Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de isaan verwijs ik je naar de Facebookgroep “thailand, Laos, Cambodja, Myanmar en Vietnam reisgroep”. Daar zitten veel kenners over de Isaan.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een rare vraag misschien maar hoeveel zorgen moet ik me maken om Dengue fever in juli/aug?
Alle reacties Link kopieren Quote
rascalles schreef:
03-01-2020 10:39
Ik heb een rare vraag misschien maar hoeveel zorgen moet ik me maken om Dengue fever in juli/aug?
Niet. Gewoon deet smeren.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede 50% DEET. En een klamboe.

Overal in Azië en Afrika kun je dengue oplopen. Maar ook meer ziektes. Gewoon niet aan denken anders maak je jezelf gek en vergeet je te genieten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest me hier ook maar eens melden. :)
Wij willen volgend jaar januari/febr 2021 naar Thailand. Plan is om naar Khao sok te gaan en naar Koh Tao of Koh Panghan.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
03-01-2020 15:04
Goede 50% DEET. En een klamboe.

Overal in Azië en Afrika kun je dengue oplopen. Maar ook meer ziektes. Gewoon niet aan denken anders maak je jezelf gek en vergeet je te genieten.
Thanks
Alle reacties Link kopieren Quote
Rascalles, je kunt overal deet kopen in Thailand. De gele Sketolene is prima en ruikt lekker.

Totally Free, leesze, dit topic staat vol tips over die bestemmingen
Alle reacties Link kopieren Quote
Up.

Komt weer dichterbij. Over 13 nachtjes.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
22-01-2020 18:53
Lekker vooruitzicht!
Absoluut. Kijk er weer erg naar uit.
We gaan op de luxe toer 🤩
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wordt je route deze keer yasmijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey, wat een fijn topic dit! Op 21 februari vlieg ik voor het eerst naar Thailand en heb er onwijs veel zin in. Alleen heen en terug een tussenstop in shanghai en ivm het corona virus ben ik bang dat het straks niet doorgaat. Dat zou zo zonde zijn... tot de tijd lees ik hier lekker mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello:

Ik ben alweer vanaf donderdag in th.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk!!! Ik vlieg volgende week donderdag :yes:
Uiteindelijk zijn onze oorspronkelijke tickets geannuleerd en hebben we opnieuw moeten boeken. Maarrrr we gaan!!
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben het weer zalig. Zit nu met een kopje thee naar de Sunrise te kijken. Helemaal alleen. Wat een heerlijke rust.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er leuke tips over de hoek Koh Chan, Koh Kood, Koh Mak?
Wij gaan in de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaar schreef:
16-02-2020 07:03
Wie heeft er leuke tips over de hoek Koh Chan, Koh Kood, Koh Mak?
Wij gaan in de meivakantie.
Zalige hoek. Al vaak geweest. Vliegen van Bangkok naar Trat en daar met de boot verder.

Op koh chang vind ik khong koi fijn. Rust en toch levendig.
Mak en Kood zijn een en al rust. Geen walkingstreets, wel restaurantjes.

Kood is briljant qua natuur maar het gekke is dat ik het daar niet langer dan 3 dagen kan volhouden. Op chang en Mak wel.

Mak is de rust zelve, geen jonge backpackers of nightlife. Zalig!

Op Koh Chang heb je het allemaal, rust en drukte. Uiteraard vermijd ik de drukte en drink de biertjes in gezellige reggaebarretjes.

Ik zal even nadenken hoe het resortje heet waar wij waren op khong koi beach op Koh Chang. Kom er op terug.
yasmijn wijzigde dit bericht op 16-02-2020 07:23
0.24% gewijzigd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet het weer:

The Tropical Beach resort. Pal aan zee maar geen zwembad. Denk dat dat een must voor jullie is met kind. Het resort ernaast heeft wel een infinitypool maar die naam weet ik niet meer.

Zoek maar op Khong Koi, Koh Chang.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
En dan heb je daar ook nog Koh Wai waar je kind briljant van de kant af kan snorkelen.

Wij willen volgende keer ook weer naar die hoek.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Recent op Khong Kloi geweest, Ko Chang inderdaad. Mijn tips:

Afhankelijk van met hoeveel mensen je bent kan je ook een taxi nemen van Bangkok tot de ferry of je hotel op Ko Chang. Het scheelde mij een bak met geld vergeleken met vliegen, en qua duur komt het overeen als je alles bij elkaar optelt. Voor een fijn en goedkoop taxibedrijf mag je me Pb’en.

Verder zijn de laatste/achterste straatjes allemaal nieuw en echt vreselijk leuk. Nieuwe enthousiaste ondernemers, mooi opgezet en vormgegeven met mooie tuinen. Daardoor een hele leuke vibe, en maar een paar minuutjes van het strand vandaan.

Ik verbleef bij Family Huts, hele lieve ondernemers. Thaise dame met Engelse man, wordt goed Engels gesproken en wordt professioneel gerund.
Handig met kind: je mag onbeperkt gebruik maken van de gezamenlijke keuken met onbeperkt koffie en thee. Kind kreeg elke dag een ijsje van de eigenaren, gasten stonden in de ochtend lekker zelf eitjes te bakken etc.

Eromheen (30 seconden lopen) heerlijke restaurantjes, echt veel beter dan aan het strand en beter geprijsd.

Doen dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het scheelt wel geld maar ook tijd en dan geef ik liever wat meer uit om er snel te zijn maar dat is persoonlijk.

Tevens ben ik niet zo van het verkeer in TH.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ieder z’n ding natuurlijk. Wij hebben inclusief stops 6.5 uur gereden in een hele luxe auto. Van deur tot deur.

Met een vlucht ben je, inclusief je taxiritjes erheen en het laatste stuk lopen naar Klong Kloi, niet significant sneller. Misschien zelfs langzamer.

Ikzelf heb ooit een helse rit met een minivan gehad op die route: nooit meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uur vantevoren op vliegveld, 40 mins vliegen en dan op de boot. Dat is echt geen 6,5 uur! 😱😂

Heb family huts bekeken. Kaar kennende (en in ken haar , jaar of 6 geleden zaten we tegelijk op hetzelfde eiland in hetzelfde resort 🥤🍻🍺) is dat niet haar ding. Durf ik te zeggen.

Mijne al helemaal niet! No offence maar ik ga niet zelf in een keuken met andere mensen eitjes staan bakken, ben ik te oud voor.
Ik deed het ook niet toen ik jong was ;D


Edit: en het taxiritje van hotel in bkk naar vliegveld duurt voor ons 10 mins. We gaan al jaren de gekkigheid van bkk niet meer in. Heerlijk hotel altijd in Lat Krabang, vlakbij vliegveld.
yasmijn wijzigde dit bericht op 16-02-2020 08:35
16.44% gewijzigd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Lopen? Ik heb nog nooit gelopen naar Khong Koi! Hoe dan??
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
We hadden vorige week vanuit BKK de vroege vlucht naar Samui om 6.00 uur, 7.00waren we er, 0800 op de boot, 0830 op phangan.
Easy peasy.


BKK-Trat is nog sneller.

Dus waar jij die tijden vandaan haalt?

En ik doe de tripjes in dit land toch al sinds de jaren 80 van de vorige eeuw.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven