leuk en misschien eens yoga. Wat is een leuke plaats/hotel om heen te gaan als je niet tussen de dronken Engelsen wilt zitten?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje alles wat goedkoop is, zit vol met dronken mensen.

Vanaf een paar duizend euro per week huur je een prachtig huis waar je daar geen last van hebt.
Zoveel geld heb ik jammer genoeg niet. We gaan wel in het voorseizoen, dus misschien is dat wat rustiger. Noord Ibiza moet ook niet zo toeristisch zijn, zegt men.
Alle reacties Link kopieren
Portinatx - Marconfort el greco hotel



Mooiste baai van heel Ibiza en helemaal in het Noorden dus absoluut niet druk. Hotel zit direct aan de baai, dus smorgens rol je je bed uit en loop je zo het strand op, geweldig. Met de bus kom je super makkelijk bij de hippiemarkten of reis je naar Ibiza-stad ^^ Afgelopen zomer geweest met mijn vriend en heerlijke rustige vakantie gehad. Zou echter niet in het hoogseizoen gaan dan want dan zijn er ook veel kinderen. Toen wij er waren alleen maar mensen die echt voor het eiland komen, zonder hun kids ;)
Dank je wel voor tip Caithlynn. Ga er meteen even kijken.
Mooi hotel Caithlynn, maar zo te lezen veel trappen. Mijn moeder is al in de 70 jaar en kan wel goed lopen, alleen trappen lopen is niet echt een succes. Toch bedankt voor tip.
Alle reacties Link kopieren
Voor yoga op een mooie plek (ook in het noorden)

www.ibizayoga.com



Ze organiseren yoga vakanties, maar je kan ook losse lessen volgen (niet goedkoop, wel prachtige lokatie)
.
Alle reacties Link kopieren
Noord Ibiza idd of Ibiza Stad (Eivissa). Zou een auto huren wel aanraden. Dan kom je tenminste makkelijk overal en hoef je niet lang te wachten oid op een bus.



San Antonio vermijden, dat zit vol Engelsen. Best grappig, dat dan weer wel.
Ziet er heel mooi uit Impala.
Is de sfeer in Ibiza stad dan heel anders dan in San Antonio?
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind ik wel. Ik ben er nu 7 keer geweest, de laatste keer afgelopen zomer en de eerste keer 15 jaar geleden. San Antonio is echt een soort Salou voor Britten geworden. De oudere toeristen, die gaan voor meer cultuur en klasse, gaan allemaal naar Ibiza Stad. Daar vind je ook feesten ed hoor, maar niet in het voorseizoen. De feesten beginnen allemaal begin juni en stoppen eind augustus/begin september.



Ik kwam er als kind al en het is er prachtig. Menorca schijnt overigens ook heel mooi te zijn.
Al 7x naar Ibiza Ebba. Dan moet het wel heel mooi zijn.



Menorco ben ik nog niet geweest.

Mallorca wel 3x. Ook heel mooi en gezellig.



Ik moet altijd een beetje een combinatie vinden in wat mijn moeder leuk vindt en wat ik leuk vind. Uit eten met mijn moeder is bijv. een ramp. Ze is helemaal geen lekkere eter. Lust bijna niets. Geen vlees, vis, gekruid eten enz. Daarom de laatste paar keer HP of AI gedaan. Buffetten is altijd gemakkelijk. Kun je pakken wat je wilt..

Lees ook dat je de boot naar Formentura kunt pakken. Lijkt me ook leuk om te doen. In de zon op het water is altijd lekker.
Alle reacties Link kopieren
Formentera schijnt ook heel mooi te zijn inderdaad.



In Ibiza Stad zit El Zaguan, hier serveren ze een soort tapashapjes (officieel pintxos genoemd) en hier kun je pakken wat je wil voor 1,50 per hapje. Erg leuk en lekker! Lijkt toch een klein beetje op een buffet, maar net wat spannender.



Wat lust ze wel? Dan kan ik verder nog even meedenken.



Een autootje huren zou ik ook zeker doen. Het eiland is goed te rijden per auto, geen rare taferelen ofzo haha.
Geen enge afgronden enz. op Ibiza? Gewoon veilige wegen?

Ik heb vanmiddag even wat reisboeken opgehaald, maar eigenlijk staat alles wel op internet. Zo' n reisbureau voegt helemaal niets toe. Jullie hier op het forum veel meer.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn afgelopen zomer naar Ibiza geweest, hotel Figueretas, geen topluxe maar prima en heel centraal gelegen hotel. ongeveer 15 minuten lopen naar Ibiza stad. Heel leuk om een scooter te huren en Ibiza rond te gaan (natuurlijk niet helemaal geschikt voor jouw moeder) Formentera is ook erg mooi, ik kan je een tip geven om niet te bezuinigen op de Ferry naar Formentera. Wij hadden de goedkoopste genomen en dan ga je in een slakkengang naar het eiland, de duurste betaal je wel iets meer voor maar ben je binnen een half uur aan de andere kant. Ibiza is inderdaad erg mooi, vooral alle afgelegen baaitjes!
Alle reacties Link kopieren
Via elizawashere, kleinschalige over het algemeen rustig gelegen en incl huurautootje.
Alle reacties Link kopieren
Figueretas is inderdaad leuk en dichtbij Ibiza stad, maar ik zou niet naar hotel Figueretas gaan, want dat heeft geen zwembad.

Vanuit Figueretas gaan ook bootjes naar Ibiza stad en andere plaatsen. Aan de boulevard zijn een heleboel restaurantjes.

Ibiza stad is vooral 's avonds heel gezellig.
Dat is wel heel leuk dat je vanuit Figueretas overal met de boot kunt komen.

Zijn jullie ook naar de hippymarkt geweest. Is het gezellig?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn twee hippiemarkten. Ik ben bij Es Cana geweest. Is heel erg druk, maar wel grappig. Niet echt meer hippie, maar heel veel sieraden en kleding. Je moet wel vroeg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is de hippiemarkt in Es Cana niet meer zoals ik als kind heb gezien in de 70's en 80's. Ik vond Cala Vadella, Cala Tarida enzo ook erg mooi..... Er zijn gelukkig heel veel rustige plekjes op Ibiza, zonder in het party gepeupel te hoeven zitten. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De hippiemarkt, tsja, ik vind het vooral veel meuk. Maar je kan wel even gezellig struinen als je daar van houdt. Ik kom daar niet meer iig, haha! Ibiza is heerlijk, ga in september voor de 5e x! Ik zit eigenlijk altijd in hotel Mar Y Playa, kipsimpel maar schoon en goedkoop. En goeie ligging, rustig maar met vermaak op loopafstand. Ik zou sowieso voor de hele periode dat je er bent een auto erbij nemen. Is echt noodzaak in mijn idee! Zo kan je elke dag een andere baai "pakken"... fantastisch!! Mocht je gaan, heb ik ook nog wel een aantal concrete tips voor je (in ruil voor tips voor Mallorca want daar ga ik in mei heen voor 2 weken!)
Alle reacties Link kopieren
Mar Y Playa in Fiqueretas inderdaad. Boeken via Sunweb dan zit je in het gerenoveerde gedeelte. Ligt lekker aan het strand en is qua prijs/kwaliteit heel goed.

Lekker dichtbij Ibizastad je kan het lopen in een kwartiertje en geen trapjes op of hellingen (voor je moeder).

Alleen het oude gedeelte is wel klimmen maar daar hoef je niet perse naar toe.

San Antonio is hell met al die dronken engelsen.

Wel leuk is het gedeelte aan het strand/boulevard bij Cafe del Mar om de zonsondergang te kijken.

Veel plezier.
Heel erg bedankt voor jullie tips. Had ook al op Zoover gekeken, maar daar zijn de mensen zo negatief over alles. Geen 1 hotel is eigenlijk goed.

Ga zo ook even naar Mar Y Playa kijken. Volgens mij was ik die al bij verschillende organisaties tegengekomen..



Ugglover : Mallorca is ook een prachtig eiland. Naar welke plaats ga je? 20 jaar geleden ben ik naar El Arenal geweest, maar dat was toen vooral om het stappen. De laatste jaren naar Cala Minor en Cala d'Or geweest. Alletwee leuk. De eilandtoer vond ik heel leuk. Ga je met boot/trein/bus een groot gedeelte van het eiland zien, Toen ik in Cala Minor zat, was er in Nederland een hittegolf en hadden we daar een hele week rotweer. Balen, maar toch heb ik het heel gezellig toen gehad.
Alle reacties Link kopieren
We gaan 1 week naar Cala dOr en en 1 week naar Alcudia en we hebben er 2 weken een auto bij! Dus we gaan zeker veel zien, wij zijn geen mensen die op het resort blijven. Er elke dag lekker op uit dus mocht je nog tips hebben!!
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget per week per persoon en wil je 1 week gaan? Dan kan ik nog even meedenken... :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven