Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Ook jaloers Maar geniet ervan Yasmijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Door Kris heb ik nu de stille hoop dat Emirates ons een upgrade geeft
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote


Ik hoopte er dit keer ook weer op, was zo'n teleurstelling toen het op geen enkele vlucht gebeurde!

Fijne vakantie Yasmijn, jaloers!!!!! Wil weer terug....
Alle reacties Link kopieren Quote
Op Schiphol achter de wijn. Bij de balie iig geen upgrade
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij kwam het pas in Dubai! Proost!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Kris33 schreef op 07 maart 2017 @ 20:35:

Bij mij kwam het pas in Dubai! Proost!Dan hoop ik nog door
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gelukt met de upgrade



Nu een paar singha's en dan zo slapen. Morgenochtend vroeg vliegen naar Samui.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer! Maar wellicht op de terugweg..? Geniet van je Singha's en Samui!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ging allemaal voorspoedig. Na een nachtje slapen waren we binnen 10 mins met auto van hotel op de AirPort. Snel ingecheckt en en door controle en weer 10 min later zat ik aan een Japans ontbijt in de foodcourt bij de domestic flights

Nu bij de gate, gaan zo boarden en als we aankomen een boot zoeken die ons naar Phanang moet brengen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat lijkt me niet zo moeilijk! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee makkelijker kan het niet!



Zalig is het hier, het is midden in de nacht maar ik viel gisteravond vroeg na het eten in de hangmat in slaap dus ben nu klaarwakker en luister naar de gekko's en de ruisende zee op de veranda.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben jaloers op je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt heerlijk Yasmijn. Geniet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lekker! Veel plezier en geef vooral updates van hoe je aan het genieten bent. Voor mij duurt het nog zo lang, jaloers!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Hallo allemaal! Ik lees al jaren op en af dit topic mee. Soms stop ik een poosje om mezelf niet te veel te pijnigen maar inmiddels durf ik het weer aan gezien we weer wat dichterbij concrete plannen komen.



van 2006 tot 2011 hebben wij verschillende reizen gemaakt met ons oudste kind in Azie. Daarna steeds weer plannen gemaakt, maar de plannen veranderden regelmatig wegens omstandigheden en nu willen we in de zomervakantie van 2018 met onze 3 kinderen weer een reis maken door Thailand.



We zijn 1 keer eerder in Thailand geweest. Dat was destijds met 1 kind Bangkok - Chiang Mai - Bangkok - River Kwai - Bangkok - Surathani - Koh Samui - Surathani - Kao Sok - Surathani - Bankroet - Hua Hin - Bangkok.

Het reistempo met 3 kinderen zal lager worden en 'maar' 3 weken ipv 4. We willen sowieso Bangkok en Chiang Mai doen. (En de nachttrein) maar verder weet ik het even niet. We waren niet zo onder de indruk van Koh Samui. Maar goed, we zaten op een mooi strand waar niet zoveel te beleven viel, met veel bewolking in die 5 dagen en namen dan in de avond zo'n soort taxi naar Chaweng (denk ik?)

We houden van plekken waar wat te beleven valt maar hoeven niet de hele vakantie tussen de zuipende backpackers te zitten en het uitgaansleven trekt ons ook niet met de kinderen. We zitten wel gebonden aan de kant van Koh Samui ivm de zomervakantie waar wij aan vast zitten.



Daarnaast willen we accommodaties die niet te duur zijn maar wel een zwembad(je) hebben. We hebben destijds in Chiang Mai in het Awanahouse Guesthouse geslapen. Was heel fijn, de omgeving vonden we ook prima maar het zwembad was veel te koud. En daardoor niet voor herhaling vatbaar.



Ik heb vandaag een schrift gekocht om aantekeningen in te maken. Want nu nadenken over de reis die we pas over 16 maanden willen maken, kan vast geen kwaad. Haha! Ik hou van de voorpret. Nu lekker terugbladeren in Topic 2 om de eerste aantekeningen te maken.
Yasmijn geniet! Ik wil er ook graag zitten. NU!
Zo ik heb even een uurtje zitten lezen in topic 2. Blz 97 tot en met 109. Aantekeningen gemaakt en Koh Tao staat op mijn lijstje. Nu ga ik maar even braaf eten koken voor mijn kinderen met het lentezonnetje op mijn raam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bankroet, daar ben ik ook geweest, wat geinig! Slaperig dorpje aan zee...

Koh Tao is echt veel leuker dan Samui!
Bankroet - inderdaad een slaperig dorpje waar de mensen stomverbaasd waren toen we vroegen waar we onze 'laundry' konden brengen. En al die loopse schurfterige honden: iewwwww nee daar hoeven we niet naar terug. Maar de accommodatie was goedkoop joh
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben net wakker en zit te wachten op de zonsopgang en dan ga ik mijn early morning strandwandeling doen. Heerlijke vogelgeluiden en de gekko's melden zich ook nog steeds.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil in november een maand naar Thailand

Ik wil op 1 plek verblijven ivm dat ik gewoon moet werken.

Maar wil wel graag zo nu en dan een leuk uitstapje doen of gaan duiken.

Zou graag op een eiland zitten, of in ieder geval aan het strand/bij een strand in de buurt.

Niet te druk/toeristisch, geen full moon parties. Maar wel een beetje gezelligheid en restaurantjes en barretjes.

Goede wi-fi is ook erg belangrijk.

Wie heeft de ideale bestemming voor mij?

In het oude topic kwam ik Koh Chang tegen. Dat ziet er wel erg leuk uit!



Tips voor accomodatie ook welkom. Ik wil een maand op 1 plek, dus hopelijk kan ik korting regelen omdat ik langer blijf.

Op airbnb nog niet echt iets gevonden, maar dat komt ook omdat ik dus nog niet weet waar ik precies heen wil in Thailand.

Hostel met prive kamer is op zich ok, maar moet dan zeker geen party hostel zijn.

Budget???? €200 voor de maand? Aan de lage kant, I know. Er is wel wat ruimte voor meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met 200 kom je niet ver voor een maand. Dat red je al niet als je in goedkope backpackers hostels verbkjhgt
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Met 200 kom je niet ver voor een maand. Dat red je al niet als je in goedkope backpackers hostels verblijft
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet dat het niet veel is..... het budget kan dan ook omhoog

Op airbnb zag ik wel een paar rond €200 in de maand, maar dat stelde niet heel veel voor, op zich ook logisch.

En Oasis op Koh Chang heeft Garden Huts voor 350 Baht per nacht. (Das nog steeds iets boven budget). Maar ik hoopte hier op leuke tips.



Op slaapzalen kan je zeker wel voor €200 in de maand slapen. Maar aangezien ik er zolang ben en moet werken, wil ik wel iets voor mezelf.



Budget maar even omhoog schroeven.



Ik overweeg ook nog om iets met Workaway te gaan doen. Dan werk je 4 of 5 uur per dag, paar dagen per week, voor kost en inwoning.

Scheelt toch weer geld, en de tijd heb ik wel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven