Weekje alleen weg - airbnb

18-11-2013 11:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Binnenkort ben ik een weekje vrij en dan wil ik het liefst ook wel weg. Aangezien er in mijn omgeving verder niemand vrij is wil ik alleen gaan. Ik zit te denken aan Barcelona, hier ben ik al eens geweest en ik vind het fijn dat het al een beetje bekend is dan.

Zijn er hier mensen die al eens alleen in Barcelona zijn geweest? En wat zijn de ervaringen?

Of zijn er nog andere bestemmingen aan te raden om alleen heen te gaan?

En wie heeft ervaring met airbnb?



Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik heb ervaring met airbnb en vind het erg tof! Selecteer iets met veel reviews in een leuke buurt, dan komt het vast goed. Heb zelf in meer dan tien steden geslapen via airbnb, ook regelmatig alleen (zakelijk). Ging altijd prima. Heb ook wel eens een kamer ipv een appartement gehuurd ergens, soort bed and breakfast, was ook erg tof en dan heb je wat meer aanspraak mocht je dat leuk vinden. Pakte toen erg gunstig uit. Barcelona ken ik niet/nauwelijks maar lijkt me fijn om alleen te verblijven. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! En lekker doen hoor, in je eentje weg. Slim om naar een stad te gaan die je al enigzins kent. Geeft vertrouwd gevoel..

Ik ken airbnb niet exact. Maar boek zelf regelmatig met Wimdu. Daarmee kun je in Barcelona hele toffe appartementen of kamers bij locals boeken. Zeker een aanrader!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Hi sissa, ben nét terug van een week Valencia en Barcelona! En had accommodatie via airbnb geregeld. Dit was de eerste keer en ik wist niet wat te verwachten; tot nu toe altijd in hotels verbleven.



Het is allemaal prima gegaan, zowel in Valencia als in Barcelona aardige "hosts" en ik raad airbnb zeker aan. Check inderdaad de reviews - ik weet niet of je van plan bent een heel apt. te huren of alleen een kamer met badkamer - er staat zóveel op airbnb!



Barcelona was ik al vaker geweest, Valencia nog niet. Maar dat is ook een erg leuke stad, ik vond het er wat gemoedelijker EN het is er wat warmer dan in Barcelona.



Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb pas geleden een week een superleuk appartementje in Porto gehuurd via Airbnb. En een keer een nachtje in Tilburg.

Maar Airbnb is alleen een tussenliggende website; je hebt telkens met andere verhuurders te maken dus daar is het eigenlijk vooral van afhankelijk. Lees dus goed de reviews!



Oh ja en Porto is denk ik inmiddels te koud / regenachtig. Maar zeker een superleuke stad voor in voorjaar, zomer of herfst.



Zelf zou ik juist lekker naar een nieuwe plek gaan...



Ik heb ook de site van Couchsurfing gebruikt, dit keer niet om te logeren bij iemand, maar wel om mensen te ontmoeten die daar wonen en het leuk vinden om wat samen te doen, of andere reizigers die er toevallig net dan zijn. Ik had een berichtje in een forum van Porto op Couchsurfing gezet en zo een leuke meid leren kennen met wie ik ben wezen stappen, naar het strand heb gefietst, en met haar auto zijn we naar mooie dorpen in de buurt gegaan.

Zo ben ik ook terecht gekomen in leuke kroegjes en bij een fado-optreden dat ik anders nooit had gevonden. Superleuk om de stad te beleven samen met iemand die er woont en alle ins en outs kent!



Soms zijn er ook wekelijkse borrelbijeenkomsten van Couchsurfing in een stad.



Kortom Couchsurfing gaat ook over ontmoeten, ook zonder logeren!



Veel plezier.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Air BnB, wel met het soortgelijke concept Wimdu. Deze ervaringen zijn heel positief. Nooit gedoe altijd redelijk tot uitstekende accomodaties.



Ik zou in jouw geval overigens overwegen om toch wat zuidelijker te gaan. Het weer in Malaga (zelf geweest vond ik een leuke stad) en Sevilla (hoor ik toffe verhalen over en staat hoog op mijn lijstje) is waarschijnlijk een stuk beter.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Interressant om te lezen.wil volgend jaar ook iets via airbnb of wimdu doen.was benieuwd naar de ervaringen.zo te lezen gaat het allemaal prima.geen gekke toestanden ofzo?.lijkt me wel leuk.wonen als de locals.

Barcelona is leuk.maar misschien al wat fris
Alle reacties Link kopieren
@Mikkie, bij Wimdu is het in ieder geval zo dat de host alleen zijn geld krijgt van Wimdu als er in de eerste 24 uur geen klacht is gekomen over het (kunnen) inchecken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel veilig.dat is bij die andere niet?heb je misschien nog meer tips wat het boeken betreft of waar je op moet letten??
Alle reacties Link kopieren
Joe ze dat bij AirBnB doen weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee.



Wat al eerder werd gezegd klopt: goed reviews lezen. Goed de advertentie lezen om te zien of er afwijkende zaken instaan. En let goed op of er staat dat je een echt bed hebt, anders kan het ook een slaapbank zijn (ik slaap overal, maar vriend was niet blij dat we dat over het hoofd hadden gezien).
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 18 november 2013 @ 16:05:

@Mikkie, bij Wimdu is het in ieder geval zo dat de host alleen zijn geld krijgt van Wimdu als er in de eerste 24 uur geen klacht is gekomen over het (kunnen) inchecken.



Geldt ook voor airbnb; de host krijgt het geld pas de dag ná check-in (als ik het goed onthouden heb).



Het was (de afgelopen dagen) in Barcelona inderdaad kouder dan in Valencia, ligt een stuk zuidelijker - ongeveer drie uur reizen met de hogesnelheidstrein. Lekker op een terras of bankje van de zon genieten... ik wil weer terug! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen met AirBnB, en vele van mijn vrienden ook.



Hier een klein overzichtje van hoe AirBnB werkt en wat de veiligheidsmaatregelen zijn: http://www.airbnb.be/trust
Alle reacties Link kopieren
quote:Salome schreef op 18 november 2013 @ 18:11:

[...]





Geldt ook voor airbnb; de host krijgt het geld pas de dag ná check-in (als ik het goed onthouden heb). Klopt!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Oke,dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Ik zal me ook eens orienteren op andere bestemmingen. Valencia lijkt me ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Niet boeken bij Airbnb!!!



Dit is echt list&bedrog. Er zullen heus wel ook goede dingen tussen zitten, alleen ben ik het nog niet tegengekomen! Ik wilde uit 8 huisjes kiezen, 1 geboekt en betaald... Bestaat niet!!! Geld weg, geen hulp van airbnb en ook geen ander huis aangeboden gekregen, want deze bleken geen van allen te bestaan. Ik heb hierna niets meer met mijn airbnb account gedaan, tot ik vandaag een email ontving van Airbnb. In mijn account was mijn emailadres gewijzigd. Ik ben naar mijn account gegaan en inderdaad: dat was niet mijn emailadres. Tevens had ik ineens 2 huizen in New York te huur staan!!! Ik heb nu mijn account verwijderd en wil nooit meer iets met Airbnb te maken hebben, wat een oplichters!!!
Geen ervaring met airb&b of iets dergelijks.



Een optie voor een andere stad zou ook Rome kunnen zijn. Ben er zelf pas alleen een paar dagen geweest en het is een prima stad om alleen naar toe te gaan. Veel te zien, veel goedkopere eetgelegenheden waar je op je gemak alleen kunt gaan zitten en ook een fijne stad om rond te struinen.

Verder is het openbaar vervoer er ook goed geregeld.



Afgelopen keer zat ik in een hotel, binnenkort ga ik weer en heb ik een studio geboekt via rentalinrome.com. Daar kun je appartementen en studio's huren in allerlei prijsklassen en in allerlei wijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven