Alleen weg

07-05-2017 21:03 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Graag zou ik alleen een weekend weg gaan. Mijn vriendinnen hebben allemaal een relatie en gaan om de klip klap lekker een weekend weg of maken verre reizen. Ik heb geen relatie, maar zou er ook graag eens lekker tussenuit willen. Nu heb ik mijn vriendinnen gevraag of dat zij met me meewillen, maar geen van allen kan omdat zij het te duur vinden (dan kunnen ze niet meer weg met hun vriendjes).



Is het heel raar om alleen een weekend weg te gaan? Ik zou dan graag naar een hotel gaan, een luxe kamer boeken, wandelen op het strand en een boek lezen. Ik ben al ruim vijf jaar niet op vakantie geweest. Ook geen weekendjes weg, dus ik gun het mezelf ook echt nu.
Alle reacties Link kopieren
En als wij zeggen dat het raar is doe je het niet?



Als je er geld voor hebt en je hebt er zin in, waarom niet! Gewoon doen!!
Neejoh, is helemaal niet gek! Lekker doen.



Ik ga deze zomer ook alleen, een stedentrip (midweek) doen. Ik vind het heerlijk om dan de locals aan te spreken.

Het 'ontbreken' van een relatie hoeft niet te betekenen dat je niet lekker weg kan Have fun!
Alle reacties Link kopieren
In je eentje betaal je de hoofdprijs voor een kamer. Misschien als je aanbiedt dat wanneer jij de kamer betaalt dat ze alsnog wel met je mee willen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magick88 schreef op 07 mei 2017 @ 21:05:

En als wij zeggen dat het raar is doe je het niet?



Als je er geld voor hebt en je hebt er zin in, waarom niet! Gewoon doen!!Dan zou ik niet gaan nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 mei 2017 @ 21:06:

In je eentje betaal je de hoofdprijs voor een kamer. Misschien als je aanbiedt dat wanneer jij de kamer betaalt dat ze alsnog wel met je mee willen?Dat is een goeie! daar ga ik even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:anything schreef op 07 mei 2017 @ 21:05:

Neejoh, is helemaal niet gek! Lekker doen.



Ik ga deze zomer ook alleen, een stedentrip (midweek) doen. Ik vind het heerlijk om dan de locals aan te spreken.

Het 'ontbreken' van een relatie hoeft niet te betekenen dat je niet lekker weg kan Have fun!Bedankt voor je reactie! Waar ga je naartoe als ik vragen mag?!
Alle reacties Link kopieren
"Is het heel raar om alleen een weekend weg te gaan?"



Ik heb in mijn eentje:

- 5 weken door Malawi en Zambia gereisd

- 9 weken door Brazilië en Peru gereisd

- 3 weken door Spanje gereisd

- 2 x 10 dagen door Luxemburg en Duitsland gereisd

- 3 weken door Laos gereisd

- 2 dagen Rotterdam gedaan

- 8 dagen Porto gedaan

(en ik vergeet vast nog een hoop)



Vind jij mij raar?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik ben vorig jaar voor werk in mijn eentje naar kopenhagen geweest. Ik had maar een paar werkafspraken, verder vooral veel vrije tijd. Echt een prima stad om in je eentje te zijn. Hotel in het centrum, fiets huren, en een beetje koffie drinken, park hangen. Museum in, stukje fietsen. Ook alleen avondeten was echt goed te doen.

1 avond (van de 5) heb ik iets afgehaald en lekker op mijn bed voor de tv opgegeten. Heerlijk ontspannen weekje was dat!



wat ik maar wil zeggen: ga!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enkele keren weg gegaan samen met een vriendin en dat was fantastisch

Je hebt ook eens de tijd om op qdem te komen en ook over dingen spreken die alleen goede vriendinnen doen.

Mocht ik u zijn zou ik er niet over nadenken
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 mei 2017 @ 21:06:

In je eentje betaal je de hoofdprijs voor een kamer.



Dat ligt er ook maar net aan hoe je het bekijkt.

Oké, vaak is een hotelkamer bijvoorbeeld €100 voor twee personen (dus €50 per persoon), of €70 voor één persoon. Zelfde kamer, maar dan maar één persoon. Dus oké, per persoon ben ik duurder uit, maar ik hoef ook niet te wachten tot de badkamer niet meer bezet is, ik heb een lekker groot bed in mijn eentje... en ik kijk gewoon niet eens naar de prijs voor 2 personen, want ik ben alleen. Ik kijk gewoon: vind ik €70 voor die kamer redelijk? Zijn er andere hotelkamers die ook de moeite waard zijn?



Dat is net als dat ik autohuur zou gaan vergelijken met het delen van die kosten... dat is gewoon niet ter sprake, dus ik kijk alleen naar de kosten voor mij alleen, en of ik die acceptabel vind.

En net als met wonen in Nederland, ook hier heb ik natuurlijk hogere kosten doordat ik niet samenwoon. Logisch toch.



In Schotland was het wel zo dat een B&B echt per persoon rekende. Ik had voor 32,50 pond een hele kamer met badkamer én een groot ontbijt, die voor een stel 65 pond had gekost. Een bed in een hostel-slaapzaal was 25 pond. Nou, dan weet ik het wel. Ik betaal graag 7,50 pond extra voor een privékamer, badkamer en ontbijt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik ga dit jaar ook voor het eerst alleen op pad. Ik heb hetzelfde als jou, al mijn vriendinnen hebben een relatie en kids, en ik ben nu op een leeftijd dat ik ook geen zin meer heb om nog met familie op vakantie te gaan. Ik ben ook nog zoekende voor een leuke vakantie. Wat is je leeftijd TO?
Alle reacties Link kopieren
Nog meer recente topics over alleen reizen en alleen een weekend weg:

Weekendje Antwerpen, Gent of Brugge?

Alleen reizen!

Alleen op vakantie tips (ook al is topic leeg, tussen de antwoorden staan goede adviezen)

Solo backpackers die geen 18 meer zijn



En dit is ook een leuke site over solo reizen, voor als je het misschien eng vindt:

- bijvoorbeeld hoe je zekerder overkomt en daardoor vanzelf minder louche types aantrekt: https://solotravelerworld.com/solo-trav ... onfidence/

- waarheden als een koe, van een kat: https://solotravelerworld.com/solo-trav ... ty-skills/ > zie ook de links onderaan het artikel

en verder veel leuke verhalen en tips op die site en hun FB-pagina.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen. Leuk voor jezelf, nieuwe contacten opdoen, nieuwe plekken leren kennen! Een relatieloze kennis van mij doet dit elke maand minstens 1 keer. Ze zit nu in Ljubljana. Hiervoor is ze in Litouwen, Denemarken, Brussel, Ijsland, China, Thailand en Mongolië geweest. Altijd alleen.
quote:patsy--stone schreef op 07 mei 2017 @ 21:14:

"Is het heel raar om alleen een weekend weg te gaan?"



Ik heb in mijn eentje:

- 5 weken door Malawi en Zambia gereisd

- 9 weken door Brazilië en Peru gereisd

- 3 weken door Spanje gereisd

- 2 x 10 dagen door Luxemburg en Duitsland gereisd

- 3 weken door Laos gereisd

- 2 dagen Rotterdam gedaan

- 8 dagen Porto gedaan

(en ik vergeet vast nog een hoop)



Vind jij mij raar?



Ik vind jou niet raar . Ben zelf wel eens acht maanden alleen weg geweest. Maar ik vind het wel een verschil tussen een verre reis en een weekendje weg relatief dichtbij huis. Dat laatste zou ik ook niet heel snel alleen doen. Zit nu te bedenken waarom niet. Maar ik denk dat het er bij mij op neer komt dat ik t geld dat zoiets kost liever richting een verre reis zie gaan. En dan ga ik net zo lief een paar dagen naar een vriendin of zus die dicht bij 't strand woont. Gezellig + goedkoop .



Maar MrsDuck2, als jij graag een weekendje weg wilt met jezelf: lekker doen!! Lijkt me stiekem best heerlijk. Maar als ik jou was zou ik ook gewoon eens een hele vakantie alleen doen. Zonde om niet weg te gaan omdat je vriendinnen niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsDuck2 schreef op 07 mei 2017 @ 21:10:

[...]





Dan zou ik niet gaan nee.



Als wij vinden dat het raar is om je haar te laten groeien, scheer je het dan ook af?



Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen vinden? Is dat niet raar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar alleen rond de wereld gereisd, halfjaar afrika, halfjaar midden amerika, halfjaar spanje. Ben ik nu ook raar?
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 07 mei 2017 @ 21:25:

[...]





Ik vind jou niet raar . Ben zelf wel eens acht maanden alleen weg geweest. Maar ik vind het wel een verschil tussen een verre reis en een weekendje weg relatief dichtbij huis. Dat laatste zou ik ook niet heel snel alleen doen. Zit nu te bedenken waarom niet. Maar ik denk dat het er bij mij op neer komt dat ik t geld dat zoiets kost liever richting een verre reis zie gaan. En dan ga ik net zo lief een paar dagen naar een vriendin of zus die dicht bij 't strand woont. Gezellig + goedkoop .



Maar MrsDuck2, als jij graag een weekendje weg wilt met jezelf: lekker doen!! Lijkt me stiekem best heerlijk. Maar als ik jou was zou ik ook gewoon eens een hele vakantie alleen doen. Zonde om niet weg te gaan omdat je vriendinnen niet kunnen.



Bij mij zijn stedentrips in mijn eentje ook pas later gekomen. Eerst leek het me niet zo leuk in zo'n drukke omgeving vol stelletjes en vriendengroepen. Maar later ben ik het toch gewoon gaan doen, je kan juist lekker naar een museum, fototentoonstelling, markt, vlooienmarkt, door een park lopen, door mooie straten of langs grachten lopen (bv. langs architectuur of straatkunst), door een stad fietsen, naar een strand (als het een stad aan zee is), uit lunchen, op een terras zitten met een goed boek, etc etc... allemaal dingen waar je echt niemand bij nodig hebt om je uitstekend te vermaken.



Porto, Gent, Parijs, Madrid, Sevilla, Córdoba, Málaga, Valencia, Berlijn, Rotterdam, Haarlem, Londen, New York, Lima, Bogotá, Bangkok, allemaal steden waar ik me prima heb vermaakt in mijn eentje (en soms ook een dagje met iemand ben opgetrokken).



Alleen het 's avonds uit eten gaan, en 's avonds naar een bar gaan, vind ik in mijn eentje niet zo leuk. Maar dan heb je ook altijd weer allerlei sites voor meet-ups, bijvoorbeeld www.couchsurfing.org Die meet-ups gelden ook gewoon voor mensen die niet couchsurfen maar in een hotel verblijven. En je kan er zelfs eentje zelf verzinnen, bijvoorbeeld een strandwandeling of museumbezoek, of een avondje tapas eten, en dan kijken wie er wil aanhaken.

Of ik eet 's middags een grote lunch (vind ik helemaal geen punt, juist leuk in mijn eentje), en 's avonds alleen wat kleins, eventueel in mijn appartement of hotel. Of ik ga 's avonds naar een bioscoop. In Spanje zijn veel musea en winkels 's avonds open dus kun je dat 's avonds doen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik ging regelmatig alleen weg. Een nacht, of soms 2, soms 2 weken. Lekker dingen doen die ik leuk vind, uitslapen of juist vroeg op, net zo lang blijven kijken in het museum, of met een boek in een park, een strandtent of een terras.



Ik boek vaak via airbnb, vind ik dan gezelliger dan een hotel en voor 1 persoon ook prima betaalbaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 07 mei 2017 @ 21:28:

[...]





Als wij vinden dat het raar is om je haar te laten groeien, scheer je het dan ook af?



Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen vinden? Is dat niet raar?Onzekerheid. Ja, waarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

En, wow Patsy jouw reacties zijn uitgebreid en ik heb er veel aan. Ik wil beginnen met gewoon een keertje een weekend weg in Nederland. Kijken hoe het bevalt. Haarlem lijkt me wel leuk, dus ik ga eens kijken wat daar allemaal te doen is en welke hotels daar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 07 mei 2017 @ 21:28:

[...]





Als wij vinden dat het raar is om je haar te laten groeien, scheer je het dan ook af?



Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen vinden? Is dat niet raar?



Ja precies.



En het zal je verbazen hoe weinig mensen überhaupt iets 'vinden' van jou als solo reiziger. Mensen zijn veel te druk met zichzelf.



Ter illustratie. Ik zat een keer in een café in Amsterdam met twee vriendinnen en er kwam een vrouw met koffertje binnen. Mij viel ze op omdat ze duidelijk alleen was en ik herkende hoe dat is, dat je naar de wc moet en wilt lunchen, maar met een koffertje zit. Net als ik altijd doe, vroeg ze de barman om even op haar koffertje te letten, ging ze naar de wc, en koos ze daarna een tafeltje, precies vol in het zicht van mijn twee vriendinnen en mij. Ze ging lekker zitten lunchen, babbelde wat met de serveerster, en zocht wat dingen op in haar reisgids. Ze heeft er zeker een uur gezeten.

Nadat ze weg was zei ik tegen die vriendinnen dat ik dat zo leuk vond om te zien, een vrouw die lekker alleen reist. "Huh, wie?" Ze hadden werkelijk geen idee over wie ik het had. Geen seconde aandacht hadden ze voor haar gehad, of voor alle andere gasten in het café.



Kortom, leef je leven! Doe wat je wilt doen! Niemand heeft er last van, dus het zal ook niemand ene jota schelen.

Als je moet wachten tot een vriend of vriendin tijd en geld heeft om met je op vakantie te gaan, loop je een hele hoop mis. En moet je ook veel meer compromissen sluiten, bijvoorbeeld alleen al over de bestemming en hoe lang je gaat. Geniet juist van het feit dat je alles zelf kunt bepalen. Lekker uitslapen, urenlang fotograferen, een zonsondergang bekijken, telkens weer bij datzelfde tentje eten als jij dat leuk vindt, meteen weer weg uit een markt of museum wat tegenvalt, etc etc. Zonder gezeur van een reisgenoot.



En zoals iemand in een ander topic al zei: je kan ook eens beginnen met gewoon een dagje Haarlem ofzo. En dan eens twee daagjes ergens heen. En dan eens 5 dagen, een week.

Ik heb ook eens 3 weken een reis door Andalusië alleen gedaan en aan allerlei mensen laten weten waar ik heen ging en of ze stukjes wilden aanhaken. De eerste week haakte een Italiaanse vriend aan. De derde week haakte een vriendin uit mijn eigen stad aan. De tweede week was ik gewoon lekker solo.



En soms maak je ook reisvrienden en heb je zo ook weer een adresje ergens ter wereld om bij ze op bezoek te gaan, al dan niet met een vakantietje er aan vast, solo of samen. En ik heb ook wel eens met een reisvriendin uit Zweden, een tripje naar Berlijn gedaan, voor ons allebei ongeveer even ver weg.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, lekker gaan en genieten. Ik ga er veel alleen op uit, dagje/weekendje weg, rondreizen, stedentrips. Je hebt alle vrijheid om te doen waar je zin in hebt. Tijd voor jezelf, genieten van de omgeving. Ik vind het heerlijk! Doordat je alleen bent raak je sneller aan de praat met andere mensen.



Waar wil je heen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het idee dat het wat vreemd is ook gewoon loslaten, slaat nergens op. Na alle reacties gelezen te hebben wil ik graag naar Haarlem!
Alle reacties Link kopieren
Vooral doen! Extra leuk aan alleen reizen vind ik dat alle belevenissen en bijzonderheden ook écht, alleen voor jou bestemd zijn. De leuke dingetjes die ik op m'n reisje in Indonesië ervoer, waren naar mijn idee ook juist omdat ik alleen reisde. Dan kunnen mensen extra aardig zijn hoor! En in een luxe Landalappartement op De Wadden heb ik het ook enorm naar m'n zin gehad. Doen dus! :-) (En idd.. het doet er echt niet toe wat anderen er van vinden.. als jij je er maar goed bij voelt en mee redt!)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven