Ervaring met eenouder vakantie?

14-06-2013 09:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik overweeg dit jaar om samen met mijn dochter van 7 een eenouder vakantie te boeken. Ik wil half juli vertrekken voor 1 of 2 weken. Ik ben niet op zoek naar een date, maar wil graag dat mijn dochter zich vermaakt, zodat ik ook kan relaxen! Zon en lekker weer zijn erg welkom. Ik ben niet zo van de all inclusive vakanties; kamperen, een appartement of een rondreis misschien? Wie heeft ervaring met eenouder vakanties? Hoe is het bevallen? Juist wel of niet alleen met alleenstaande ouders weg? Tips? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens als vrijwilliger mee gegaan op een zeilboot. Het was heel leuk, voor de ouders en de kinderen. Wij vermaakte ook een paar keer de kinderen een paar uurtjes zodat ouders even konden zonnen ofzo. Maar als we dat niet deden, speelde de kinderen samen of paste een moeder (waren ook 2 vaders) op een paar kinderen en konden de andere hun gang gaan. Ook met avond eten is het leuker en als je dochter op bed ligt heb je ook nog wat aanspraak.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit naar een park in de Ardennen geweest. Die week was enkel voor eenoudergezinnen. Er werden de hele dag activiteiten voor kinderen georganiseerd, is nog steeds een van de beste vakanties die ik als kind heb gehad! Weet helaas de naam van het park niet meer, zou het vanavond even kunnen zoeken als je wilt?
Alle reacties Link kopieren
quote:wasbeer schreef op 14 juni 2013 @ 10:24:

Wij zijn ooit naar een park in de Ardennen geweest. Die week was enkel voor eenoudergezinnen. Er werden de hele dag activiteiten voor kinderen georganiseerd, is nog steeds een van de beste vakanties die ik als kind heb gehad! Weet helaas de naam van het park niet meer, zou het vanavond even kunnen zoeken als je wilt?Als je dat zou willen doen? Graag! En goed om te horen dat het zo super bevallen is!
Alle reacties Link kopieren
Ik. Met Estivant. Erg geslaagd voor zowel mijzelf als kind. Leuke activiteiten voor kind en ook voor ouders werd het een en ander georganiseerd. Aanrader en ze hebben verschillende soorten vakanties, van kamperen tot survival tot all inclusive.
Ik ben vorig jaar met een een-ouder-organisatie op vakantie geweest. Ik heb een zoon in de puberleeftijd. Het was echt heel erg leuk, voor kinderen en ouders. Kinderen vermaken zich uitstekend en de ouders konden samen uitstapjes maken en hadden even geen omkijken naar de kinderen. In wisselende samenstelling gingen we als ouders dan iets doen, dagexcursie, naar de plaatselijke markt, lekker lunchen, etc.. In de avond sprak je dan af wie wat wilde gaan doen. Soms aten we met een grote groep, soms klein. Groepje ging vis eten, anderen bleven een avodje thuis, wat je wilde. Sommige ouders deden al voor de 10de keer zo'n vakantie, dat wil toch wel wat zeggen. Ik zat in een appartment maar ook de camping vakentie schijnen superleuk te zijn. Een gezamenlijk veld en in de avond samen koken. Wat leuk is is dat je kind zich vermaakt en je als ouder toch aanspraak hebt. Alleen tussen de gezinnen is toch anders. Oja, er waren weinig vaders mee en het is absoluut geen dating-vakantie. Er wordt heus wel wat geflirt tussen sommige ouders en soms ontstaat er iets maar dat is zeker niet het doel van de vakanties.Ik herken dat idee wel, veel buitenstaanders denken dat je daarom op alleenstaande-ouder-reis gaat. Ik ben met Estivant geweest. Als je wil zal je waarschijnlijk wel snel moeten zijn want vorig jaar zat rond deze tijd veel al vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzy09 schreef op 14 juni 2013 @ 11:08:

[...]





Als je dat zou willen doen? Graag! En goed om te horen dat het zo super bevallen is!Ik heb meteen mijn moeder er maar even over gebeld. Die vakantie was via Cirkel vakanties. Hoop dat je er iets aan hebt
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft dit jarenlang gedaan maar organiseerde het zelf. Plaatste een oproepje op het forum waar hij actief was en regelde het verder zelf. In het oproepje omschreef hij het soort camping, leeftijd van de kinderen, verwachtingen van wat wel en niet samen te doen etc.



Het is hem en zijn kinderen altijd heel goed bevallen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Ik ben regelmatig op eenoudervakanties geweest (Cirkel, Estivant) en vond dat altijd geweldig. Voor de kinderen worden leuke activiteiten georganiseerd, net als voor de ouders, en als je niet mee wilt doen is dat helemaal geen probleem. Ik ben ook wel alleen met de kinderen op vakantie geweest, maar dan zit je (zeker met kleine) kinderen 's avonds toch wel erg alleen. Ik vond het heel fijn om met andere volwassenen te kunnen borrelen, terwijl de kinderen samen speelden. Ook kun je nog eens iets voor jezelf doen omdat er altijd wel iemand is die even op de kinderen wil letten.

Dit jaar ga ik voor het eerst weer op een zelf geregelde vakantie, zonder animatie of kinderpret. Mijn oudste is 14 en een beetje uitgekeken op het Estivantgebeuren, is ook niet zo'n groepsdier, en de jongste (8) kan zich ook goed alleen vermaken. Mocht het niet goed uitpakken dan ga ik volgend jaar gewoon weer een eenoudervakantie boeken Wat me ook leuk lijkt is zo'n op kinderen gerichte rondreis van bijv. Baobab, maar die zijn wel erg prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties! Het klinkt positief, ik duik maar achter de pc om een vakantie uit te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 14 juni 2013 @ 11:38:

Wat me ook leuk lijkt is zo'n op kinderen gerichte rondreis van bijv. Baobab, maar die zijn wel erg prijzig.Dit zou ik ook heel leuk vinden. Volgens mij kun je dit ook zelf organiseren met wat mensen om zo de kosten wat lager te houden? Ik heb het er al wel over gehad met ouders die dit ook wel willen. Maar zo'n rondreis staat zeker nog op mijn lijstje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven