Curacao

27-01-2016 21:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in de zomervakantie naar Curacao, ongeveer 10 dagen. Zwemmen met dolfijnen Wie heeft hier ervaring mee. Is 10 dagen niet te lang? Wat is er allemaal te doen? Zijn Aruba en Sint Maarten niet leuker? We gaan met 2 kinderen van 15 en 18 jaar. Ik hoor graag reacties. Ook waar we het beste een accommodatie kunnen vinden en ook of iemand ook daar nog goede ideeën voor heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je blij wordt van mijn reactie - en waarschijnlijk volgen hierna veel reacties van mensen die zich heel goed hebben vermaakt op Curacao - maar ik vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik was er vorig jaar vanwege mijn werk en kon er vijf dagen vakantie aan vastplakken.



Ik vond het heel erg warm, echt te warm om me lekker te voelen. Het was dik boven de dertig graden. Veel muggen, die zich niks aantrokken van het heftigste muggenspul met Deet erin. Veel kakkerlakken, in ons appartement en overal waar we gingen eten. En het zwemmen met dolfijnen duurde erg kort en ik vond het erg commercieel en hup hup snel snel gaan. Was voorbij voordat ik er erg in had en toen stond de volgende meute al te wachten. En het was nog best prijzig ook. Had ik van tevoren kunnen weten, maar het was eigenlijk het enige wat me nog een beetje leuk leek om te doen toen ik er eenmaal was...



Het snorkelen was best leuk, maar vanaf de kust is het koraal niet zo mooi, dus dan zou je met een bootje iets verder uit de kust moeten gaan.

Het eten ter plekke vond ik niks bijzonders, gewoon hamburgers en broodjes zoals je ook bij ons op de kaart ziet, op de oude markt in de stad heb ik wel lokaal gegeten en dat was erg lekker.



Ik hou enorm van reizen, ben al op veel plekken geweest en Curacao als vakantiebestemming zou ik niemand aanraden. Misschien is het leuk als je ervan houdt om op het strand te liggen en af en toe even te zwemmen en te snorkelen en verder een hapje en een drankje op z'n tijd, niet te exotisch.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Well.... zwemmen met dolfijnen kan natuurlijk op meer plaatsen dan op Curacao... Maar daarvan afgezien vind ik persoonlijk Curacao een leuk eiland met van alles te doen. Ik ben 2 weken geweest 3 jaar geleden en we hebben een rondrit gemaakt, lekker rondslenteren in Willemstad en over de marktjes, naar de grotten, nationaal park en heel veel verschillende strandjes bezocht.



Zijn er leukere plekken op de wereld? Vind ik wel want Curacao is nogal vlak en kaal en er zijn (ei)landen die meer te bieden hebben dan Curacao. Maar dat neemt niet weg dat Curacao een heerlijk eiland is om een fantastische vakantie door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 6 weken vakantie gevierd en mij geen moment verveeld. Maar idd veel dagen aan het strand gelegen. Maar ook rond gereden, naar diverse musea geweest, winkelen, naar klein Curaçao, zwemmen met dolfijnen (vond ik erg leuk en had ik helemaal geen ongehaast gevoel bij), diverse feestjes gepakt.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ook heel divers gegeten trouwens, van lokaal tot sushi tot hamburgers en friet. En idd de grotten zijn ook leuk, snorkelen heb ik zelf niet gedaan maar vrienden wel en die vonden dat ook leuk, golfen kan ook nog. Wij zijn er ook een aantal keer met een boot op uitgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor deze snelle reactie! Weten jullie meer leuke plaatsen waar je kan zwemmen met dolfijnen?
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen met dolfijnen ..... Lees je eens in, wat dat betekent voor de dolfijnen! Als er iets NIET diervriendelijk is en uiterst stressvol voor de dolfijnen, zijn het al die toeristen die zo nodig moeten zwemmen met dolfijnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Joyce schrijft, daar kwam ik later dus pas achter. Omdat ik na mijn ervaring in Curacao een beetje een rotgevoel had, ben ik gaan zoeken. Ik zou het inderdaad niet weer doen. En sorry, friet, sushi en hamburgers vind ik nou niet echt fantastisch eten...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zei niet fantastisch, iedereen zijn eigen smaak, maar wel divers.

Ik heb ook vaak thuis gegeten in die 6 weken. Maar die sushi was echt goddelijk (okay, moet je van houden), geweldige steak ook gegeten bij een wat luxer restaurant, veel dingen rechtstreeks uit zee, heerlijke spare ribs, maar ook leguaan en een heerlijke kroonschelp.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt volgens mij overal wel zwemmen met dolfijnen waar dolfijnen voorkomen. Ik zou het persoonlijk ook niet doen, maar het zal inderdaad wel een hele bijzondere ervaring zijn.

Wij zijn een keer met een boot op pad geweest in west Florida en naar een stuk gevaren waar heel veel dolfijnen leven. Daar hebben we gesnorkeld en kwamen de dolfijnen naar ons toe. We hebben niet letterlijk met ze gezwommen, maar het was wel fantastisch om ze zo dichtbij te zien.



Mijn ervaring is anders maar Curacao heeft natuurlijk veel Nederlandse dingen zoals het eten, taal, gebruiken enz. Voor ons was het heerlijk, want wij wonen niet in Nederland en dan is het fijn om op een mooi tropisch eiland, toch naar de AH, snackbar, eetcafe enz. te kunnen gaan. Het was op meerdere manieren klein Nederland op een mooi tropisch eiland voor ons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 27 januari 2016 @ 21:22:

Zwemmen met dolfijnen ..... Lees je eens in, wat dat betekent voor de dolfijnen! Als er iets NIET diervriendelijk is en uiterst stressvol voor de dolfijnen, zijn het al die toeristen die zo nodig moeten zwemmen met dolfijnen.



+1

Verder geen tips TO, sorry!
10 dagen curacao is effectief 8 dagen curacao.



Zo lang kun je je er echt wel vermaken!

Degene die schrijft dat Je vanaf de kant niet leuk kunt snorkelen is denk ik op de verkeerde plekken geweest.

Ja, jan thielbaai is niet echt super om te snorkelen. Maar porto marie wel. En ik vind playa lagun ook heel goed te snorkelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 27 januari 2016 @ 21:22:

Zwemmen met dolfijnen ..... Lees je eens in, wat dat betekent voor de dolfijnen! Als er iets NIET diervriendelijk is en uiterst stressvol voor de dolfijnen, zijn het al die toeristen die zo nodig moeten zwemmen met dolfijnen.



+1!



Als je entertainment (op vakantie) zoekt zijn er nog genoeg andere dingen te verzinnen waarbij geen dieren opgezadeld worden met een stel toeristen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, superleuk, Curacao!

We zijn er een keer in de meivakantie geweest. 8 dagen in een appartement op het westen van het eiland. Schitterende natuur en een fantastisch mooie onderwaterwereld. Erg leuk om een duikcursus te gaan doen!

Verder ook goed gegeten hoor, konden in ons appartementje aangeven of we 's avonds meeaten, maar ook goed uit eten geweest (hier bijv. http://www.karaktercuracao.com) of lekker bij een strandtentje (bij Lagun) gegeten.

(Nederlandse) eigenaresse van het b&b organiseerde ook uitstapjes op verzoek, afgelegen eilandjes, jeeptocht etc.

Ik vond r echt een dikke aanrader, alleen willemstad vond ik echt helemaal niks. Na 1 uurtje was ik daar echt uitgekeken
Alle reacties Link kopieren
En idd, ga niet met die dolfijnen zwemmen... En ergens anders ook niet.

Tijdens het snorkelen/duiken kom je zoveel fantastisch tegen in t wild (zeepaardjes, heeeeel veel schildpadden), daar kan geen dierentuindolfijn tegen op hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 16 dagen dus als jij je niet vermaakt ahahah
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op diverse eilanden in dat gebied geweest. Curaçao vond ik leuk, maar ik zou er niet zo snel nog eens heen gaan. Wij zaten toen in Willemstad zelf, maar 's avonds was er niet super veel te doen, daarnaast heeft Willemstad wel onveilige plekken, daar werden wij vanuit het hotel ook voor gewaarschuwd. De meesten gaan naar een resort en maken overdag uitstapjes, dat allemaal prima te doen is. Je kunt prima ergens op een strand liggen.



Sint Maarten vond ik ook erg leuk. Ik zat toen in Philipsburg. Het nadeel is dat zodra de cruiseschepen weg gaan (6 uur 's avonds ongeveer), zo'n beetje alle tentjes en winkels dicht gaan en er niemand meer op straat was. We moesten 's avonds echt op zoek naar een plek om te eten. Het eiland is groter dan curaçao en er is meer te zien. Daarnaast is een deel Frans, daar kun je gewoon met euro's betalen. Ook hier prima stranden en vergeet niet even naar Mayo Beach te gaan.

Het zijn beiden echt wel drukke eilanden.



Op Aruba verblijven de meeste mensen op resorts van de hoofdstad is niet de moeite waard. Mooie stranden en je kunt er prima duiken. Ik vind ze op Aruba vriendelijker dan op Curaçao.



Ik heb zelf op Bonaire gewoond, dat is meer een groot dorp. Er is helaas geen echt strand, maar er zijn wel een paar opgespoten stranden bij hotels waar je gewoon gebruik van kunt maken. Je kunt er prachtig snorkelen, vlak voor de kust. Prima duiken. Het is niet super toeristisch, maar er zijn genoeg tentjes om te eten ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen met dolfijnen... Zo jammer. Google er eens op en verdiep je in het dierenleed dat daarachter schuil gaat. Kan me niet voorstellen dat je daar je (dure) dollars aan wenst uit te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven