Ethiopie/Dragoman

20-04-2017 20:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva dames,



Ik zit er over na te denken om naar Ethiopie te gaan met een groepsreis (liefst internationaal). Ik kwam een 3-weekse reis van Dragoman tegen die me aanspreekt: https://www.dragoman.com/holidays/detai ... ?did=89420



Zijn er mensen met ervaring met Dragoman en/of reizen in Ethiopie? Ik ben benieuwd!
Ik ben bijna tien jaar geleden in Ethiopia geweest, maar niet met een groeps reis. Het is prachtig. Wat wil je precies weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel even verdiepen in de veiligheid, aangezien de noodtoestand is afgekondigd en de president bevolkingsgroepen die hem' dwarszitten' uitmoordt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 20 april 2017 @ 21:39:

Ik zou wel even verdiepen in de veiligheid, aangezien de noodtoestand is afgekondigd en de president bevolkingsgroepen die hem' dwarszitten' uitmoordt.



Ik las inderdaad dat sinds vorig jaar de noodtoestand is afgekondigd. Echter vind ik het lastig om in de impact hier van in te schatten. Op de site van de rijksoverheid staat dat de demonstraties hierdoor juist zijn afgenomen.



https://www.rijksoverheid ... sadviezen/inhoud/ethiopie



Wat zou je van de noodtoestand merken als reiziger?



Naast de politieke onrust is er ook hongersnood/voedseltekorten. Iemand enig idee wat je hier van merkt? Is het een reden om niet te gaan? Is het hypocriet om hier als westerse met geld naar toe te gaan? Of juist goed om de community te supporten..?
Alle reacties Link kopieren
quote:Garlicnaan schreef op 20 april 2017 @ 21:29:

Ik ben bijna tien jaar geleden in Ethiopia geweest, maar niet met een groeps reis. Het is prachtig. Wat wil je precies weten?Wat vond je de highlights en kan je aanraden? Welke zaken kan ik beter overslaan?
Wij hebben een rondje addis-lake tana- gondar-simian mountains-aksum-lalibela-addis-dire dawa-harar gedaan. Lalibela was natuurlijk het hoogtepunt, maar ik vond de rest ook een aanrader.



Ik weet overigens niks van de huidige veiligheidssituatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Garlicnaan schreef op 21 april 2017 @ 07:51:

Wij hebben een rondje addis-lake tana- gondar-simian mountains-aksum-lalibela-addis-dire dawa-harar gedaan. Lalibela was natuurlijk het hoogtepunt, maar ik vond de rest ook een aanrader.Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Niemand verder ervaringen met Dragoman?
Alle reacties Link kopieren
quote:CapeTown1 schreef op 21 april 2017 @ 06:18:

[...]





Ik las inderdaad dat sinds vorig jaar de noodtoestand is afgekondigd. Echter vind ik het lastig om in de impact hier van in te schatten. Op de site van de rijksoverheid staat dat de demonstraties hierdoor juist zijn afgenomen.



https://www.rijksoverheid ... sadviezen/inhoud/ethiopie



Wat zou je van de noodtoestand merken als reiziger?



Naast de politieke onrust is er ook hongersnood/voedseltekorten. Iemand enig idee wat je hier van merkt? Is het een reden om niet te gaan? Is het hypocriet om hier als westerse met geld naar toe te gaan? Of juist goed om de community te supporten..?Geeft dat niet te denken? Iedereen waarschuwt voor een gek die zn eifgen volk het zwijgen oplegt en jij denkt dat die daling in demonstraties een verbeterde situatie is? Ik zou er nog eens over lezen...
Mijn mening, mijn keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven