Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Ohhhhh Yasmijn! Zoals jij dingen kan omschrijven! Ik vraag me nu echt af waarom wij in oktober al de reis geboekt hebben voor deze zomer want ik wil NU naar Ko Panang! Ohhhh wat heerlijk zeg! Ik heb het genoteerd hoor. Inclusief jouw hele omschrijving.

Voor nu heb ik dan Bangkok (Rambuttri Village) - nachttrein naar Chiang Mai (Nog geen acco) - Ko Panang (Dreamland basic)- Ko Tao - Bangkok.

Is dat een goed plan? Niemand een tip voor een acco in Chiang Mai?

Wij zijn de vorige keer zonder plan gegaan, achteraf hebben we daardoor zoveel gemist. We hadden ons niet verdiept in de plaatsen enz en ter plekke dingen uitzoeken kost tijd. Zonde als je niet maanden de tijd hebt! Ik wil overigens verder niets boeken ofzo, maar wel alles uitgezocht hebben en de opties 'open'. Of is een acco als Dreamland vol in juli/augustus denken jullie? Rambuttri zullen we wel boeken.



Yasmijn geniet van de warmte, de pool en de airco!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamland basic zou ik dan weer niet doen met kids. Neem de middenklasse, kijk op hun site.

Aug is laagseizoen voor TH dus nooit vol.

Mocht het bij booking of agoda wel vol zitten, nog geen probleem. Mail het hotel zelf. Altijd plek. Alhoewel, eigenlijk als je niet teveel eisen hebt kan basic wel.



Het is hier avond, bijna 2200 uur en de gekko's roeren zich. Ik hou ervan. Tropische zwoele avonden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heerlijk Yasmijn! Vorig jaar was je toch in februari toen het zo heet was? Mijn laatste week was het ook zo heet, 35-38 graden overdag op Lanta...

Ga dreamland ook maar aan mijn lijstje toevoegen denk ik... geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig hoe smaken verschillen. Mijn kinderen vonden Dreamland vreselijk. Althans de accommodatie zelf. Hebben ze het nog steeds over. Maar wij begonnen met Anantara in BKK dus dat was ook misschien de verkeerde volgorde .



Nu moet ik zeggen dat ik altijd in lekkere accommodaties wil zitten. Geef ik graag wat meer geld aan uit. Dus ik ben waarschijnlijk geen goede graadmeter.
Wat vonden jouw kinderen er vreselijk aan dan? Mijn kinderen zijn juist erg van avontuurlijk en ook wel 'primitief'. Zijn ook kinderen die veel beter passen in een leven in de jungle dan onze maatschappij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan passen ze daar prima. Wij vonden de huisjes nogal primitief en er waren veel insecten. Maar het strand is heerlijk en er zit een heerlijk Italiaans restaurantje vlakbij. Was er op advies van Yasmijn overigens.



Wij zijn (waarschijnlijk) wat meer luxe paarden.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:yasmijn schreef op 16 maart 2017 @ 12:37:

Wat is geen optie?Samui in december.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan had je het duurste huis moeten nemen, RM

En wat voor insecten dan? Kwam op DL niets anders tegen dan elders in TH. Maar wellicht ligt dat aan het jaargetijde,

Ik hou ook van luxere accomodaties, hoor. DL is de enige waarvoor ik een uitzondering maak ivm het schitterende strand en de pool en de geweldige eettentjes in de buurt. Die aan de weg met de blauwe stoeltjes is favoriet, de beste crispy pork belly die ik ooit gegeten heb in TH.

Wij zitten nu in Koh Phangan Pavillions en vertrekken zondag naar Beluga Boutique Hotel op Samui. Geweldige recensies.



Flashy, de vele regen afgelopen december was een uitzondering. Normaal is dat nooit.



O ja, als je begint met Anantara BKK kunnen volgende hotels snel tegenvallen

Heerlijk daar!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat zegt ze nu . Dan ga ik hem misschien ooit nog eens proberen. Gaan dit jaar naar Mexico. Mijn dochter had een rolletje pepermunt in het huisje en nadat ze terugkwam van het zwembad zat dat rolletje helemaal vol met mieren. Heeft ze het nog steeds over. Eens dat het strand en entourage super is.



Ach Anantara, ik droom nog steeds over dat ontbijt en het natte koude doekje uit de koelbox op het pendelbootje.



Ps je bent al vroeg wakker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja lag er ook vroeg in. En natuurlijk komen er mieren op de suiker af die in pepermunt zitten!

Dat is overal in de tropen. Ook in Mexico



Ontbijt in Anantara is idd legendarisch!



Waar wij zondag heen gaan is ook niet mis heb ik begrepen. Ik laat me verrassen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga kijken. Ben dol op reviews lezen!



Bah bah bah, ziet er heel vervelend uit!
quote:mayou schreef op 14 maart 2017 @ 15:13:

Op Tao zijn verschillende goeie acco's bij Shark Bay (Haad Tien beach resort, Jamakhiri) en ook bij Tanote en Ao Leuk. Het is alleen relatief ver van de reuring van bijv Sairee Beach. Er gaat wel transport naar toe, maar het is niet op loopafstand. Dan zou je beter in Sensi Paradise kunnen gaan zitten bijvoorbeeld, dan zit je op loopafstand van Mae Haad en er is ook een strand voor de deur waar je kunt snorkelen en je kunt tripjes doen naar Shark Bay ed.

Ik weet verder je budget niet, dus moeilijk in te schatten zo. Kijk anders ff op agoda of booking, daar staan er ook veel op.



Voor echt wit strand op koh Tao moet je naar Koh Nang Yuan, hagelwit, maar wel druk qua toeristen.

Ahh Sensi Paradise! Daar zat ik 7 jaar geleden en heb er een paar jaar later vriendinnen naartoe gestuurd die er ook over te spreken waren. Heel comfortabel en relaxed.



Verhip, ben ook weleens in Awana house geweest maar we vonden het hotel dat er vlak naast lag, dat toen nieuw was, leuker en zijn daarnaartoe verhuist voor Oud en Nieuw. Sira boutique hotel in 2008 geweest, was toen nieuw en leuk maar is nu minder geworden. Er was nog een adresje maar ik weet zo 1-2-3 niet de naam. Even zoeken. Weet het echt niet meer helaas. Wel is 3 Sis ook goed en centraal, zat destijds vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:runningmonster schreef op 16 maart 2017 @ 23:45:

Ik ga kijken. Ben dol op reviews lezen!



Bah bah bah, ziet er heel vervelend uit!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:yasmijn schreef op 16 maart 2017 @ 23:07:





Flashy, de vele regen afgelopen december was een uitzondering. Normaal is dat nooit.

Tegenwoordig is qua weer niets meer normaal, waar je ook bent!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klopt. Het is nu zinderend heet. Zonder zeewind ben je de sjaak. Gelukkig is die er
Alles komt goed, alleen de rest niet
Sjarel had je daar ook een fijn zwembad?



Uhm mieren... die lopen zelfs ons huis binnen als ik een rolletje pepermunt laat liggen ;)
Het is trouwens niet dat wij niet van luxe acco's houden, maar dat is voor ons met 5 personen (dus altijd 2 kamers) in de zomervakantie niet te betalen. Al houden wij ook erg van het Local life. Je zal ons nooit in een all inclusive hotel vinden. Wij eten graag tussen de locals.
Anantara is wel erg ver van de stad, vond ik. Dat is gewoon niet echt Bangkok. Voor zover dat bestaat dan. Ik heb vrij recent verbleven vlakbij Chakrabongse Villas (niet daar, dat is echt te ver boven budget om uberhaupt te overwegen) en dat was top qua locatie.
En Erizon hoe heette jouw acco?
Kylie, als je je pb-functie aanzet dan vertel ik het je.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:kylie_ schreef op 17 maart 2017 @ 17:53:

Sjarel had je daar ook een fijn zwembad?



Uhm mieren... die lopen zelfs ons huis binnen als ik een rolletje pepermunt laat liggen ;)Heb ik haar ook geprobeerd te vertellen maar het gaat er niet in .
Erizon, ik heb even de laptop erbij gepakt maar volgens mij staat mijn PB aan? Ik heb nu geprobeerd een PB naar jou te sturen, is dat gelukt?
quote:kylie_ schreef op 17 maart 2017 @ 17:53:

Sjarel had je daar ook een fijn zwembad?



Uhm mieren... die lopen zelfs ons huis binnen als ik een rolletje pepermunt laat liggen ;)

Dat hotel naast Awana house had een zwembad. Was wel duurder dan Awana maar het had zulke fijne balkons vandaar dat wij er met Oud en Nieuw zaten. Volgens mij heeft Awana nu wel een zwembad als ik het zo zie. Awana is basic maar een prima hotel, goede ligging.

Het hotel waarvan ik de naam niet meer weet, had geen zwembad. Die had weer veel charme.

3 Sis geen zwembad van wat ik op internet zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen dames,



Men, wat was het gisteren een enorm hete dag. De temp gaf 42 graden aan hier.

In de ochtend was het goed te doen met flinke zeewind. Tegen 1500 nam de wind af en was het niet meer te doen ondanks parasols en ben ik het strand afgevlucht en de airco in

Even een wasje gespoeld en in de hangmat gaan liggen lezen

Vandaag laatste volle dag hier, morgen een eiland verder. De boot pikt ons hier in de baai op dus dat is handig. Niet dat hele eind naar de pier aan de andere kant van het eiland in de taxi.

Heb er zin in want dat worden 8 dagen in een zalig luxe hotelletje (denk ik, aan de recensies te zien )

Beetje scooteren daar en vooral lekker eten en relaxen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou op Yasmijn!!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven