Wanderlust

01-09-2016 22:05 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels een maand terug in Nederland na een geweldige reis van zeven maanden. Ik had me ingesteld op een behoorlijke cultuurshock en enorme heimwee naar het reizen, maar dat viel me eigenlijk alles mee. Het was vooral een heerlijk warm bad van al m'n lieve familie en vrienden weer zien, mijn eigen huisje weer naar mijn zin maken en de gemakken van het oude en vertrouwde weer koesteren.



Dacht ik. Want sinds vorige week ben ik weer aan het werk en pas nu merk ik wat een effect zo'n lange tijd weg uit je dagelijkse leven met je doet. Ik heb de spanningsboog van een kleuter en ik heb echt even nodig om mijn draai weer te vinden. En echt, ik heb een baan waar ik ontzettend blij mee ben, waar ik volledig mijn talenten en passie in kwijt kan en waar ik tijdens mijn reis regelmatig met een grote glimlach aan dacht. Maar het gevoel wat ik na andere (kortere) reizen ook al eens had, steekt de kop weer op; Is Nederland echt het land waar ik oud wil worden? En vooral: ik wil nog zoveel meer van de wereld zien. Nog zoveel meer doen, ervaren, zien, proberen bij te dragen aan een betere wereld. Mensen ontmoeten, culturen proeven, mijn horizon verbreden.



Wanderlust. Het is zo'n modewoord, maar dekt eigenlijk wel heel erg de lading: de sterke drang om de wereld te ontdekken en te bereizen. Ik had gedacht (en misschien wel gehoopt) dat na deze 7 maanden die drang een beetje getemperd zou zijn, dat ik dan weer tevreden zou zijn met het idee om gewoon ieder jaar een mooie reis van een week of 4 te maken en wat stedentripjes. Maar net een maand terug, en ik speel alweer met de gedachte om voor langere tijd weg te gaan. Alles hier op te zeggen, huis te verkopen en te gaan. En ik ben realistisch genoeg om te weten dat er op een zeker moment echt weer gewerkt zal moeten worden, maar wat me zo ontzettend beviel aan het leven afgelopen maanden was de eenvoud. Hier in Nederland lijk je niet te ontkomen aan de drukte, de mallemolen, de hectiek. Ik kan wel zeggen dat ik er niet aan mee wil doen, maar net weer een week aan het werk en ik doe er weer even hard aan mee



Ik kan dit aan mijn omgeving vertellen, maar dan word ik wazig aangekeken. Want niemand kon zich echt voorstellen dat ik vrijwillig zeven maanden alleen op pad ging, laat staan dat ik óók nog overweeg om alle 'veiligheid' (in hun ogen) van een vaste baan en eigen huis op te geven om vervolgens te zien waar ik terecht kom en hoe ik mijn geld ga verdienen. Mijn omgeving roept nu vooral: Nou meid, lekker hè dat je terug bent! Nu nog een leuke vent en dan kun je ook een gezinnetje stichten. Maar is dat écht wat ik (nu) wil?



Dus, wie ook...Wie herkent het? Maakte wel die keuze om gewoon uit Nederland te vertrekken? Waar ging je heen? Wat maakte dat je die keuze maakte? Misschien bleef je wel in Nederland, maar vond je een andere manier om die reislust te vervullen? Of misschien heb je ook nog altijd een droom en hoop je hem ooit waar te maken...



Ik vind het gewoon heerlijk om over de reisdromen, plannen en ervaringen van anderen te lezen, dus bring it on!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha... herkenbaar. Toen ik, ook na maanden, terug kwam was het: "Zo, en nu weer lekker normaal gaan doen he?" Drie maanden later was ik weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam in januari terug van een verre reis van 3 weken en ik kon wel janken. Wat doe ik hier? Dacht ik. Waarom die saaie sleur terwijl er zoveel meer is. Ik ben gelijk gaan plannen en over twee maanden zit ik in Afrika voor vier maanden. En ik weet nu al dat het weer ontzettend zwaar gaat zijn als ik terug ben. Heel herkenbaar dus wat je schrijft.

het is mijn droom om ooit te emigreren
Ik vind reizen juist zwaar overrated.
Alle reacties Link kopieren
TVP



Ik ben de komende 18 jaar iig aan huis verbonden maar wil wel graag meelezen/dromen
Alle reacties Link kopieren
Vertel Tillif, want ik vind het oprecht leuk om juist ook de andere kant te horen, mensen die er inderdaad niks aan vinden of het zoals jij overrated vinden Leuk hoe dat zo kan verschillen!



@Ingel: haha, heerlijk, binnen drie maanden alweer! En nu, nog steeds weg of inmiddels weer in Nederland?



@mick87: Wat gaaf, naar Afrika! Wat zijn je plannen daar? En hoe doe jij dat nu bijv, gewoon werken tussen je reizen door, of werk je daar ook? En waar woon je in de tijd dat je weer in Nederland bent? En waarheen zou je willen emigreren?
Alle reacties Link kopieren
Toen was het geld op en moest er weer gewerkt geworden. :P Die baan vond ik eigenlijk vrij snel na thuiskomst weer. Dus nu weer gewoon zo vaak en zo lang mogelijk vakanties plannen. Begin dit jaar 3,5 week weg geweest. En volgende week weer. Ondertussen aan het kijken of ik volgend jaar of eventueel dat jaar erop weer een paar maanden weg kan. Drie tot zes maanden vind ik ideaal. Dat zou ik het liefst ieder jaar willen doen. En dan de overige 6/7 maanden in Nld zijn. Maarja, één zomer asperges steken om vervolgens weer de rest van het jaar weg te zijn, levert niet genoeg op om de hypotheek te bekostigen. Ik hoop dat er zich nog eens een Eureka-moment aandient en ik een manier vind op het op die manier te doen. :D
Alle reacties Link kopieren
Haha ja heel herkenbaar. Zelfs als ik een weekend ben weg geweest word ik heel ongelukkig van het weer thuis komen.

Altijd leef ik van reis naar reis. Avontuur en dynamiek. Niet weten wat er om de hoek is en wie je vandaag kan ontmoeten.



Ik ben er gek op.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Heeeeeel herkenbaar. Ik voel me pas prettig met een nieuw ticket op zak, maakt eigenlijk niet uit waarheen, als ie maar in het vooruitzicht is Weekendjes weg zijn natuurlijk zo geboekt.



Ik heb het trouwens 'gewoon' gedaan, na mijn derde langere verre reis, een van 4 maanden en een van 2 maanden kreeg ik de kans om weer 3 maanden weg te gaan. Gezien over 6 jaar, gelukkig had ik een flexibele werkgever. Na die laatste keer was ik op een plek waar ik naar terug "moest", niet vanwege de liefde maar vanwege een vrijwilligersproject. Binnen een maand had ik een ticket terug geboekt, helaas maar voor een week, om te kijken of dat echt was wat ik wilde. Tsja, als je er 24 uur voor moet reizen kan je maar beter zeker weten toch, voor je hier dingen opgeeft.

Daarna nog een keer terug geweest voor drie weken, toen voelde ik al dat het de keer daarna langer zou moeten worden. Mijn huis heb ik niet opgezegd maar onderverhuurd, dat leek me toch beter. In mijn baan was een reorganisatie dus ik heb me er vrijwillig uit laten knikkeren, helaas niet veel meegekregen maar dat kon me niet zoveel schelen. Op mijn voorhoofd stond zo over duidelijk AFRIKA geschreven dat onderhandelen ook niet zoveel zin had. Dan had ik zelf ontslag moeten nemen en dat was ongunstiger.....



Daarna heb ik ww ontvangen tot dat goed rond was, want dan kon ik die een half jaar stop zetten en weggaan. Dus toen dat geregeld was geboekt voor 5,5 maand. Bij terugkomst had ik het geluk om heel snel weer een nieuwe baan te vinden, wat zeg ik, eerst kon ik drie maanden als invaller in mijn oude werk terug. Daarna heel snel een nieuwe baan gevonden.

Nu heb ik een jaarcontract, die hoogstwaarschijnlijk wel verlengd wordt. Daarna zie ik wel verder, als het niet wordt omgezet naar een vast contract dan ga ik weer langer die kant op. Anders komt er wel een andere mogelijkheid om weer langer die kant op te gaan.



Trouwens nu ik er over nadenk, bij die twee maanden reizen had ik ontslag genomen voor ik weg ging. Toen ik terug min of meer in het vliegtuig terug zat kreeg ik de aanbieding terug te komen in mijn oude werk. Meteen met een vast contract. Ach ja, soms moet je het risico nemen, ik heb er in elk geval nooit spijt van gehad. Komt tijd komt raad en al die ervaringen en dingen die je doet op reis neemt niemand je meer af.
quote:ingel schreef op 01 september 2016 @ 22:56:

Toen was het geld op en moest er weer gewerkt geworden. :P Die baan vond ik eigenlijk vrij snel na thuiskomst weer. Dus nu weer gewoon zo vaak en zo lang mogelijk vakanties plannen. Begin dit jaar 3,5 week weg geweest. En volgende week weer. Ondertussen aan het kijken of ik volgend jaar of eventueel dat jaar erop weer een paar maanden weg kan. Drie tot zes maanden vind ik ideaal. Dat zou ik het liefst ieder jaar willen doen. En dan de overige 6/7 maanden in Nld zijn. Maarja, één zomer asperges steken om vervolgens weer de rest van het jaar weg te zijn, levert niet genoeg op om de hypotheek te bekostigen. Ik hoop dat er zich nog eens een Eureka-moment aandient en ik een manier vind op het op die manier te doen. :DVoorjaar, zomer, najaar werken in een pretpark als het veel drukker is zou ideaal zijn denk ik, dan kan je in de winter weg. Maar dat zijn meestal studentenbanen dus ik vraag me af of het echt veel oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste wat je kunt doen is zorgen dat je een baan krijgt waar je veel kunt reizen. Dan is het slechts een kwestie van de afspraken zodanig plannen dat je zoveel mogelijk vrije tijd elders kunt besteden.
Alle reacties Link kopieren
Zooooo herkenbaar.

Ik heb ongeveer 10 jaar achtereen gereisd. Heerlijk. Veel in het buitenland gewerkt en ook in Nederland gewerkt voor wat extra geld. En heel veel lange reizen gemaakt.

Toen naar het buitenland verhuisd, waar ik nu nog woon. Ondertussen nog een keer mijn baan opgegeven om voor een paar maanden te reizen.

Maar die kriebel stopt niet. Ik wil alleen weer reizen.

Ik heb/wil geen relatie, geen kinderen, geen hypotheek. Gedeeltelijk bewust (ik wil me niet binden), maar ik heb ook totaal de behoefte niet.

Ben nu weer bezig met het plannen van een reis voor onbepaalde reis. Eerste (tijdelijke) baan in het buitenland is al geregeld, tweede staat op de planning (door het vele reizen veel contacten over de hele wereld). En daarnaast bezig met het ontwikkelen van mogelijkheden om tijdens het reizen zelf geld te verdienen.

Alles is mogelijk tegenwoordig.

Ik doe het gewoon.



Ik geef hiervoor een leuke baan op. En daar hebben mensen wel commentaar op.

Maar een kind krijgen en part time gaan werken is ook alles behalve bevordelijk voor je carriere. En ik doe 100x liever dit.
Mensen hebben altijd commentaar Vivagirl, dus als jij er gelukkig van wordt.



Tenminste zo denk ik als ik weer het 'waarom-zoek-je-niet-gewoon-een-leuke-vriend-en-sticht-je-een-gezin'praatje krijg, het gaat er toch om waar ik happy van word
Alle reacties Link kopieren
quote:feder schreef op 01 september 2016 @ 23:14:

Mensen hebben altijd commentaar Vivagirl, dus als jij er gelukkig van wordt.



Tenminste zo denk ik als ik weer het 'waarom-zoek-je-niet-gewoon-een-leuke-vriend-en-sticht-je-een-gezin'praatje krijg, het gaat er toch om waar ik happy van word



Helemaal met je eens. (maar soms word ik er wel een beetje flauw van).

Maar reizen is het enigste wat mij gelukkig maakt.

Heb geprobeerd: kantoor baan, ma-vrij, 9-5. Niks voor mij. Word ik geen leuker persoon van.
Alle reacties Link kopieren
@fromfebruary

Ik werk in de zorg met een flexibel contract. Ik kan vooral in het voorjaar en in de zomer veel werken (dubbele diensten, 50uur p/w) hier kan ik goed van sparen. Mijn manager is erg makkelijk. Ze zegt als jij flexibel bent ben ik dat ook. Ik kan naast vakantieuren altijd wel onbetaald verlof opnemen. Mits hetniet in de drukke periode vh jaar is. Ik ga nu voor kost en inwoning werken. Dat maakt het makkelijk om voor langere tijd weg te gaan. Kijk maar eens op: www.workaway.info een site met over de hele wereld werk voor kost en inwoning wat je dus flink wat geld bespaart.

Ik weet niet waar ik naar toe zou willen emigreren. In ieder geval naar een land met veel natuur en rust.
Mijn spannenste reis in de nabije toekomst is met kerst naar NL met een wat langere overstap in Dubai. Eindelijk na 3 jaar weer kerst in Europa!



En zoals je weet heb ik mijn spullen gepakt en zijn we naar het meest tegenovergestelde land van Nederland verhuisd en gaan we hierna hoogstwaarschijnlijk naar de andere kant van de Atlantische oceaan. Tenminste, dat is het doel.

Maar het gras is niet overal even groen he (bij ons is het nogal bruin trouwens )
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik moest meteen aan dit citaat denken:

"The more I see the more I want to see; and the more I know I don't know. It is wonderful." - Beren Patterson, tribalcog.com





Ik herken het wel. Na diverse vakanties en toen een reis van 12 maanden had ik echt het reisvirus te pakken. Meer dan 15 jaar lang was ik (tussen het daadwerkelijk reizen door) altijd wel bezig met een volgende reis... Volop dromen en plannen maken, ik genoot net zo hard van de voorpret.

Ik heb daarna nog veel reizen van 4-5 weken gemaakt en eentje van 9 weken. Het liefst lekker ver weg en zo anders mogelijk dan Nederland.



Twee jaar geleden kreeg een van mijn katten kanker en heb ik het reizen bewust op een laag pitje gezet, ik dacht dat komt wel weer. Maar nu poes overleden is, is de drang voor 'ver en lang weg' ook veel minder. Misschien door mijn leeftijd... Misschien doordat ik dat verre vliegen toch altijd wel heel vervelende bijkomstigheid vind... Misschien omdat ik nu even geen zin heb om lang solo weg te gaan... Misschien omdat op een gegeven moment toch ook al die landen en het reizen an sich wél op elkaar gaan lijken en ik dan denk: waarom zou ik dat niet gewoon in Europa zoeken?



Ik ga nu heel vaak een dag of 10 op vakantie binnen Europa. Of 3 dagen.



Of misschien komt het reisvirus voor ver en/of lang weg ooit wel weer terug. Misschien ook niet. Maar ik ben wel heel blij dat ik altijd mijn gevoel heb gevolgd en ook al was het financieel soms puzzelen of acheraf schulden aflossen, dat ik wel zoveel van de wereld heb mogen zien! En van heb geleerd.



Oh ja, ik heb nooit de behoefte gehad om te emigreren. Welke stad ter wereld is nou leuker dan Amsterdam?!? Hooguit Berlijn maar vrijwel al mijn vrienden zitten hier!



Of bij jou die wanderlust voor altijd blijft of op een gegeven moment over gaat, wie zal het zeggen. En misschien leef je over 2 jaar niet eens meer. (Sorry maar het is wel zo: dat weet je niet.) Het maakt ook niet zoveel uit. Het gaat om wat je nu het liefste wilt.

Ik heb nooit spijt gehad van mijn hart volgen als het om reizen ging.



Geniet er gewoon van hoe de wereld aan je voeten ligt en wat een VETTE mazzel wij hebben met ons Nederlandse paspoort dat ons toegang geeft tot zoveel landen. Zonder sponsor en bewijsbrieven enzo nodig te hebben en al die shit die wij andersom vragen als bepaalde nationaliteiten ons land willen bezoeken, zelfs als dat alleen voor vakantie is.



Happy travels!



"Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming 'Wow, what a ride'. "
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar! Het is als liefdesverdriet ofzo, het gaat voorbij, echt. Heeft voor mij echt wel even nodig gehad. Maar ben nu weer zielsgelukkig in mijn fijne leventjes hier in Nederland. Toch, als ik denk aan reizen komt die verliefde kriebel in mijn buik weer terug, dat zal altijd zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tillif schreef op 01 september 2016 @ 22:27:

Ik vind reizen juist zwaar overrated.





Goeie, in het reisforum
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Whatifyoufly schreef op 01 september 2016 @ 23:03:

Haha ja heel herkenbaar. Zelfs als ik een weekend ben weg geweest word ik heel ongelukkig van het weer thuis komen.

Altijd leef ik van reis naar reis. Avontuur en dynamiek. Niet weten wat er om de hoek is en wie je vandaag kan ontmoeten.



Ik ben er gek op.



Dat was voor mij destijds een groot voordeel van het niet hebben van een woonplaats na mijn reis van 12 maanden. Ja dat is ook lastig, huis en werk moeten zoeken, maar ik kende ook Amsterdam nog niet zo goed toen ik hier net kwam wonen na die reis, en dus ging het 'reizen' nog lange tijd door (= dingen zoeken en uitzoeken, nieuwe belevenissen, mensen en cultuur). Eigenlijk blijft de stad zo altijd in ontwikkeling en is natuurlijk internationaal en er is altijd wel wat te doen, dat ik ook hier makkelijk de toerist kan uithangen en een vakantiegevoel kan hebben. Al helemaal als je dan Thais of Spaanse tapas of zoiets gaat eten.

Ik blijf expres altijd in de zomer in de stad. Heerlijk! Vooral buiten het centrum is de stad dan zo fijn en gezellig en vakantie-achtig en helemaal niet druk.



Verder hang ik ook al jaren veel de toerist uit in eigen land. Dat verzadigt ook opkomende reiskriebels. Dagje Haarlem, twee dagen Rotterdam met hotel en al, paar dagen (of een ruime week) fietsvakantie door natuur en dorpen, weekend Texel, etc etc.

Vooral een fietsvakantie hoeft echt niet duur te zijn. En je zit ook zo in België of Duitsland, waar het eten ook goedkoper is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook in het buitenland werk zoeken, al reizende. Al over gedacht om digital nomad te worden, want je schrijft boeiend. Of ga Engels geven ergens. In China/Korea/Japan kun je daarmee goed verdienen en kun je goed combineren met reizen. Of duikleraar, daarmee kun je ook al reizend je geld verdienen (zij het niet veel). Ik ken er genoeg die zo (Engels gevend of duikend) al jaren hun brood verdienen en reizen.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik zeker overwogen Mayou, al weet ik niet of ik dat werkelijk als bron van inkomsten zou kunnen/willen hebben! Ik vind schrijven héérlijk, maar als het echt een moeten wordt omdat je ervan afhankelijk bent...Lesgeven in het buitenland heb ik ook zeker overwogen, zeker met mijn achtergrond is dat geen probleem. En na het ontdekken van duiken inderdaad ook wel eens met de gedachte gespeeld om divemaster te worden voor een paar jaar (na het halen van m'n PADI al soezend in een hangmat op de Perhentians leek dat perspectief me ineens zoooo heerlijk!



Wat jij benoemt Patsy-Stone zou ook nog heel goed een alternatief voor emigreren kunnen zijn hoor; gewoon verhuizen binnen Nederland! Ik woon namelijke echt in een vreselijk saaie stad. Ik heb het goed hoor; fijn huis, baan om de hoek en zit ook nu in 30min in hartje Den Haag, maar ik wil hier echt niet oud worden. Maar waar dan wel...geen idee! Ik heb altijd gezegd dat ik meer natuur om me heen wil, groener wil wonen, dus Limburg trekt, Utrecht, grensgebied bij Duitsland. Maar stiekem vind ik mijn baan hier té leuk om dat nu op te geven voor een verhuizing binnen Nederland. Dan liever meteen finaal het roer om...



@Mick: wat heerlijk dat je die mogelijkheid gewoon hebt met je werk! En principe van workaway ken ik inderdaad, afgelopen jaar in Nieuw Zeeland heel fijn korte klussen gehad via HelpX, zelfde insteek. Ook in Canada zulke leuke ervaringen gehad, leuk voor zowel korte als langere verblijven en inderdaad een hele goede om lekker op de kosten te besparen en toch een echte local ervaring te hebben!



En Jempo, goed om te lezen dat het ook wel weer zakt. Daar heb ik ook echt wel vertrouwen in hoor, want heel veel dingen aan mijn leven hier zijn gewoon heel erg fijn. Het blijft dat verlangen naar twee werelden; dat reizen, ontdekken, het onbekende verkennen en aan de andere kant een baan waar ik mijn passie ook in kwijt kan, waarin ik me kan ontwikkelen, hier de huismus uit kunnen hangen. Soms ben ik dat zat, maar ik weet ook dat ik na zeven maanden 'reismoe' was en echt weer even één plek om te settelen nodig had. Maargoed, dát kan dus ook prima tijdens een reizend bestaan. Paar maanden ergens wonen en werken en dan weer op pad...



Ach, alleen al erover dromen en praten is leuk, ik heb geen haast om een beslissing te nemen. Sowieso start ik volgende week met een opleiding van een jaar die ik heel graag wil doen om mijn werk te verdiepen. Eerst maar weer even lekker sparen en tussendoor heel veel mooie tripjes maken. De eerste was drie dagen na thuiskomst alweer geboekt
Alle reacties Link kopieren
Oh ja een saaie woonplaats, dat helpt niet echt. Maar er is toch genoeg groen daar in het Groene Hart, wellicht een leuke andere woonplaats nog op goede reisafstand van je werk?



En verder gewoon inderdaad lekker veel tripjes maken, kort en lang.

En in reisforums kletsen. Want ja, ook dat van die wazige blikken herken ik enorm goed. (Ik noemde het altijd glazige ogen.) Ik weet nog wel hoe verloren en teleurgesteld ik me voelde ongeveer een week na terugkomst. De eerste paar dagen wil iedereen 'alles' (ahem) horen over je reis van een jaar. Met van die vragen als: "Wat vond je nou het leukst?" Jeetje ehhh, voor mijn gevoel duurde dat jaar wel 3 jaren en had ik zoveel verschillende dingen meegemaakt... ik kon dat echt niet effe samenvatten!



En na de eerste week was het gewoon back to business en als ik dan nog 'Peru' of 'Australië' liet vallen (omdat een situatie me deed denken aan iets wat ik op reis had meegemaakt), dan keken mensen verveeld, geïrriteerd of glazig. "Heb je haar weer". Terwijl ik nog helemaal vol was van dat heftige jaar en alles wat ik gezien en meegemaakt had. Maar daar 'mocht' ik niet meer over vertellen, zelfs als het soortgelijke situaties waren, dan leken mensen het toch de ver van mijn bed show te vinden.



Toen ben ik ook maar reisforums gaan opzoeken. :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hier hetzelfde Patsy--stone, al merk ik wel dat mensen vragen anders gaan stellen.

Bij mij is het niet meer ga je op vakantie, maar WANNEER ga je op reis? Omdat ze weten dat ik toch wel weer ga, al ga ik al jaren naar dezelfde plek... :p



Ook de vraag hoelang ga je wordt anders beantwoord inmiddels. Nadat ik er een keer 5,5 maand ben geweest krijg ik nu als ik zeg dat ik maar vier weken ga, in verband met het visum daar en mijn vakantiedagen hier vaker de reactie: zo kort maar....



Er zit in mijn omgeving dus toch wel iets van medeleven en het snappen wat ik doe en wil.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bijna een maand verder en twee weken geleden de knoop doorgehakt om mijn geplande opleiding te stoppen. Ik keek hier voor vertrek en tijdens mijn reis enorm naar uit, maar nu eenmaal thuis en de eerste studiedag achter de rug, voelde het als een enorme last.



Heel eerlijk en open gesprek met mijn werkgever (die de opleiding ging bekostigen) gehad en aangegeven dat ik in een soort ik-weet-niet-wat-ik-wil-fase zit. Niet weten of ik nog in Nederland wil blijven wonen, niet weten of deze opleiding (en bijbehorende functie) echt is wat ik wil en dat het momenteel nogal een warboel in mijn hoofd is. Gelukkig alom begrip, ik mag komend (half)jaar gaan gebruiken om dingen helder te krijgen. Ook meteen met ouders gedeeld dat de kans erin zit dat ik wederom naar het buitenland vertrek en hoewel die het natuurlijk niet tof vonden, steunen ze me overal in.



Nu dat hoge woord er eenmaal uit is, is er al meer lucht en lijkt het wel alsof ik iets meer geland ben. Sowieso wil ik voor najaar 2017 nog niet weg, tenzij er écht een waanzinnige kans voorbij komt. Maar eerst mezelf maar eens te tijd gunnen om te kijken wat ik wil: verhuizen binnen Nederland, toch een andere baan/opleiding/sector of dan toch echt weer de wijde wereld in...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven