Huwelijksreis Europa

28-12-2015 14:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!



Zomer 2016 geven mijn vriendin en ik elkaar het ja-woord. Hierna willen we 2,5e week op huwelijksreis, van maandag 11 juli t/m vrijdag 29 juli. Ons budget: ¤1250,- p.p., dus ¤2500,- totaal. Dit is voor de vlucht en het verblijf (eventueel incl. huurauto). Exclusief kosten voor eten/drinken/activiteiten/enzovoort dus. Onze voorkeur gaat uit naar Portugal. We kunnen vrij goedkoop vliegen op Lissabon en er zijn genoeg AirBNB-locaties aan de kust voor een schappelijke prijs.



Toch is dit het allemaal net niet. Voor elke vakantie zoeken wij een locatie op basis van de vluchtprijzen en kosten van het verblijf via AirBNB. En normaliter gaat dat perfect, maar dit is onze huwelijksreis. Dit moet bijzonder zijn. Maar ons budget laat 'heel bijzonder', zoals Hawaii of de Seychellen, niet toe. Het budget kan helaas niet omhoog, het aantal dagen verlagen wij liever niet. We kunnen eindelijk allebei een langere tijd vrij krijgen op ons werk en we willen echt 2,5e week genieten met zijn tweeën.



Onze wensen: lekker weer (maar dat is vrijwel overal wel middenin juli), dichtbij een strand en het liefst ook in de buurt van een leuk dorp/een leuke stad, waar iets te beleven valt. Ik wil lopend naar het strand kunnen en lopend uit eten kunnen gaan.



Hebben jullie misschien tips voor ons?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Tent achter in de auto, goede muziek in de autoradio, koelbox met eten en een roadtrip langs bijzondere plekken. Dat zou ik doen met een dergelijk budget
quote:Moiren_ schreef op 28 december 2015 @ 14:26:

Tent achter in de auto, goede muziek in de autoradio, koelbox met eten en een roadtrip langs bijzondere plekken. Dat zou ik doen met een dergelijk budget



Ik zou zo meegaan! Heerlijk om zo op reis te gaan.



En als je er van houdt: ga een keer uit eten in een exclusief restaurant op een mooie lokatie, Bijvoorbeeld bij Moments aan de Passeig de Gracia in Barcelona.
Cuba. Als je met Aeroflot wil vliegen tenminste. Dan is de vlucht 1500,-.
1250 voor 2+ weken in het hoogseizoen is niet veel. Zeker niet als je een rondreis wilt doen met huurauto. Zou verbaasd zijn als het je lukt zonder toe te geven op kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Met een camper busje langs de Portugeese kust
quote:photonic schreef op 28 december 2015 @ 14:38:

[...]





Ik zou zo meegaan! Heerlijk om zo op reis te gaan.



Ja, ik hou er van
Alle reacties Link kopieren
Waarom in Europa blijven en niet naar Azie?
Ik zou ook opteren voor een roadtrip, liefst inclusief vertrek in trouwkleding. Eerste nacht iets met een groot bad boeken en daarna alleen maar bonnie&clyde stijl rondrijden tot je dat perfecte strandplaatsje vindt in portugal, spanje, of griekenland of kroatie.
quote:Mlle_j schreef op 28 december 2015 @ 15:17:

Ik zou ook opteren voor een roadtrip, liefst inclusief vertrek in trouwkleding. Eerste nacht iets met een groot bad boeken en daarna alleen maar bonnie&clyde stijl rondrijden tot je dat perfecte strandplaatsje vindt in portugal, spanje, of griekenland of kroatie.Juist!
Alle reacties Link kopieren
In Spanje zijn de sterrenrestaurants veel betaalbaarder dan in Nl. Misschien kun je onderweg zo er toch iets feestelijks van maken?
Alle reacties Link kopieren
Wil je 2,5 week op dezelfde locatie blijven? Of wil je op verschillende locaties zijn? En wil je een strandvakantie of wil je ook cultuur? Dat zoekt wat gemakkelijker. Als je 2,5 op 1 luxe locatie wil blijven kan ik me voorstellen dat het ingewikkeld wordt, maar mij lijkt het veel fijner om eerst 4 dagen in een luxe vila na te genieten van mijn huwelijk om vervolgens een paar dagen in de stad te gaan zitten in een appartement, om dan nog een paar dagen op het strand te gaan zitten, vervolgens nog naar 2 of 3 andere steden (Coimbra en Porto kan in aanraden) en dan weer te eindigen aan het strand. Maar dat is een heel persoonlijke voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Corsica! Je kan er naar toe vliegen of zelf rijden en met de boot over vanaf Nice of Italie.
Alle reacties Link kopieren
Goh, Europa is een zeer mooi continent. Ik zou niet naar de clichéplekken gaan (zoals Santorini), tenzij je het leuk vindt om met getrouwde stelletjes in de rij te staan voor die ene mooie foto. Als ik zou trouwen (mijn vriendin en ik vinden het huwelijk allebei niets) zou ik denk ik Sicilië of Amorgos (<Eiland in de Cycladen welke ik zeker een aanrader vindt in tegenstelling tot Mykonos, Naxos of Santorini) uitkiezen met een laag budget. Voordeel van Italië en Griekse eilanden is dat ze goed betaalbaar zijn, mooie kusten hebben en cultuur.



Verder zag ik Corsica, dat ken ik niet, maar gezien mijn ervaringen op Sicilië zou mij dit ook wel iets lijken.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:operator_7 schreef op 28 december 2015 @ 16:02:

Goh, Europa is een zeer mooi continent. Ik zou niet naar de clichéplekken gaan (zoals Santorini), tenzij je het leuk vindt om met getrouwde stelletjes in de rij te staan voor die ene mooie foto. Als ik zou trouwen (mijn vriendin en ik vinden het huwelijk allebei niets) zou ik denk ik Sicilië of Amorgos (<Eiland in de Cycladen welke ik zeker een aanrader vindt in tegenstelling tot Mykonos, Naxos of Santorini) uitkiezen met een laag budget. Voordeel van Italië en Griekse eilanden is dat ze goed betaalbaar zijn, mooie kusten hebben en cultuur.



Verder zag ik Corsica, dat ken ik niet, maar gezien mijn ervaringen op Sicilië zou mij dit ook wel iets lijken.Mooi! Die gaat op het vakantiewensenlijstje.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer hoe duur het was, maar wij zijn een paar dagen naar Rome gegaan en daarna naar Sicilië. Op Sicilië bleven we op 1 locatie (Cefalu), maar hadden wel een auto gehuurd en hebben daardoor wel veel van het eiland gezien. Was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Naar de Azoren en eiland hoppen!

Niet zo toeristisch en beste reistijd is onze zomer.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Of wacht met de huwelijksreis gewoon tot het najaar. In november kun je spotgoedkoop naar allerlei tropische bestemmingen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen Elba (Italiaans eiland) of Kefalonia (Grieks eiland). Wij hebben daar hele fijne vakanties beleefd; heerlijk eten, vriendelijke mensen, prachtige stranden en mooie uitzichten. Wij voelden ons even helemaal weg van de wereld. Verder vinden wij het altijd leuk om een scooter te huren en verschillende dorpjes en stranden op het eiland te bezoeken. Plekjes te zoeken buiten de bekende wegen. Toen we op Elba waren hebben we ook een boot gehuurd en hebben we gesnorkeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 28 december 2015 @ 17:51:

Of wacht met de huwelijksreis gewoon tot het najaar. In november kun je spotgoedkoop naar allerlei tropische bestemmingen.Inderdaad, ook een goed idee als je liever een keer naar een verdere bestemming zou gaan. Fijn ook buiten het hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, TS - gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

Ik ben een halfjaar geleden getrouwd met mijn grote liefde - en we hebben een roadtrip naar Portugal gedaan, vanaf de trouwlocatie. Echt geweldig was het. Mocht je tips willen, stuur gerust een berichtje.
Vliegtuig nemen en een paar Griekse eilanden doen?

Er zijn overal boten, dus je kan zo van 't ene eiland naar 't andere.

De grootste kost zal je vliegticket zijn.



Je kan natuurlijk ook de auto pakken en richting Italiaanse kusten rijden.

Of waarom niet bijvoorbeeld richting Kroatië trekken? Kust, zon, natuurparken, ...
Alle reacties Link kopieren
Portugal en andere voor de hand liggende binnen Europese bestemmingen zou ik mijden in juli/augustus wegens veel te massaal en druk. Waarom heb je zo'n ongelukkige periode gekozen voor je trouwen?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Portugal is groot en uitgestrekt genoeg hoor, ruimte genoeg om de massa te ontlopen.
quote:redbuIIetje schreef op 28 december 2015 @ 18:28:

Portugal en andere voor de hand liggende binnen Europese bestemmingen zou ik mijden in juli/augustus wegens veel te massaal en druk. Waarom heb je zo'n ongelukkige periode gekozen voor je trouwen?Niet iedereen kan zijn vakantieperiode kiezen hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven