Tips voor korte huwelijksreis; zon, zee, niet ver vliegen

15-07-2015 21:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



ben dingen aan het uitzoeken voor onze korte honeymoon in september. We willen een dag of 6 weg, niet te ver vliegen. Ibiza lijkt ons erg leuk, auto huren en mooie baaitjes ontdekken, lekker uit eten in leuke restaurantjes etc. Relaxed, zon, zee en even helemaal weg. Maar Ibiza is wel enorm prijzig, dure vliegtickets en al met al beetje uit verhouding voor maar 6 dagen. We zoeken dus alternatieven. Lissabon kwam in ons op, Barcelona, Zuid Frankrijk...



Hebben jullie tips voor een korte trip? Waar de zon schijnt, dichtbij zee en je met een auto de boel lekker kan verkennen?



Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Kroatië, Dalmatische kust, of Slovenië.



Er vliegen heel wat low-cost maatschappijen nu ook op die bestemmingen, Zadar, Split, Dubrovnik, Pula,...



En dan wandelingen maken in de nationale parken, zoals het Krka park:





en in de kleine haventjes lekkere schotels gambas eten.
Alle reacties Link kopieren
Bij Barcelona heb je wek een strand, maar lijkt vooral stedentrip, zelfde geldt voor Lissabon. Beiden erg leuk, maar is misschien niet helemaal waar je naar zoekt. Misschien is een van de Canarische eilanden iets voor je? Is een kleine 5 uurtjes vliegen. Anders wellicht nog een Grieks eiland? Ik heb ook gehoord dat Sardinië erg mooi is, wellicht is dat ook nog interessant
Alle reacties Link kopieren
Azoren. Ga naar Sao Miguel, 4,5 uur vliegen. Erg mooi om daar met een huurauto het eiland te verkennen (relaxed rijden). Thermische baden, eten wat onder de grond is bereid, hortensia's die overal groeien als onkruid (en volgens mij staat in september de wilde gember in bloei), mooie natuur, lange of korte wandelingen, walvissen spotten, lekker en goedkoop eten en vriendelijke mensen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou voor Sardinië of Capri gaan. Maar ik hoor ook dat Mallorca leuker is dan het klinkt.
Alle reacties Link kopieren
wij zaten eigenlijk aan bestemmingen te denken onder de 3 uur vliegen. We gaan geregeld naar turkije, dat is 3,5 uur vliegen maar de ervaring is dat je al met al bijna een dag kwijt bent aan reizen. Dat is niet erg als je minimaal 8 dagen gaat, maar nu kunnen we maar 6 dagen. Dan vind ik die reistijd zo zonde. Daarom leek Ibiza zo'n goede optie.

Idd, alleen een stedentrip zoeken we niet.
Alle reacties Link kopieren
Mallorca
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:Bluebelly schreef op 15 juli 2015 @ 21:13:

wij zaten eigenlijk aan bestemmingen te denken onder de 3 uur vliegen. We gaan geregeld naar turkije, dat is 3,5 uur vliegen maar de ervaring is dat je al met al bijna een dag kwijt bent aan reizen. Dat is niet erg als je minimaal 8 dagen gaat, maar nu kunnen we maar 6 dagen. Dan vind ik die reistijd zo zonde. Daarom leek Ibiza zo'n goede optie.

Idd, alleen een stedentrip zoeken we niet.Je landt op de Azoren op een klein vliegveld met 2 bagagebanden en een paar vliegtuigen per dag. 200 meter naast de uitgang haal je je huurauto op en met een half uurtje (als het druk is) ben je in je hotel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Sorrento, vlakbij Napels. Zon, zee, voortreffelijk eten en uitstapjes: naar de Vesuvius, Pompei, romantisch dagje Capri en de stad Napels (waar je zo met de trein heen kan).
Alle reacties Link kopieren
Santorini: een pareltje en prijstechnisch goed te doen.
Nice?
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet direct een eerste keus in deze onzekere tijden, maar wat dacht je van de Griekse Eilanden? Zakynthos bijvoorbeeld is nog geen drie uur vliegen. Vrij rustig eiland, niet zo groot. Perfect voor een Zesdaagse trip. Ben er in oktober geweest en toen was de temperatuur nog prima.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Mallorca, zeker weten. ga naar het noorden, daar vind je de mooiste stranden en is het niet zo hyper toeristisch, of naar het westen, Puerto de Soller, schattige plaats. In september treffen wij altijd nog heel mooi weer, op nog geen 2,5 uur vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor Griekenland gaan.
Je kan wel pech hebben. Ik heb wel eens een week regen gehad in september op Mallorca. Balearen zijn nu eenmaal minder zonzeker dan bijvoorbeeld Canarische eilanden. Mallorca is ook niet veel goedkoper dan Ibiza volgens mij. Ik zou ook gaan voor een lieflijk, klein, Grieks eilandje.
En dan boeken bij Elizawashere! Mooie rustige accommodaties met huurauto. Zij hebben veel leuke dingen op de Griekse eilanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 15 juli 2015 @ 21:50:

Nice?Very nice
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 15 juli 2015 @ 21:52:

Misschien niet direct een eerste keus in deze onzekere tijden, maar wat dacht je van de Griekse Eilanden? Zakynthos bijvoorbeeld is nog geen drie uur vliegen. Vrij rustig eiland, niet zo groot. Perfect voor een Zesdaagse trip. Ben er in oktober geweest en toen was de temperatuur nog prima.helemaal mee eens!
live and let live
Alle reacties Link kopieren
Azoren, San Miguel, werd hier al genoemd. Is inderdaad top! En voldoet aan je eisen. Werd hierboven al gezegd.

Kras heeft heel geschikte Fly-drives combinaties. En je bent er echt zo.



Verder zou je aan Cascais, Portugal, kunnen denken. Dat zit je tussen Sintra (natuur) en Lissabon (toch 1 dagje stad) in.
Alle reacties Link kopieren
Valencia of Malaga en dan zoek je ergens een leuk hotel /pension aan de kust.
Sicilie! Cefalu bijvoorbeeld, de noordkust iig.
Valencia dacht ik ook meteen aan. leuke stad, prachtig strand en maar 1.5 uur vliegen
Alle reacties Link kopieren
Parga in Griekenland! Nog geen 3 uur vliegen, super gezellig en veel te zien en doen. Google maar eens!!
Alle reacties Link kopieren
Cyprus!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zakynthos is al genoemd maar stipt op nr 1 voor ons als je betaalbare, zonnige, korte afstand-reis zoekt. Man man wat een prachtig eiland...soms lijk je ergens in het verre oosten te zitten met het heldere ondiepe water en mooie stranden. En zo een vriendelijk volk! Eten is ook heerlijk!

Klein eilandje en met een huurauto (35¤ pd) heb je in 2 dagen alles gezien. Echt prachtig.



Kos is trouwens ook erg mooi, maar Lang niet zo mooi als Zakynthos en ook meer toeristen (overal, zakynthos alleen in het hotel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven