Tips voor huwelijksreis?

14-03-2017 10:42 64 berichten
Zo start ik bijna nooit een topic, zo start ik er twee in twee dagen. Sorry vast! Haha.



Mijn vriend en ik gaan deze zomer trouwen en zijn al druk op zoek naar DE huwelijksreis. Ik vind het nog best lastig. We hebben uiteenlopende wensen en vinden heel veel erg leuk. We hopen, als het allemaal zo mag zijn, dat het onze 'laatste vakantie met zijn tweetjes zal zijn'. We zijn ons ervan bewust dat dit slechts hopen is en dat dingen niet altijd zo lopen. Toch is dit wel waar we op hopen.



We verschillen ook wel qua wensen. Mijn vriend is heel erg sportief en loopt graag hard of wil stukken fietsen. Iedere dag wil hij zeker een uur erop uit. Het is dus van belang dat het een plek is waar het relatief veilig is en waar hij gerust alleen een uur rond kan fietsen/rennen zonder in gevaarlijke wijken te belanden. In een vreemd land verdwaal je nogal makkelijk. Ik ben ook sportief en in het dagelijks leven ontzettend druk. Ik wil op vakantie dus niets 'moeten'. Ik kan gerust dagen op het strand liggen met een boek.



Nu dus mijn vraag: waar zijn jullie naartoe geweest? Hoeft niet perse een huwelijksreis te zijn, mag ook een mooie vakantie zijn. Wat kunnen jullie aanraden?



Het budget is tussen de 2500 en 3000 euro in totaal. Daar hoeft eten/drinken/stappen/shoppen dan niet bij in te zitten, maar vlucht en accomodatie wel. Ben benieuwd! :D Ohja, kamperen vind ik niets. Ik wil niets 'moeten', dus ook niet afwassen en koken en dergelijke :P.
Wij gaan op huwelijksreis naar Curaçao, maar pas in oktober, dus kan je er nog niet veel over vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn vriend 2 jaar terug naar Aruba geweest voor een gewone vakantie. Heerlijk eiland. We hebben daar rond gelopen en auto gehuurd en ons nergens onveilig gevoeld. Prachtige stranden waar je vriend ook langs kunt hardlopen. We vonden het echt een heerlijke vakantie.
Alle reacties Link kopieren
is je budget voor 2 personen of 1 persoon? Met 3000 kun je met zijn tweeën niet heel ver.
Wij zijn net terug van onze huwelijksreis en zijn onder andere op Hawaï geweest. Superaanrader! Genoeg sportieve activiteiten te doen, zoals hiken en fietsen. En wij hebben er ook nog leren golfsurfen.
quote:missmadame schreef op 14 maart 2017 @ 10:53:

is je budget voor 2 personen of 1 persoon? Met 3000 kun je met zijn tweeën niet heel ver.Voor ons samen! En jawel hoor, je kunt voor dat geld naar Miami, Curacao, Aruba, st. Maarten, een aantal Afrikaanse landen en natuurlijk naar Europa. Zoals ik al zei: eten en drinken zit er niet bij in, vliegtickets en accomodatie wel. Van dit budget redden we het telkens, vaak zelfs voor minder .
Grappig, ik zit zelf ook erg aan het Caribisch gebied te denken, dus inderdaad Curacao of Aruba. Lijkt me heerlijk. Fijn dat jullie dat in elk geval bevestigen, hihi. Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren/zijn aan vlucht en accomodatie?
quote:lasvegas84 schreef op 14 maart 2017 @ 10:54:

Wij zijn net terug van onze huwelijksreis en zijn onder andere op Hawaï geweest. Superaanrader! Genoeg sportieve activiteiten te doen, zoals hiken en fietsen. En wij hebben er ook nog leren golfsurfen.



Wow, Hawai! Gaaaaaf! Mag ik vragen aan welk budget ik dan moet denken?



Het budget wat ik noem is wat ik nu in mijn hoofd heb. Er zit wel wat rek in, maar gezien onze toekomstplannen, willen we zorgvuldig met ons spaargeld omgaan
Alle reacties Link kopieren
Wij komen net terug van Cuba, ook een huwelijksreis. Was echt geweldig!
Beter overdressed dan underdressed!
quote:Nav__ schreef op 14 maart 2017 @ 10:55:

Grappig, ik zit zelf ook erg aan het Caribisch gebied te denken, dus inderdaad Curacao of Aruba. Lijkt me heerlijk. Fijn dat jullie dat in elk geval bevestigen, hihi. Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren/zijn aan vlucht en accomodatie?Ik heb een all-inclusive hotel met zwembaden etc, inclusief huurauto en vlucht enzo, voor twee personen voor net 2000 voor zo'n 9 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Het zal best kunnen, maar het is niet ruim. Tickets minimaal 500/600 euro x 2 = 1200 en 100 per nacht voor overnachting x 14 = 1400. Zit je al op 2600. Heb je geen auto en geen luxe hotel, zomerperiode is vaak duurder. Maleisie kan misschien..
quote:Daremanda schreef op 14 maart 2017 @ 10:59:

[...]



Ik heb een all-inclusive hotel met zwembaden etc, inclusief huurauto en vlucht enzo, voor twee personen voor net 2000 voor zo'n 9 dagen.Echt? Wow wat heeeeerlijk, wat zullen jullie genieten! Heb je dat via een site geboekt? Zo ja: mag ik weten welke? ^^
quote:Nav__ schreef op 14 maart 2017 @ 11:01:

[...]





Echt? Wow wat heeeeerlijk, wat zullen jullie genieten! Heb je dat via een site geboekt? Zo ja: mag ik weten welke? ^^

Ja, we hebben er heel veel zin in! (sowieso in het trouwen, maar dit is echt de kers op de taart)

Ik heb geboekt via corendo.

ik weet alleen niet hoe duur het is in het hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
wat dacht je om ergens je duikbrevet te gaan halen? klinkt als iets wat jullie beiden leuk zouden vinden
quote:guppekop schreef op 14 maart 2017 @ 11:06:

wat dacht je om ergens je duikbrevet te gaan halen? klinkt als iets wat jullie beiden leuk zouden vindenHa, hoe raad je het?! We vinden het beide super om te snorkelen, da's een goede aanvulling. Duiken vind ik te eng. Ik ben nogal een controlfreak en houdt niet van de diepte... brrrr. Snorkelen vind ik wel leuk. We nemen ook altijd de GoPro mee om mooi onder water te filmen! Dus mooie wateren = top! :D
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar madeira geweest voor onze huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 14 maart 2017 @ 11:10:

[...]





Ha, hoe raad je het?! We vinden het beide super om te snorkelen, da's een goede aanvulling. Duiken vind ik te eng. Ik ben nogal een controlfreak en houdt niet van de diepte... brrrr. Snorkelen vind ik wel leuk. We nemen ook altijd de GoPro mee om mooi onder water te filmen! Dus mooie wateren = top! :DOh dan vind je Curacao vast leuk, daar zie je bij het snorkelen veel vissen en ik heb zelfs een keer een zeeschildpad gezien, heel bijzonder. Misschien is dat op Aruba en Bonaire ook wel hoor - of misschien nog mooier, daar ben ik niet geweest dus daar kan ik niks van zeggen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
hup naar Curacao met je donder! Lekker snorkelen samen, hij kan een proefduikje maken, helemaal top!
Alle reacties Link kopieren
Voor dat budget kun je ook een cruise door de caribbean doen.

Volop luxe en lekker eten, op de boot is genoeg te doen, en wanneer je aanmeert ben je er heel de dag opuit.

Cruise klinkt misschien voor oude mensen, maar is echt niet meer zo. Wij zijn al meerdere keren met mijn ouders meegeweest en het is echt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 14 maart 2017 @ 10:53:

is je budget voor 2 personen of 1 persoon? Met 3000 kun je met zijn tweeën niet heel ver.Hou toch op, tuurlijk wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Santorini!
Alle reacties Link kopieren
Maleisië of Bali misschien? Allebei prachtige stranden en meer dan genoeg te ondernemen. Toen ik op Bali was had ik een villa met privézwembad voor ongeveer 100 euro per nacht.
quote:elisabethrose schreef op 14 maart 2017 @ 11:15:

Voor dat budget kun je ook een cruise door de caribbean doen.

Volop luxe en lekker eten, op de boot is genoeg te doen, en wanneer je aanmeert ben je er heel de dag opuit.

Cruise klinkt misschien voor oude mensen, maar is echt niet meer zo. Wij zijn al meerdere keren met mijn ouders meegeweest en het is echt fantastisch.Nog eens betrapt, ik heb een cruise heel hoog op mijn lijstje staan, hihi. Het allerliefst vanaf Miami langs o.a. Jamaica en Mexico, maar dat is net boven ons budget. Ik zit er nog wel over te twijfelen... die 1000 euro meer en dan maak ik echt mijn droomreis. Mijn vriend lijkt dat ook erg gaaf, maar die loopt er niet zo warm voor als ik :P. Ik vond het ideaal: op de boot zijn er allerlei activiteiten, iedere dag iets nieuws bekijken zodat meneertje zich niet gaat vervelen... Langs de Caribean zou dan misschien een net iets goedkopere variant zijn. Hmmm...
quote:Anonymae schreef op 14 maart 2017 @ 11:25:

Maleisië of Bali misschien? Allebei prachtige stranden en meer dan genoeg te ondernemen. Toen ik op Bali was had ik een villa met privézwembad voor ongeveer 100 euro per nacht.Oooeeh Bali is ook wel erg gaaf! Mijn vriend wil graag nog eens naar Azie. Is dat lang vliegen? :O
Alle reacties Link kopieren
Mauritius misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven