Hoe erge files Hemelvaartsdag, Amsterdam - Veluwe?

17-05-2017 17:15 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik gek als ik op donderdagochtend 25 mei (Hemelvaartsdag) van Amsterdam-oost naar de Veluwe wil rijden? Staan alle snelwegen dan zo vol als parkeerterreinen of valt het mee denken jullie?

Tips over tijden en route met minder kans op file zijn welkom.
Ik kan eventueel ook pas op vrijdag gaan maar liever donderdag...

Bedankt!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Niet eens over nagedacht, wij moeten die ochtend van oost naar west en dan naar Zuid Limburg. Hoop dat het niet overal vast staat dan...

Ik heb geen idee dus, sorry, maar hoop met jou dat het meevalt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder files verwachten op woensdagmiddag/-avond dan op donderdag. Maar dan nog: een file betekent over het algemeen alleen maar dat je reis langer duurt, niet dat je er niet komt hè?
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Men doet hier op de Veluwe gewoon aan hemelvaartsdag hoor, dat betekent dat je gewoon door kunt rijden waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst van Amsterdam richting Veluwe. Op een vrijdag, gewone werkdag. Wij reden het rond een uur of 2 en op een kleine file na rond het gooi hebben we nergens last van gehad.
Waarom zou er file zijn? Ik sta alleen op werkdagen in de file...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je grote reis naar de veluwe afzeggen.
Of naar een waarzegger gaan om te vragen of er dan files staan.
Jezus mina wat een topic haha
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
17-05-2017 18:11
Waarom zou er file zijn? Ik sta alleen op werkdagen in de file...
V oor mij is het gewoon een werkdag, maar ik durf toch echt wel de Veluwe uit te rijden en later op de dag weer terug het reservaat weer in.
Alle reacties Link kopieren
Het zal toch vooral van het weer afhangen lijkt me. Mensen die wat langer weggaan zullen maandag al een midweek beginnen en vrijdagmiddag terugrijden.
Ik denk eerder dat de files de andere kant op zullen staan, als Ajax de EL wint.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
17-05-2017 18:11
Waarom zou er file zijn? Ik sta alleen op werkdagen in de file...
Ik juist heel vaak op dagen dat schoolvakanties beginnen, of dat heel Nederland vrij is. Soms zelfs om 2 uur 's nachts in een weekend als er een ongeluk gebeurd is.
Nou snap ik dat dat laatste niet voorspelbaar is. Maar geen ervaringen dus, met rijden tijdens de eerste dag van een extra lang weekend?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
GijsdeGoede schreef:
17-05-2017 18:33
Ik zou je grote reis naar de veluwe afzeggen.
Of naar een waarzegger gaan om te vragen of er dan files staan.
Jezus mina wat een topic haha
Wat een belachelijke reactie. Je rijdt zeker geen auto? Zeker nog nooit urenlang stilgestaan of op slakkentempo gereden terwijl je eigenlijk moet plassen? En gewenst dat je toch een handiger reisdag had gepland?
Sjongejonge waarom reageer je überhaupt als je niks te zeggen hebt?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
afhankelijk van het weer
afhankelijk van festiviteiten waar half Nederland op af komt in de buurt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Er komen heel veel Duitsers altijd het hemelvaartweekend. N50 van Zwolle naar de Flevopolder staat altijd vast dus dat is geen alternatief. Het barst wel van de binnenwegen dus je kunt altijd de snelweg af en stukkie binnendoor. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De grootste drukte is te verwachten op 24 mei middag/avond. Op Hemelvaartsdag zijn de meeste mensen al wel op de plaats van bestemming voor een korte vakantie. Vanuit Amsterdam kun je wat extra drukte verwachten rond Blaricum/Gooi, Bij Amersfoort en vlak voor Apeldoorn i.v.m. Wegwerkzaamheden . Ik hoop dat je een leuke tijd hebt bij ons op de Veluwe! Ik weet niet wanneer je terug gaat maar zondagmiddag kan het wel extra druk zijn maar ook dan kom je er wel.......Het duurt alleen iets langer!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op woensdagmiddag of -avond veel meer kans op drukte hebt.
Donderdag 's morgens zal het best wel meevallen. Daarnaast, het is (afhankelijk van je bestemming) waarschijnlijk normaal gesproken niet langer dan 1½ uur rijden. Laat je pech hebben en er een uurtje langer over doen.
https://www.anwb.nl/verkeer/wegwerkzaamheden
Hier staat goeie info of je wellicht vertragingen kunt verwachten.
Pikkie22 schreef:
17-05-2017 17:36
Men doet hier op de Veluwe gewoon aan hemelvaartsdag hoor, dat betekent dat je gewoon door kunt rijden waarschijnlijk.
Dit. Juist op zulke dagen is het heerlijk rustig op de weg. Ook rond Amsterdam. Behalve vlak voor de pretparken.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!

@Amreg ja altijd mooi daar bij 'jullie'. ;-) Daarna rijd ik door naar Groningen dus van de zondagdrukte heb ik geen last meer.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
zal wel mee vallen, evt. problemen zijn eerder de andere kant op denk ik
Alle reacties Link kopieren
Uren in de file sta je zelden in Nederland als je maar 150km hoeft te rijden, het is niet zoals zwarte zaterdag in Frankrijk he.
Neem een half uur speling, lijkt me zat op Hemelvaartsdag. De meeste drukte is woensdagmiddag/avond.
Er zijn héél veel mensen die die dag vrij zijn en dus niet hoeven werken. Lang niet al die mensen gaan in plaats daarvan op pad. Ergo: de files zullen minder groot zijn dan op een werkdag. Zeker als je na de ochtendspits (welke?) gaat rijden.
Pikkie22 schreef:
17-05-2017 18:38
V oor mij is het gewoon een werkdag, maar ik durf toch echt wel de Veluwe uit te rijden en later op de dag weer terug het reservaat weer in.
?

Waarom zou je de Veluwe niet uit durven te rijden.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
18-05-2017 16:16
?

Waarom zou je de Veluwe niet uit durven te rijden.
pikkie wil volgens mij graag dat dit topic gaat over vooroordelen over sneue achtergebleven mensen op de veluwe terwijl TO zich zorgen maakt over een grote lang-weekend-uittocht van westerlingen die allemaal naar de veluwe gaan om een paar dagen vakantie te nemen.

die zorg zou ik ook hebben en pikkie moet nog even snappen dat het dáár over gaat en niet over waar zij graag over wil praten.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
18-05-2017 16:16
?

Waarom zou je de Veluwe niet uit durven te rijden.
Vanwege de enorme verwachtte files kennelijk omdat iedereen op hemelvaartdag de weg op schijnt te gaan. Je weet maar nooit wanneer je weer thuis komt he.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge wat opvallend veel sarcasme in dit topic. Terwijl iedereen die niet onder een steen leeft, toch ook wel weet dat bizar veel mensen uitstapjes gaan maken op vrije dagen, veel meer dan vroeger. En dat Schiphol het niet eens meer aan kan. Onze wegen wel dan?
Ik sta echt op de gekste niet-werkdagen in files. Niet zo raar toch dat ik even pols hoe erg het is op Hemelvaart?
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven