Emigreren naar Engeland, ervaringen?

27-01-2015 12:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Aan het eind van de zomer ga ik verhuizen naar Engeland (Chelmsford).

Ik ben op zoek naar mensen die deze stap al eerder hebben genomen, of die van plan zijn dit ook te doen.

Het lijkt mij erg leuk om verhalen en ervaringen uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik! In 2012.

Ik ben zo blij dat ik de stap heb genomen. Ik ga nooit meer terug naar NL.



waarom ga je emigreren?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook sinds 2012 in de UK. Ik woon in London enik denk dat het leven hier wel verschilt van het leven in de rest van de UK. Ik vind het heerlijk om hier te wonen en zou ook niet meer naar NL willen. Ga je hier werken? Heb je al een woning?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik. En ik ben ook weer terug gekomen (Door omstandigheden) Misschien ga ik over een paar jaar weer terug. Ik vind het een heerlijk land, maar er zijn ook een aantal dingen waardoor ik niet weet of ik daar oud wil worden.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 27 januari 2015 @ 12:33:

Ik! In 2012.

Ik ben zo blij dat ik de stap heb genomen. Ik ga nooit meer terug naar NL.



waarom ga je emigreren?



Waarom ga je nooit meer terug?



Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik woon zelf in Nederland, mijn broertje is voor de liefde naar Engeland gegaan en wilde nadat het uit ging daar graag blijven. Ik kan het van hem erg goed begrijpen, hij zit daar echt in het centrum van de business waar hij mee bezig is, dus logisch. En vanuit mijn beroep vind ik dit soort stappen altijd interessant.



Ik zou het zelf niet vervelend vinden om daar te wonen (in de regio waar mijn broertje woont dan), maar mijn vriend liever niet. Ik zou ook vrij weinig met mijn werk kunnen doen daar.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75, ik woon in een prachtig gebied (West Yorkshire) en voel me hier thuis. Dit is de eerste keer dat ik me ergens thuis voel.

Ik heb echt een enorme liefde voor dit land ontwikkeld. Voor de mensen hier en hoe het leven hier geleefd wordt.



Ik woon op een heuvel met een prachtig uitzicht. Platteland aan de ene kant, een middelgrote stad niet ver weg en een prachtig dorpje op steenworp afstand.



Ik kan door blijven gaan over hoe veel ik van dit land hou haha.



Zelf zit ik er aan te denken om een Brits paspoort aan te vragen na 5 jaar.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 27 januari 2015 @ 14:26:

Mevrouw75, ik woon in een prachtig gebied (West Yorkshire) en voel me hier thuis. Dit is de eerste keer dat ik me ergens thuis voel.

Ik heb echt een enorme liefde voor dit land ontwikkeld. Voor de mensen hier en hoe het leven hier geleefd wordt.



Ik woon op een heuvel met een prachtig uitzicht. Platteland aan de ene kant, een middelgrote stad niet ver weg en een prachtig dorpje op steenworp afstand.



Ik kan door blijven gaan over hoe veel ik van dit land hou haha.



Zelf zit ik er aan te denken om een Brits paspoort aan te vragen na 5 jaar.kom maar op hoor;)
een vriendin van me is geemigreerd naar Chelmsford voor de liefde :-) Zij vond het erg lastig om met haar HBO diploma Social Work een passende baan te vinden. Uiteindelijk is ze in de horeca gaan werken en heeft op die manier ook snel een sociaal leven(tje) opgebouwd. Het heeft even geduurd, maar nu heeft ze haar draai daar wel gevonden. Echter, zij zegt wel dat ze uiteindelijk weer terug naar NL wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 27 januari 2015 @ 12:33:

Ik! In 2012.

Ik ben zo blij dat ik de stap heb genomen. Ik ga nooit meer terug naar NL.



waarom ga je emigreren?



Ik ga verhuizen om bij mijn vriend in te trekken.



quote:-Bladora- schreef op 27 januari 2015 @ 13:28:

Ik woon ook sinds 2012 in de UK. Ik woon in London enik denk dat het leven hier wel verschilt van het leven in de rest van de UK. Ik vind het heerlijk om hier te wonen en zou ook niet meer naar NL willen. Ga je hier werken? Heb je al een woning?



Ik ga bij hem in huis, dus naar een woning hoef ik gelukkig niet te zoeken!



Alhoewel het werk zoeken me aan de ene kant wel zorgen baart, hoor ik toch wel van veel mensen dat het redelijk simpel is om een (laagopgeleide) baan te vinden. Dit lijkt me dan ook een goed startpunt.





Van mijn 18e tot 20e heb ik in Brighton gestudeerd (ben nu 23) dus het leven in Engeland ben ik wel een beetje gewent, kan ook niet wachten om te stap te maken!



Waarom zijn jullie naar Engeland vertrokken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 27 januari 2015 @ 14:36:

een vriendin van me is geemigreerd naar Chelmsford voor de liefde :-) Zij vond het erg lastig om met haar HBO diploma Social Work een passende baan te vinden. Uiteindelijk is ze in de horeca gaan werken en heeft op die manier ook snel een sociaal leven(tje) opgebouwd. Het heeft even geduurd, maar nu heeft ze haar draai daar wel gevonden. Echter, zij zegt wel dat ze uiteindelijk weer terug naar NL wil.



Hoe komt het dat zij graag terug wilt naar NL?

Heimwee? Of valt het tegen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Meline schreef op 27 januari 2015 @ 15:22:

[...]





Hoe komt het dat zij graag terug wilt naar NL?

Heimwee? Of valt het tegen?



Als ik voor mezelf spreek;



Ik heb moeite met de klassenmaatschappij die er (nog steeds) is en met (sommige onderdelen van) de NHS (postcode lottery, bejaardenzorg o.a.). Het rijk-arm verschil in Nederland is kleiner (al wordt dat gat ook steeds groter), de kansen voor kinderen uit 'achterstandswijken' is in de UK minder dan hier (er is een groter verschil in kwaliteit van onderwijs). Dat zijn zaken die ik lastig vind.



Feit is wel dat alle zaken die ik opnoem ook in NL steeds dichterbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, dat hier toch aardig wat Engelandgangers blijken te zitten!



Ik woon zelf ook in Engeland, maar denk dat ik i.v.m. herkenbaarheid niet teveel ga posten over het waar en waarom. Ik woon in ieder geval in het noord-oosten, dus Chelmsford is voor ons 'down South'. Toch weer een behoorlijk andere cultuur (en accent!) dan 'bij ons'.



Zelf heb ik nu, na een jaar, wel het idee dat ik uiteindelijk weer in Nederland zou willen wonen. Engeland is qua landschap en ruimte duizenden malen beter, maar ik ga toch voor het dicht(er)bij hebben van familie en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de NHS dus wel goed. Ik ben chronisch ziek en heb ontzettend veel hulp gehad in de 2.5 jaar. Ook gratis medicijnen daardoor.



Je kan altijd prive gaan, ik ga ook naar een prive kliniek voor bepaalde dingen en dat is ook via de NHS.



Klassen systeem zie ik niet echt want ik woon in een "mill town" en hier zijn niet echt klassen te vinden.

Ook heb ik geen kinderen en dus weet ik niet veel over de scholen.

Wel hoor ik dat kinderen niet blijven zitten en soms van school af komen zonder enige kennis van lezen en schrijven. Dat vind ik tragisch!



Sommige dingen zijn ontzettend ouderwetsch maar ook wel lekker kneuterig.

Ik heb het hier heerlijk haha
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven