Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Is het het voor jou waard om voor omgerekend 100-200 eur 80 uur te werken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou maar 20 tot 25 uur zijn, en het scheelt mij geld.

Dus ja, het is het overwegen waard.

En als er geen acco's voor €200 zijn in Thailand, dan 'verdien' of bespaar ik meer dan €100-€200. En het lijkt me een leuke ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dan toch op Tao gaan zitten. Volgens mij had ik dat vorige keer ook al gezegd toch? In mijn guest house betaal ik 9000baht p/m met supergoed internet, fan en warm water. Supermarkt er recht naast en een paar goeie restaurants en barretjes op loopafstand. Vriendin van mij woont bij koh Chang in de buurt en die vindt het daar ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel, lieve Mayou!

Dat klinkt heel goed.

Ben al eerder op Koh Tao geweest. Heerlijk eiland. Mooi duiken!

Heb je de naam toevallig?



En ik kom ook nog jouw richting op!!!! Hopelijk kunnen we dit keer wel afspreken.

En wil bij jou een visum voor Indonesie voor 2 maanden aanvragen. Dat kan daar blijkbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Namhasin House: namhasin@hotmail.com en dan vragen om kamer 4, 5 of 7, die hebben alle 3 een balkon. Kamer 4 vind ik het fijnst, niet zo,n grote kamer maar lekker bed en fijn balkon.

Ik ben voorlopig helaas niet op Penang, zit in Europa. Het kon altijd wel idd, bij het Indonesisch consulaat, geen idee of het nog steeds kan. In de Midlands mall er schuin tegenover zit een supergoeie Thai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Super, bedankt!!!!



Ik zou er ook pas in december zijn.

We hebben rond die tijd nog wel even contact.

Hoop dat je voor leuke redenen in Europe bent......
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gehoord dat het visum voor Indonesie niet kan in Penang, maar ook gehoord dat het wel kan.....

Ik ga het proberen, en lukt het niet, jammer dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke redenen.

Het laatste wat ik gehoord heb was dat het niet meer kon, maar ik heb het zelf niet uitgeprobeerd. 1x zelf gedaan en toen kon het wel, maar dat was in 2011.

Dec zou zo maar kunnen dat we er zijn...
Alle reacties Link kopieren Quote




Het is uitzonderlijk heet. Maar met de zeebries goed te doen en uiteraard lekker in de pool en de zee. Zit nu even in de ochtendzon maar zo gaat de parasol op.

Gisteren even de straat op geweest naar de 7/11. Wow wat heet en ik kan toch goed tegen hitte. Was blij dat ik weer bij infinitypool en zee was
Alles komt goed, alleen de rest niet
Wat heerlijk Yasmijn!



Ik heb heel topic 2 inmiddels uitgelezen en heel veel aantekeningen gemaakt. Ik hoop alleen dat mijn aantekeningen kloppen want soms was het lastig te lezen omdat er meerdere gesprekken door elkaar liepen. Grappig om te zien dat er fases zijn waarin mensen opeens 'invallen' (heb mezelf ook teruggelezen en wist toen nog niet dat mijn jongste ons gezin graag wilde aanvullen) en dat er ook een 'harde kern' is.



Ik heb voor nu alleen van alles opgeschreven over:



Bangkok - We moeten er echt gaan fietsen, dat hebben we de vorige keer niet gedaan. Ook de Floating Markt staat nu op mijn lijstje en ik heb ergens gelezen dat je ergens in een park kan zitten, maar dat heb ik nog niet helemaal scherp. Ook qua hotels heb ik nu wat opgeschreven: Anantara Riverside, Rambuttri Village, Ibis Riverside en villachacha. Ik ga ze eens op google zoeken en kijken welk hotel het goedkoopst voor ons is. We zijn best een lastig gezelschap voor 1 kamer met 3 kinderen en daardoor snel duur uit. Ook willen we graag een zwembad bij onze accomodatie in Bangkok.



Ik heb Sukothai opgeschreven maar weet eigenlijk niet zo goed waarom we dat zouden moeten zien. Alleen gelezen dat het er vroeg in de ochtend heerlijk fietsen is. Vond wel dat ik het even rustig moet bekijken want we hebben het nog niet bezocht.



Chiang Mai - De vorige keer zijn we de massage in de gevangenis in de oude stad vergeten. Dus die gaan we sowieso doen. Voor de oudste heb ik de Flight of the Gibbons opgeschreven en de waterval Mae Klong net buiten CM hebben we ook nog niet gezien.

Accomodatietips ben ik weinig tegengekomen. Zoals ik al eerder geschreven heb zaten we in Awanahouse maar we vinden een zwembad(je) wel belangrijk en dat was echt te koud daar. Dus iemand een tip voor een Guesthouse oid met zwembadje? We vonden de locatie van Awanahouse wel echt fijn maar geen must.



Ko Phanang. Als ik het goed heb begrepen, is dat het rustigste eiland van Phanang, Tao en Samui. Ik heb Dreamland Resort opgeschreven als acco maar nog niet gekeken of het ook een optie voor ons is. Ik vraag me namelijk af of Phanang niet te rustig is voor ons en Tao niet een betere optie is. We hebben op Samui 5 dagen gezeten en in die dagen weinig zon. Dan is het wel fijn als er nog iets meer te doen is, al is het maar een rondje door een winkelstraatje.



Van Ko Tao heb ik op geschreven dat er een relaxte sfeer hangt. Dat er witte en minder witte stranden zijn. Ik zou wel graag voor het eerst in mijn leven een echt wit strand willen zien. Maar een echt wit strand en niet doodstil in de omgeving, is dat te vinden? Snorkelen is denk ik leuk voor onze 2 oudste kinderen. Daarom heb ik Shark Bay , Ao Leuk en Tanote Bay opgeschreven. Iemand een suggestie voor een acco? Redelijke bedden en warm water? Verder geen eisen denk ik?



Ben benieuwd of er aanvullingen zijn. Ben vooral op zoek naar hoe ik het een beetje betaalbaar kan houden met 5 mensen in de zomervakantie. We willen in Bangkok en Chiang Mai wel graag een zwembad en dan op een eiland met een acco aan zee waar ze kunnen snorkelen hoeven ze niet per se een zwembad. Reizen kost geld, dus ik denk dat het mooi is om niet te veel plaatsen aan te doen. Bangkok -> nachttrein naar Chang Mai en dan naar bijv Tao en dan weer Bangkok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom er morgen denk ik even op terug. Ga nu eten, nog een Singha doen en dan slapen.



Maar wel even dit vast:



Anantara Riverside is iets anders dan de andere hotels die jij noemde.

Zalig hotel, meermalen geweest echter de prijsklasse

Wij denken er nu zelfs over om aan het eind 2 dagen in te korten om daar te verblijven. Mijn man zit het zitten maar ik twijfel nog omdat ik dan weer in BKK moet zijn en dat wil ik eigenlijk niet meer.

De anderen die jij noemt ken ik ook allemaal. Kan ik je wel wat over vertellen.

Dus je bent met 3 kinderen?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Op Tao zijn verschillende goeie acco's bij Shark Bay (Haad Tien beach resort, Jamakhiri) en ook bij Tanote en Ao Leuk. Het is alleen relatief ver van de reuring van bijv Sairee Beach. Er gaat wel transport naar toe, maar het is niet op loopafstand. Dan zou je beter in Sensi Paradise kunnen gaan zitten bijvoorbeeld, dan zit je op loopafstand van Mae Haad en er is ook een strand voor de deur waar je kunt snorkelen en je kunt tripjes doen naar Shark Bay ed.

Ik weet verder je budget niet, dus moeilijk in te schatten zo. Kijk anders ff op agoda of booking, daar staan er ook veel op.



Voor echt wit strand op koh Tao moet je naar Koh Nang Yuan, hagelwit, maar wel druk qua toeristen.
Yasmijn, ik heb inmiddels al even gespiekt naar de prijzen. Whahahaha Anantara gaat het niet worden. Simpelweg omdat wij het niet belangrijk genoeg vinden. Een Guesthouse met een zwembad, een douche en redelijke bedden is wat wij willen. Heb even naar Rambuttri Village gekeken en dat is een stuk betaalbaarder en ook prima. Ik ben een koopjesjager. Het liefst slapen we dus zo goedkoop mogelijk op leuke plekken. We hebben ooit in Prince Palace geslapen, daar word ik dus eigenlijk niet blij van. Prima als het goedkoop is (en dat was het niet) maar we slapen het liefst 'local'. Prince Palace zaten we alleen maar ivm GreenWoodTravel, daar zijn we inmiddels ook niet meer afhankelijk van. We eten ook alles aan de straat en zullen backpackend gaan. We gaan voor avontuur. We hebben alleen in Hua Hin ergens geslapen, dat was net iets te basic. Ik geloof nog geen 15 euro per nacht (pin me er niet op vast), een eigen kamer met een tweepersoonsbed (kind sliep gewoon in het midden), eigen douche enzo maar de bedden waren gewoon beton. Dat is niet te doen. Ik kan niet slapen op stoeptegels. Daar word ik dan weer net iets te oud voor.



We gaan inderdaad met 3 kinderen. Het leeftijdsverschil is alleen wat groot en daardoor wat lastiger. De jongste twee (jongste is 4) hebben genoeg aan een zwembadje in de middle of nowhere maar de oudste is een tiener en wil echt wat meer meemaken en is een echte ontdekker. Wil alle insecten op de markt proeven enz.



Mayou wat is druk qua toeristen? Wat moet ik me erbij voorstellen? Ik hoef niet de heel tijd tussen de backpackende dronken jongeren te zitten. Maar we vonden ze in de nachttrein wel even gezellig om mee te praten. Houd je jong ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Koh Nang Yuan is druk met snorkelaars en honeymooners, maar voor een dagje is het zeker te doen. De andere baaien op Tao zijn allemaal rustig. Sairee Beach is druk met backpackers maar wel gezellig druk met leuke restaurantjes en strandtentjes en ook een best mooi strand trouwens. Mijn ding is het niet, ik vind het daar te druk 's avonds. Ik ging er af en toe heen vanuit Chalok en dat was genoeg.
Oef heb even op Instagram gekeken naar # Koh Nang Yuan, dat is inderdaad voornamelijk erg jong publiek zover ik het kan zien. Inderdaad leuk voor een dagje en voor de beste foto's geloof ik ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met Koh Samui in december?

Is het echt zo dat je beter naar Krabi kunt gaan ivm het weer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen december was het naadje op Samui (en Phangan), alleen maar regen en overstromingen, maar dat zegt niets over komend jaar natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, het weer was zeer grillig maar in heel TH.



Ik heb nu nog geen spatje regen gezien, het is heel heet en de Thai voorspellen een heatwave. Wat is dit dan?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Kylie, in BKK is Rambuttri Inn uitstekend geschikt voor een gezin. Villa Chacha wat minder. Aan de voorkant is een rustig gedeelte en als je er aan de achterkant uitgaat sta je midden in de gekte van khao san. Weet niet of je dat ziet zitten.



Ibis Riverside, super geschikt. Het ligt aan de rivier met zwembad en tuin en terras ook zicht op de rivier. Je ziet van alles voorbij komen en dat is ook voor kinderen erg leuk.

Het ligt niet in de buurt van khao san. Echter, het hotel heeft een pendeldienst die je naar de dichtstbijzijnde skytrain brengt ( ook leuk voor kinderen) en dan kun je binnen No time overal zijn, khao san, Siam square enz.



Dreamland op Koh Phangan: super geschikt voor gezin en hier heb je je witte poederstrand en een heerlijke infinitypool. In de buurt restaurantjes en 7/11 en op het terrein zelf ook een winkeltje.

Het ligt in een baai en aan de linkerkant van de baai liggen de wat duurdere hotels zoals Santhya, Anantara, Buri Rasa en Panviman. En daar zijn ook leuke restaurantjes en winkels en er is een zalige beach lounge club. Je kunt er over de weg komen met scooter of taxi maar leuker is met watertaxi, een longtailboot. Die pikt je van het strand op en dan ben je er binnen 5 mins.

Rechtsaf het strand op, ook eettentjes.



Let wel, mocht je dit boeken (absolute aanrader met kids) er zijn 3 verschillende type bungalow, basic, middenklasse (met koelkast en tv) en luxe.

Ook kun je kayakken, jetskieen en met snorkelboot mee.

De baai is echt zalig! Warme zee, geschikt voor kleintjes want loopt niet diep af.



Anantara BKK valt dus af



Tot zover, mijn ontbijt wacht.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
De hittegolf is officieel. De Thaise KNMI meldt dat het in BKK 40 gr wordt. Gevoelstemperatuur is hoger omdat de hitte in het beton zit van alle gebouwen. Aangeraden wordt zowel voor Thai als toeristen op het heetst van de dag binnen te blijven en veel water te drinken en hoed of pet op.



In het noorden en noord oosten zware onweersbuien.(Chang mai, Pai)



In het zuiden blijft de temp wat achter met 37 graden

Gelukkig hebben we zeewind want het is echt wel heet!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker afkoelen in het zwembad.

Met zeewind is het allemaal nog wel te doen, maar een hittegolf in een stad....... das minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maart/april zijn altijd de heetste maanden, vorig jaar ook toch Yas? Kan me herinneren dat je toen ook zat te puffen.

Ik heb nog nooit zoveel regen gezien als afgelopen dec/jan, zelfs niet op Penang waar het ook flink tekeer kan gaan. In het noorden (Bangkok en hoger) was het toen prima. Droog en zonnig...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja toen was het ook heet. Maar zolang ik een pool en de zee heb en airco hoor je mij niet klagen.



De locals hebben het er nog steeds over de vele regen van afgelopen dec en januari. Was echt extreem.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan is dat zeker geen optie. Succes met de hitte Yasmijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is geen optie?
Alles komt goed, alleen de rest niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven