Samen geboekt maar nu uit elkaar

22-05-2017 11:29 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden hebben m'n ex (toentertijd m'n vriend) en ik samen geboekt om op vakantie te gaan. Hij heeft betaald maar ik had m'n account gebruikt dus ik heb alle gegevens.

Nu belt hij mij en vraagt om de reserveringsgegevens en ik ben bang dat ie dan m'n ticket annuleert, is dit mogelijk? En moeten we per se samen inchecken?

Groet,

Aardbei
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je ervan om dit met hem te bespreken?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Maar als het je ex is wil je toch niet meer samen met hem op vakantie? Of mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem jouw deel al betaald? Zo niet, dan heeft hij alle recht om jouw ticket te annuleren. En hoe zie je het verder voor je? Gezellig samen op dezelfde hotelkamer?

Oh ja, hij heeft recht op die gegevens. Dus geef hem die.
kia wijzigde dit bericht op 22-05-2017 11:32
0.66% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft toch betaald? Ik zou alles doorsturen. Als je niet hebt betaald heb je toch ook geen recht?
Je dacht op zijn kosten nog even op vakantie te gaan?
Wat was jouw gedachte dan, om alleen te gaan?
Dus hij heeft betaald en nu wil jij toch per se mee terwijl het uit is?

Ja dat ticket wijzigen of annuleren mag en kan hij btw.
Alle reacties Link kopieren
Als hij alles betaald heeft, dan heeft hij daar recht op.
Als jij ook een deel betaald hebt, dan heb jullie er samen recht op.

Ik zou in ieder geval even letterlijk of figuurlijk met hem om de tafel gaan zitten hierover.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij jouw deel van de reis betaald? Anders slaat het sowieso nergens op dat je nog mee wil op zijn kosten. Of wilde je alleen gaan? Of toch gezellig samen ondanks dat het uit is? Maar goed hij heeft betaald en ook recht op de gegevens die hij ook gewoon nodig heeft voor zijn vakantie.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik zou inderdaad met hem bespreken hoe je dit gaat aanvliegen... als hij betaald heeft, heb jij vanzelfsprekend pech (zoals iedereen hierboven al zegt). Anders zou ik overleggen wie van de twee op vakantie gaat met een ander. De thuisblijver krijgt dan zijn/haar deel terug. Dit is toch niet zo moeilijk...? Of misschien ben ik te simpel?
Trouwens, ik zou - met het overleggen - wel even met de partijen waarbij geboekt is (dus de luchtvaartmaatschappij, het hotel, etc) overleggen of er een omzetting mag zijn (dus van de ene naar de andere naam). Maar misschien is dat wel erg vanzelfsprekend...
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het er verder niet over gehad, over hoe dit te regelen?
Geef hem die gegevens, hij heeft betaald. Kan hij 1 ticket nog op een andere naam zetten.
Hebben jullie geen annuleringsverzekering?

Dan zou ik (samen en in overleg) de vakantie annuleren en ieder het geld terug wat er ingestopt is.
Relatie einde is geen geldige reden voor annulering.
Alle reacties Link kopieren
Als hij betaald heeft en het is uit, waarom zou je dan nog mee willen? Als je mee gaat zal je hem toch je ticket en jouw deel van de reissom moeten terugbetalen, dus dan lijkt het me voor jou gunstiger als hij annuleert of omboekt en dat jij met jouw geld een andere reis kunt boeken.

Ik vind het in elk geval erg raar om die gegevens achter te houden terwijl die tickets op zijn kosten zijn geboekt, eigenlijk vind ik dat je dan gewoon misbruik maakt van het vertrouwen dat hij destijds in je had.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Pluisi schreef:
22-05-2017 11:47
Relatie einde is geen geldige reden voor annulering.
Oh ik lees het nu ja. (even gegoogeld)

Alleen bij officieel vastgelegde relatie. Als er een samenlevingscontract is ontbonden kan het wel.
Dat zal vast niet het geval zijn hé TO? Kom je nog reageren?


Bijzonder dat TO denkt aanspraak te kunnen maken op een reis die de ex betaald heeft.
Ik vraag me af hoe dat zit.
Susan schreef:
22-05-2017 11:48
Als hij betaald heeft en het is uit, waarom zou je dan nog mee willen? Als je mee gaat zal je hem toch je ticket en jouw deel van de reissom moeten terugbetalen, dus dan lijkt het me voor jou gunstiger als hij annuleert of omboekt en dat jij met jouw geld een andere reis kunt boeken.

Ik vind het in elk geval erg raar om die gegevens achter te houden terwijl die tickets op zijn kosten zijn geboekt, eigenlijk vind ik dat je dan gewoon misbruik maakt van het vertrouwen dat hij destijds in je had.
Diefstal heet dat toch? Of oplichting?
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
22-05-2017 11:53
Diefstal heeft dat toch? Of oplichting?
Niet helemaal.
Het is alsof je iemand een kado geeft en het dan terug wilt hebben. Als vriend het voor TO zou betalen dan is dat een soort kado.
Het probleem hier is dat er tussen betaling en kado geven de relatie is stukgelopen. En bovendien is het een kado wat je moet delen.

Maar het is geen diefstal als hij het vrijwillig heeft gegeven.
Ik vermoed dat TO bedoelt dat hij vanaf zijn rekening het geheel heeft betaald en dat zij het geld naar hem heeft overgemaakt. Immers, je maakt niet elk de helft over naar een organisatie. Dan snap ik dat dit een lastig verhaal is...
Alle reacties Link kopieren
Oke mensen, sorry ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb wel de helft betaald, alleen bedoel ik met dat hij betaald heeft, dat het van zijn rekening afgeschreven is.

We gaan niet naar een hotel, hij gaat naar zijn familie en ik naar de mijne, en tussendoor zouden we samen weggaan.
AnAppleADay schreef:
22-05-2017 11:56
Niet helemaal.
Het is alsof je iemand een kado geeft en het dan terug wilt hebben. Als vriend het voor TO zou betalen dan is dat een soort kado.
Het probleem hier is dat er tussen betaling en kado geven de relatie is stukgelopen. En bovendien is het een kado wat je moet delen.

Maar het is geen diefstal als hij het vrijwillig heeft gegeven.
Maar is het een kado? Zou ze niet gewoon haar helft afrekenen?
Aardbeitje07 schreef:
22-05-2017 11:57
Oke mensen, sorry ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb wel de helft betaald, alleen bedoel ik met dat hij betaald heeft, dat het van zijn rekening afgeschreven is.

We gaan niet naar een hotel, hij gaat naar zijn familie en ik naar de mijne, en tussendoor zouden we samen weggaan.
Ooh, dan is het een ander verhaal. Handig zo'n openingspost waar de helft niet in staat ;-D

Praat met hem. Is dat een idee?
Jij hebt ook bewijs dat je het geld naar hem hebt overgemaakt neem ik aan?
Het gaat dus alleen om vliegtickets?
Waarom overleg je niet met hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven