In je eentje kamperen

11-05-2017 22:55 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kort geleden heb ik samen met mijn buurvrouw gekampeerd op Schiermonnikoog, was erg leuk.

Begin juni heb ik 2 weken vakantie en wil graag dan weer gaan kamperen, maar er is niemand die dan mee kan/wil want geen van mijn vrienden, familie en kennissen hebben dan vakantie.

Heb besloten om gewoon alleen te gaan en dan op meerdere eilanden, 2 nachten Borkum, 2 nachten Ameland en 2 nachten Texel dus niet te ver van huis.

Nu is het zo dat veel mensen me afraden om alleen te gaan omdat ik een vrouw ben, ze zeggen als vrouw alleen is kamperen in een tentje niet vertrouwd. Maar dat valt toch wel mee hier in Nederland?

Wie heeft er ervaring met kamperen in je eentje?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik maar ik ben geen vrouw. Zie zelf het probleem niet zo. Campings gaat het meestal wel vrij beschaafd aan toe. Of mijn veiligheid ligt achter een rits en er gebeurd nooit iets.
fietsen varen vrouwelijk doen
Huh? Er liggen genoeg kinderen alleen in een tentje. Ik zie het verschil niet eigenlijk.
Je kunt je ook hierbij aansluiten: https://www.singleskamperensamen.nl/desite/
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
11-05-2017 23:00
Huh? Er liggen genoeg kinderen alleen in een tentje. Ik zie het verschil niet eigenlijk.
Het is dan begin juni en dan is het op de tentterreinen niet erg druk. Dat is dus waar mensen in mijn omgeving zich druk om maken. Mijn nichtje is vorig jaar begin juni met haar vriend samen gaan kamperen op Ameland en behalve hun was er niemand op het veld. Maar zij waren dus met hun 2 en ik ga alleen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker hier in Nederland zie ik daar geen gevaar of probleem in.
Niet geschoten is altijd mis
Wat zou het probleem dan kunnen zijn?
Ik kampeer vaak alleen in Nederland en in het buitenland in een tentje. Is geweldig! Ik heb me nog altijd veilig gevoeld en het is ook altijd veilig gebleken.
Ik heb je een pb gestuurd, Nadiaaah79.
Ik heb veel alleen gekampeerd en nog nooit problemen gehad. Overigens kampeer ik wel meestal wild ergens in de bush-bush of op een afgelegen natuurcamping, dus veel ervaring met echte camping heb ik niet....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo vaak alleen gekampeerd! Maar dit was net als persoon boven mij vaak wildkamperen. Zo geniet ik ook veel meer van de rust en stilte. Ik heb helaas geen ervaring met campings in Nederlands. Echter zou ik toch je geslacht niet laten uitmaken of je zou moeten gaan kamperen of niet, gewoon doen dan heb je in ieder geval de ervaring. Wellicht is het wel helemaal jouw ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo vaak alleen gekampeerd! Maar dit was net als persoon boven mij vaak wildkamperen. Zo geniet ik ook veel meer van de rust en stilte. Ik heb helaas geen ervaring met campings in Nederlands. Echter zou ik toch je geslacht niet laten uitmaken of je zou moeten gaan kamperen of niet, gewoon doen dan heb je in ieder geval de ervaring. Wellicht is het wel helemaal jouw ding!
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig alleen gekampeerd op (meestal) kleine campings. Nog nooit problemen gehad. Wel veel behulpzame buren (bijv. degene die me hielp om in een hoog tempo een droge tent in te pakken voordat die weer nat zou regenen)
Heb me ook nog nooit onveilig gevoeld. Gewoon gaan!
Ik koos vaak wel voor campings die niet als doelgroep jongeren hebben.
dolfine wijzigde dit bericht op 12-05-2017 10:01
11.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft vaak alleen gekampeerd toen hij jong was, omdat hij vaak seizoensbaantjes had en een camping goedkoper was dan een flatje huren.
Hij heeft nooit problemen gehad. Ik denk dat je als vrouw alleen in NL ook niet echt problemen zal gaan krijgen. Ik zou alleen niet op een jongerenveldje gaan staan waar 's avonds bezopen kerels op rondlopen ;-)
Kan je je tent in je eentje opzetten ?
Veel plezier ! :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft vaak alleen gekampeerd toen hij jong was, omdat hij vaak seizoensbaantjes had en een camping goedkoper was dan een flatje huren.
Hij heeft nooit problemen gehad. Ik denk dat je als vrouw alleen in NL ook niet echt problemen zal gaan krijgen. Ik zou alleen niet op een jongerenveldje gaan staan waar 's avonds bezopen kerels op rondlopen ;-)
Kan je je tent in je eentje opzetten ?
Veel plezier ! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het wel meevalt. Gewoon je tent goed dichtmaken. Neem iets mee dat als wapen kan dienen (een knuppel of zo) en leg dat naast je slaapzak. Verder kan het ook helpen om op je telefoon een gesprekje op te nemen met een man met zware stem. Gewoon een paar zinnetjes heen en weer.
Hoor je nou iets verdachts buiten je tent, dan speel je die audio file even af van je telefoon en de vreemdeling zal dan denken, oeps, d'r ligt toch een vent in d'r tent...
Alle reacties Link kopieren
k heb besloten om gewoon te gaan. Heb net op alle 3 campings gereserveerd. 2 nachten Insel-Camping op Borkum, dan 2 nachten Duinoord op Ameland en dan 2 nachten Loodsmansduin op Texel. Wilde omdat ik alleen ben i.v.m. vervoeren van bagage de auto mee hebben naar alle 3 eilanden maar auto mee naar Borkum en Ameland vind ik te duur dus neem alleen naar Texel de auto mee. Morgen bij de campingwinkel maar even kijken voor zo'n opvouwbare bolderkar, dat lijkt me wel handig, moet alleen nog informeren of die op Borkum mee mag/kan in de trein die vanaf de haven naar dorpscentrum rijdt. Volgens mij hebben ze daar wel aparte wagons voor maar weet ik niet zeker. Ik spreek alleen geen Duits dus toeristenbureau op Borkum bellen heeft voor mij geen nut maar ik neem aan dat de medewerkers van het loket van rederij AG Ems in de Eemshaven me ook wel informatie kunnen geven als ik bel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je het gaat doen.
Zelf zit ik er ook over te denken.
Als je op campings overnacht is dat geen enkel probleem. Ik zie wel vaker mensen alleen kamperen.
Als je op campings overnacht is dat geen enkel probleem. Ik zie wel vaker mensen alleen kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Ben dus al geweest afgelopen juni, was heerlijk relaxed op de eilanden. Veel gewandeld en gefietst, heb in mijn eentje zitten bbq-en bij de tent en heb me niet verveeld. Eind augustus ga ik een lang weekend naar camping Stortemelk op Vlieland, weer in mijn eentje.
Wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in Nederland wel doen. Maar ik zou iets meenemen waarmee ik de rits kan afsluiten van binnen, zodat het niet te makkelijk is om binnen te komen. Dan zou ik toch wat lekkerder liggen. Tent opensnijden lijkt me een te grote drempel voor een dronken idioot die een gokje wil wagen.

Wild kamperen zou ik niet echt aandurven, zeker niet in het buitenland.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de smaak te pakken. Volgende week vertrek ik voor 3 dagen naar Camping Roosdunen op Ameland, weer in mijn eentje kamperen in de tent.

Vorige week heb ik weer gekampeerd op Texel.

Deze keren wel de auto mee gezien ik nu een zwaardere winterbestendige tent bij me heb met een kachel.
Wat fijn dat het alleen kamperen zo goed bevalt. Veel plezier gewenst op Ameland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven