Op vakantie naar zuid Frankrijk met de auto met kids

04-05-2015 11:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om samen met mijn twee kids (onder de 4 jaar) naar Frankrijk te gaan met de vakantie.

Ik heb nog niet geboekt want wil even rustig nadenken over mogelijke zaken die ik in mijn eerste enthousiasme over het hoofd zie. Dit wordt de eerste autovakantie met de kids.



Het is lang rijden dus tips over vertrektijd vanaf huis, vermaak onderweg en evt andere handige tips en tools zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
DVD-speler!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik me al op aan t oriënteren inderdaad. Thanks
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet 's nachts rijden. Het lijkt ideaal omdat het wat rustiger is en je kinderen slapen. Maar eenmaal op plaats van bestemming zijn je kinderen klaarwakker en ben jij doodmoe.



Ik zou dus voor overdag rijden gaan. Met overnachting. Meestal hakken wij de reis doormidden en zoeken we op de helft een goedkoop doorreis hotel. Ibis Budget, Campanile, B&B zijn prima.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
als je alleen bent met je kinderen moet je er zeker een overnachting bij doen.



mijn kinderen vinden reizen fantastisch, ik stop regelmatig zodat ze kunnen rondrennen, iets eten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar Zuid Frankrijk gereden (vlakbij de Spaanse grens) met 3 kids van (toen) 7, 4 en 2 jaar. DVD speler achterin de auto is zeker aan te raden!

Wij zijn gewoon 's middags gaan rijden, nadat we de kids hadden opgehaald van school.

In Frankrijk hebben we overnacht in een hotel. Ik kan je wel aanraden van te voren een hotel te boeken. Op de heenweg hebben we echt moeite gehad een hotel te vinden, heel veel hotels zaten al vol. En uiteindelijk zijn we in een hotel beland wat toch iets duurder was dan we in gedachten hadden.

Houd er ook rekening mee dat je een aardig bedrag aan tol kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee?



Je gaat dus alleen met twee kleine kinderen, dan zou ik zeker wel twee keer overnachten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Elke twee uur kom je een grote aire de répos tegen. Lekker even de auto uit om de benen te strekken.

Wij vonden die met de padde(n)stoelen de leukste.



Als je de autoroute op gaat is daar meestal wel een kantoortje met gratis wegenkaarten waarop de rustplaatsen (én speelplaatsen) aangegeven staan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Vroeg vertrekken, boekjes muziek mee, lekkersenz. Vaak genoeg stoppen en dan komt het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar geweest, met drie kinderen. Ik heb het heen en terug in een keer gereden en dat was goed te doen. Avond ervoor vroeg gaan slapen en rond 3 uur snachts weggereden. Voor de kinderen inderdaad dvd-speler, kleurboeken, puzzelboekjes, autobingo en bij de ANWB hebben ze speciale kinderroutekaarten waar ook spelletjes enzo op staan. En inderdaad vaak even stoppen. Alvast een fijne vakantie!!
Alle reacties Link kopieren
Praktische dingen:



Hydrofiel luier voor het raam als zonnescherm. Wij hebben zelf maar één kind mee te slepen en toen hij klein was spanden we een ledikanthoeslaken over de hoofdsteunen zodat hij een tentje had tegen de zon.



Billendoekjes/snoetenpoetsers bnnen handbereik houden. Goed voor van alles.



Autostoeltassen om de diverse speelgoedjes in te doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan hetzelfde te doen en dan 's ochtends vroeg (als het net licht is) te vertrekken. Tolwegen kun je vermijden al doe je er mss iets langer over. Ik las in een ander topic dat de B-wegen prima te doen zijn en minstens zo leuk, zo niet leuker. Zeker als je met kleine kinderen wat vaker wil/moet stoppen.



Over het vermaak van zoon heb ik me nooit zo druk gemaakt, die vindt autorijden heerlijk. Ik ben meer van de zaken als auto op orde, wegenkaart (naast de navigatie), goeie bandenspanning, extra olie en koelvloeistof mee, reserveband op spanning. Ik verwissel 'm liever zelf dan dat ik (mss onterecht gedacht) een tijd moet wachten op hulp.



Idd, DVD speler voor onderweg. Boekjes (als ze geen last hebben van wagenziekte tenminste, spelletjes.

Vochtige doekjes voor onderweg. Koelbox met voldoende eten en drinken (voor hetzelfde geldt kom je zwaar in de file).
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
B wegen zijn leuk als je met 2 volwassenen rijdt.

voor 1 bestuurder met kind(eren) is dat veel te vermoeiend.



to, denk er ook aan dat je niet even snel in je uppie ergens naar de wc kan.

kleine kinderen kan je niet alleen in de auto laten zitten.

en niet teveel rommel achterin, als ze met dingen gaan gooien ofzo kan je niet ingrijpen van achter het stuur.
wij slapen nooit.
Wij zijn vorig jaar naar Spanje gereden. Houdt rekening met zwarte zaterdag... Wij hebben er op de heenweg 26 uur over gedaan (zonder overnachting), waarvan 10 uur over de laatste 500 km..

Op de terugweg besloten wel een overnachting te doen. (genoeg Ibis hotels aanwezig, en zijn voordelige en zeer nette hotels)



Dus:

- ik zou zeker wel een overnachting doen, tot aan Lyon was het rijden te doen maar voorbij Lyon kwamen we in de file te staan..

- wij hadden onze oudste (toen 3,5) een luier aangedaan, ondanks dat ze zindelijk is. Dan konden we stukken doorrijden.

- bij ANWB heb je tolbadges, dan kun je bij de tolpoorten doorrijden.
Alle reacties Link kopieren
Dat van de WC vond ik idd ook wel een nadeel. Zoon ging dan maar even mee het hokje in .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat toch wel veel mensen hier ook boekjes, spelletjes etc noemen in plaats van alleen beeldschermen. Niet om betuttelend te doen hoor maar zo vermaakte ik mij vroeger ook prima. Of gewoon simpele dingen als rode auto's tellen o.i.d.

Maar een beeldschermpje voor achter de hand lijkt me wel een lekker idee.

Verhalencd's/luisterboeken is misschien ook nog een idee!
.
Alle reacties Link kopieren
onder de 4 jaar kunnen ze waarschijnlijk nog niet lezen.
wij slapen nooit.
Kinderen onder 4 jaar kunnen meestal nog niet veel met (puzzel)boekjes, dus hou er maar rekening mee dat het schermtijd word.

Veel stoppen, overnachting op voorhand regelen en hopelijk heb je een auto met airco?



Handdoek ofzo voor de ramen ipv zonne schermpje.

En ik zou ook niet s'nachts gaan rijden als je echt ver moet.
quote:valentinamaria schreef op 04 mei 2015 @ 12:45:

onder de 4 jaar kunnen ze waarschijnlijk nog niet lezen.Precies.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me wel een onderneming met twee ukkies maar met een beetje geluk vallen ze ergens in de buurt van Antwerpen in slaap en worden ze wakker bij Dijon, dan ben je al een eindje op weg.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Boekjes en dvd spelers zijn leuk, maar mijn dochter spuugt dan de hele auto onder..



Wij reden wel altijd snachts, maar reden samen.

Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je naar toe wil. Het is zo globaal genomen een uur of 10-12 rijden. Dus als je smorgens vroeg ( na een goeie nachtrust) om een uur of 5 gaat rijden kan je de eerste uren wel doorrijden. Daarna zou ik ook idd iedere 2 uur stoppen, is voor jezelf lekker maar ook voor de kinderen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:valentinamaria schreef op 04 mei 2015 @ 12:45:

onder de 4 jaar kunnen ze waarschijnlijk nog niet lezen.



Dat maakt toch niets uit? Die van mij zijn ook beide onder de vier, maar dol op boekjes "lezen". En nee ze kunnen nog niet lezen, maar wel plaatjes kijken en zelf verhaaltjes erbij verzinnen.



Wij zijn in de afgelopen tweeënhalf jaar drie keer naar oostenrijk gereden en dan ging er ook een tas vol met kleine speelgoedjes en boekjes mee voor op de achterbank, dat in combinatie met eten en drinken gaf voldoende afleiding.

(maar we waren wel met z'n tweeën, dat scheelt, de één rijden en de ander kinderen afleiden)
Alle reacties Link kopieren
met z,n 2en is dat heel anders.

als enige bestuurder kan je niet even achterom kijken voor een vraag.



je moet een self-supporting achterbank hebben.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
oja, en denk aan de blaastesten en de veiligheids vestjes.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 04 mei 2015 @ 13:04:

met z,n 2en is dat heel anders.

als enige bestuurder kan je niet even achterom kijken voor een vraag.



je moet een self-supporting achterbank hebben.



Dat scheelt wel veel ja. Sommige kinderen hoor je niet of af en toe en sommigen vragen om de haverklap hoe ver het nog rijden is. En dat laatste kan aardig op de zenuwen gaan werken als je nog zo'n 1300 km moet.



TO, wat voor 'meerijders' zijn je kinderen?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven