Zomervakantie Spanje

23-04-2017 18:17 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij hebben de plannen om van de zomer, augustus, naar Spanje te gaan.

We willen vliegen naar Malaga, daar een auto huren en max. 19 dagen later weer terug vliegen vanuit Malaga.



Echter komen we niet geheel uit de route. We willen graag wat zien, maar ook wel relaxen.



Nu heb ik de volgende route in elkaar gezet;

Dag 1 vliegen naar Malaga. Auto op halen en naar El Chorro (in de buurt) rijden.

Dag 5 van El Chorro naar Sevilla

Dag 8 van Sevilla naar Cadiz

Dag 9 van Cadiz naar Tarifa

Dag 12 van Tarifa naar ??

Dag 14 van ? naar Nerja

Dag 19 terugvlucht.



Is er iemand die tips heeft? Mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geloof ik andersom doen en dan na Sevilla naar cordoba en eindigen met een paar dagen malaga.
Cordoba en Granada zijn echt aanraders voor een dag of 2!



Ronda is ook leuk voor 1 dagje, dat zou je op dag 12-13 kunnen doen.



Malaga zelf is leuk (wij zijn daar één dag geweest en dat vonden we prima) en in een plaatsje daarnaast kan je ook lekker bijkomen aan het strand.



Geen idee wat er in El Chorro te doen is, maar het ziet er zo op Google maps uit alsof het 4 hele lange eerste dagen gaan worden Cádiz is inderdaad prima te zien in één dag, wij hebben dat zelfs zonder overnachting wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Granada is zeker ook de moeite waard. Houdt ee wel rekening mee dat het in augustus bloedheet is. Als je dan het al hambra wilt bezoeken is dat echt een oven. Cordoba is ook heet (wij waren er half september, 43 graden), maar daar hoef je alleen te slenteren en terrasjes te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden 46 graden in Cordoba eind september maar had het niet willen missen.

Alhambra zeker doen ja.

Ronda ook niet overslaan.

Gibraltar vond ik wel leuk om eens geweest te zijn maar 1 dag was genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.



We hebben in de buurt van El Chorro een super leuke betaalbare Finca gevonden.

We zouden vanuit daar naar Ronda willen gaan (1 dag) een dag richting de kloof.

Een dag kajakken op het meer en dan op dag 5 vanuit daar naar Sevilla willen gaan.



Is Ronda de moeite waard voor meerdere dagen of is het zo te doen?



Over Granada en Cordoba twijfelen we nog. We willen ook graag aan het eind een paar dagen in Nerja doorbrengen. En lees inderdaad het het bloedheet kan zijn in de steden in augustus.



Las dat de stranden tussen cadiz en tarifa ook het bezoeken waard zijn. Wat ik er op google maps van kan zien zijn het wel allemaal hele kleine plaatjes. Wij hoeven echt geen torremolinos idee. Maar vinden het wel leuk om een stukje te wandelen over een boulevard, drankje en hapje eten.



Is een excursie naar Tanger aan te raden?
Ik vond een dagje Gibraltar ook wel bijzonder. Makkelijk vanaf Cádiz te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in augustus gaan als je het even kan vermijden. Het is zo verschrikkelijk warm dan. En als het dan echt niet anders kan zou ik vooral het Spaanse ritme volgen en elke dag siesta houden.



Het geijkte rondje is Sevilla, Malaga, Cordoba en Granada. En dat is niet voor niets. Het zijn echt super mooie steden. Ik weet niet precies wat je zoekt in je vakantie en hoe vaak je wilt verkassen, maar wat tips. Wij zijn ondertussen drie keer in Andalusie geweest (bijna 2 weken per keer) en ik heb me er elke keer super goed vermaakt.



De 4 "grote" steden, Ik zou eindigen in Granada of Cordoba omdat ik het Alhambra en de Mezquita echt de twee grootste highlights vond. Altijd afsluiten met het leukste.



Je kunt vanaf Malaga heel mooi naar Comares rijden. Dat is een super mooie route de bergen in. In het dorp heb je super mooi uitzicht richting Malaga.



Ik vind de Grazalema echt zo'n mooi natuurgebied. Je kunt er prachtig rondrijden, en dan zie jeheel veel, maar nog leuker is een wandeling maken.



Wij vonden Jerez de la Frontera een fijne stad om een paar dagen te zijn. Het zijn niet perse toeristische highlights, maar er hangt een fijne sfeer en ze hebben er veel leuke barretjes.
Alle reacties Link kopieren
Een auto huren in de ene stad en terugbrengen in een andere, is meestal maar ongeveer €30 duurder. Dus kijk ook eens naar opties waarbij je bijvoorbeeld begint in Sevilla en eindigt in Malaga of andersom.



De siesta-tijd (na de lunch) is een perfecte tijd om te verkassen. Lekker met airco aan in de auto, rustig op de wegen, en het sluit vaak mooi aan bij uitcheck- en inchecktijden voor accommodaties. En veel musea zijn in de avond open, en restaurants gaan ook pas na 21u open, dus na aankomst kun je even een tukkie doen en dan 's avonds nog een hoop doen.



Voor Cadiz vond ik een dagje wel genoeg. Het stradje Playa de la Caleta is mooi, met vooral Spanjaarden (althans in september) en mooie witte moorse gebouwtjes. Langs de andere langere stranden staan van die lelijke flatgebouwen.



Ik vond Conil de la Frontera wel een leuk strandplaatsje alleen waaide het daar snoeihard toen ik er was, en dat schijnt vaak het geval te zijn (hoor ik ook over Tarifa). Je kon niet eens op het strand zitten of liggen zonder gezandstraald te worden.



Ronda inderdaad echt de moeite waard, die kloof zien vanaf de brug (en andere plekken) is spectaculair. Ik ben er twee keer een paar uurtjes geweest. Ik heb een beetje gammele knie dus heb geen hike in die kloof gedaan... als je dat wilt doen zou ik heel vroeg in de ochtend gaan (vlak na zonsopgang) om de ergste hitte voor te zijn.



Sevilla vind ik een onwijs leuke stad maar de mensen daar vertelden me dat het in de zomer 50 graden was geweest.



Malaga is ook heel leuk en trekt ietsje minder buitenlandse toeristen (die gaan allemaal naar Torremolinos). Veel strand, leuke boulevard, park aan zee, paleis op een heuvel, historisch centrum ook vlak aan zee, mooie kathedraal, leuke hippe koffietentjes, ontbijtcafé's, speciaalbier-bars...



Ik heb twee keer in die streek gereisd en in september / oktober was het prima te doen om 1 of 2 dagen van tevoren nog accommodatie te vinden. Zodat je lekker flexibel kon blijven. Voor augustus weet ik dat niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Tussen tarifa en Nerja zou ik in estepona overnachten. Wij zijn een paar keer naar jacaranda in estepona geweest, ligt aan het strand en je loopt zo over de boulevard naar het winkelstraatje.



Nerja is ook erg leuk.



Leuke reis, ik houd van die omgeving.
In Augustus moet je het binnenland niet ingaan. Alle spanjaarden vluchten naar de kust vanwege de hitte.

Accomodatie zonder airco zou ik ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja goed punt van die airco. En ik

Zocht zelf af en toe een hotelletje met een zwembad.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
In el chorro kun je naar el caminito del rey. Wandeling langs een kloof, heel mooi en zeker de moeite waard. Dit zou je ook kunnen doen vanuit malaga. Ligt er niet zo heel ver vandaan.



Malaga is leuk om een paar dagen te verblijven. Fijne stad om doorheen te slenteren of om een fiets te huren en langs het strans de stad uit te fietsen en te stoppen bij een van de verlaten strandjes.



Cadiz is leuk voor een dagje. Ik zou er niet te lang blijven.



Sevilla is ontzettend leuk en mooi. Leuk voor een paar dagen.

Cordoba vond ik persoonlijk wat minder.

Granada ook echt heel mooi. Vooral het alhambra en de wijk sacromonte vond ik zeer de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Alleen al in Malaga is zoveel te zien en te doen... https://www.malagatips.nl
Alle reacties Link kopieren
Augustus is bloedheet! Ik zou niet dood gevonden willen worden in die steden. Lekker langs de kust blijven en met airco aan mooie bergritjes maken en leuke terrasjes/tapastentjes spotten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-05-2017 10:20
Augustus is bloedheet! Ik zou niet dood gevonden willen worden in die steden. Lekker langs de kust blijven en met airco aan mooie bergritjes maken en leuke terrasjes/tapastentjes spotten.
Ik ben een van de grootste hitteliefhebbers op dit forum, maar in augustus is het in de steden inderdaad bijna niet uit te houden. Ik herinner me nog Cadiz eind augustus, ik probeerde uit alle macht uit de zon te blijven en dat zegt voor mij echt heel wat. Eens dus dat je beter lekker aan de kust kunt blijven.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad is Jerez de la Frontera ook heel leuk. Wij waren ook nog ( naast de genoemde steden) een paar dagen in Algeciras. Niet speciaal toeristisch maar wel indrukwekkend vanwege de grote populatie noord Afrikanen en opvallende drugshandel vanuit die plaats.
De geboorteplaats van Paco de Lucia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven