Huwelijksreis van 16 mei tot 30 juni in Zuid Afrika

28-02-2016 16:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! 14 mei ga ik met mijn geweldige Faas trouwen. We vertrekken 16 mei naar Zuid Afrika. Ik heb alleen geen idee wat voor jurkjes ik moet meenemen.. We maken een reis van Johannesburg naar Kaapstad en huren voor deze 46 dagen een auto. Ik heb alleen geen idee wat voor kleren we moeten meenemen.. Volgend Google is het gem. rond de 20 graden gedurende deze periode. Kan ik ook een jurkje met slippers aan of beter alleen bergboots met lange broeken.. Arghh, heeft iemand ervaringen rond deze periode in Zuid Afrika?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In Kaapstad en in het zuiden kan het flink fris zijn: 12-16 graden overdag, soms met fikse wind. Maar in Krugerpark kan het ook in die tijd van het jaar ook best 35 graden zijn! Dus ik zou van alles wat mee nemen, met laagjes. Het kan best dat je 's ochtends begint met een lange broek, dichte schoenen, hemdje, lange mouwen en fleece erover en dat je midden op de middag in een korte broek met hemdje en slippers zit te puffen!



Veel plezier, zowel met je huwelijk als met je huwelijksreis, lekker lang zeg!
Alle reacties Link kopieren
En in je koffer kan alleen het een of het ander en niet beide?
Alle reacties Link kopieren
@Dolfje



Nope.. Ik moest bij het reisbureau kiezen tussen een zomer- of winterkoffer..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandraaaa schreef op 28 februari 2016 @ 16:55:

@Dolfje



Nope.. Ik moest bij het reisbureau kiezen tussen een zomer- of winterkoffer..Een wat?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat nou weer voor onzin?

Nou ja, in ZA hebben ze gelukkig ook winkels.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, wat een briljante regel van het reisbureau!! Hoezo dát dan????
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meteen een koffer met bont bekleed voor me en een koffer met een zonnebril op



Maar echt... da's heel raar
Alle reacties Link kopieren
@Hangplant @Girasole3 @Vinyl



Haha! Had ik jullie even tuk! Het was even een knipoog naar de bijdehante opmerking van Dolfje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandraaaa schreef op 28 februari 2016 @ 16:55:

@Dolfje



Nope.. Ik moest bij het reisbureau kiezen tussen een zomer- of winterkoffer.. goeie
Alle reacties Link kopieren
Oh duh... ik dacht al! Maar dan is het niet zo moeilijk toch? Hoeveel ruimte nemen een of twee jurkjes en een paar slippers nou helemaal in?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandraaaa schreef op 28 februari 2016 @ 17:01:

@Hangplant @Girasole3 @Vinyl



Haha! Had ik jullie even tuk! Het was even een knipoog naar de bijdehante opmerking van Dolfje.









Maar zonder gekheid ik zou van alles wat meenemen precies omwat hangplant ook al zegt het kan alle kanten op.

En als je veel in de auto zit zou ik voor dingen gaan die lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
We verblijven de laatste 20 dagen in Plettenbergbaai en Kaapstad.. Is al geboekt :P Beter hadden we wat langer in het krugerpark gezeten begrijp ik qua weer :P
Alle reacties Link kopieren
Zeker een goeie Dolfje. Ik zat vaak in sarong, of in een lekkere joggingbroek.
Alle reacties Link kopieren




Ik zou inderdaad ook van alles wat meenemen. Leuke jurkjes met een paar vestjes erbij zodat je die ook kunt combineren als het te koud is?
Alle reacties Link kopieren
Okejs! Gewoon die koffer volproppen.. Mag 30KG PP mee
Alle reacties Link kopieren
Owwwww dan moet dat wel goedkomen ;)
Alle reacties Link kopieren
Vergeet je safari outfit niet
Alle reacties Link kopieren
Yeah, komt goed, Jumper1!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet geen echt warme kleding, in de winter is het tijdens de gamedrives in de ochtenden echt heel erg koud. Fleecetruien en een muts zijn dan echt geen overbodige luxe. Overigens kan je vaak voor een prikje je was laten doen in de betere accommodaties dus dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tip esme79, die fleecetrui en muts gaan mee de koffer in!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2017 16:48
Reden: spam
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alvast gefeliciteerd! Ik weet niet waar je precies heen gaat, maar als je aankomt in Kaapstad kan het al fris zijn. Op https://bestereistijd.nl/zuid-afrika/kaapstad-3493671/ staat dat het gemiddeld 20 graden is en in juni zelfs 17 graden.

Krugerpark moet je beter bevallen met 25 tot 27 graden: https://bestereistijd.nl/zuid-afrika/kr ... k-4029284/

Zowel jurkjes als warme kleding mee dus. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
longwayhome schreef:
22-11-2017 17:03
Alvast gefeliciteerd! Ik weet niet waar je precies heen gaat, maar als je aankomt in Kaapstad kan het al fris zijn. Op https://bestereistijd.nl/zuid-afrika/kaapstad-3493671/ staat dat het gemiddeld 20 graden is en in juni zelfs 17 graden.

Krugerpark moet je beter bevallen met 25 tot 27 graden: https://bestereistijd.nl/zuid-afrika/kr ... k-4029284/

Zowel jurkjes als warme kleding mee dus. Veel plezier!
denk dat TO al wel weer terug is hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
22-11-2017 17:06
denk dat TO al wel weer terug is hoor ;-)
Ah, nooit gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven