Wat te doen in Limburg?

25-05-2017 09:52 29 berichten
Binnenkort gaan man, kind van 5 en ik een week richting Limburg. We zullen er dus zowel een weekend als door de week vertoeven.
Iemand tips, ideeen, adviezen mbt leuke activiteiten voor ons?
Weet iemand of Limburg ook leuke waterplekjes kent?

Activiteiten, tips, ideeen voor zowel mooi weer als voor slecht weer zijn welkom.
Waar in Limburg?
Voor kind zeg ik: Toverland! Met twee grote hallen, dus ook fijn bij slecht weer.
Welkom Troetel! :hello: Ga je naar het Zuiden of meer naar het Noorden?
Pretpark de Valkenier is misschien wel leuk?? En grotten bezoeken in Maastricht of Valkenburg? Maar dan zit je meer in het zuiden.
Alle reacties Link kopieren
Bokrijk, maar wel Belgisch Limburg
Grote gratis openlucht speeltuin, oude huisjes, mooi wandelen, ...
Ligt eraan waar je gaat. Maastricht is uiteraard leuk en sinds een paar weken Kun je in de encigroeve zwemmen.

https://www.1limburg.nl/enci-groeve-maa ... or-publiek

Verder is Maastricht gewoon leuk.
De valkenier is leuk voor die leeftijd vind ik
Als je de overstap maakt richting België Bokrijk inderdaad

Continium Kerkrade
Aken vind ik altijdook leuk
Alle reacties Link kopieren
Het sprookjesbos en valkenier in Valkenburg.
Gaiazoo in Kerkrade.
Mondo Verde in Landgraaf. (Beter niet met Pinksteren gaan om Pinkpop)
In Kerkrade ligt ook de leisure Dome, daar is vanalles te doen waaronder een grote indoor speeltuin voor kinderen, een bios en een trampoline park.

Maar dat ligt dus in zuid Limburg. Ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat.
En als je water zoekt: Maasplassen in midden-limburg.
Richting het Zuiden gaan we. In bezit van auto. Stukje rijden geen bezwaar, liever geen lange ritten.

Dank voor de tips. Meer tips welkom.

Ik las over Thorn. Heeft Thorn naast het Pannekoekhuisje andere interessante mogelijkheden?

En de Maasplassen......hoe zijn die toegankelijk? Via een park in Ohe en Laak las ik, ook op andere wijze?

Is het Park Hommelheide leuk?
Alle reacties Link kopieren
Boscafe 't Hijgend Hert in VIjlen, de enige berghut van Nederland ;-D
Sowieso een absoluut prachtige omgeving voor een mooie wandeling.
Ik lees mee, wij gaan ook binnenkort een weekje naar het zuiden van Limburg. Ik heb goede verhalen gehoord over de Dwaze Herder in Gronsveld. Maar dat is denk ik geschikter voor de jongsten en Heerlen schijnt een heel grote indoor-speeltuin te hebben bij de woonboulevard
Dwaze herder is leuk tot een jaar of 8/9. Het is wel vooral om buiten te spelen. Wat ook dan leuk is is de nachtegaal bij meerssen.
De binnen speeltuin bij de woonboulevard is denk ik kinderstad heerlen. Leuk tot een jaar of 10/11. Maar het ligt wel een kleine 5 minuten bij de woonboulevard vandaan.
De speeltuin bij oost maarland net onder maastricht is ook leuk.zowel een binnen als buiten speeltuin
Thorn is als geheel een mooie plaats, pittoresk met witte huizen, een prachtige kerk.
Ik weet niet waar je de Maasplassen in kunt maar als je leuk wilt zitten aan het water: Lounge44 in Herten, Panheel heeft
ook een mooie gelegenheid aan het water (ben de naam kwijt).
Hommelheide heeft een mooie plas, speeltuin etc. Prima voor met kinderen.
Voor Zuid-limburg zijn er al leuke tips gegeven hierboven.
Als aanvulling: terras van Lodge 7 in Vijlen, schitterend uitzicht.
Bij het hijgend hert kun je indedaad prachtig wandelen. En daarna heerlijk zitten. Drie landen punt is ook leuk met het doolhof erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mosaqua is een onwijs leuk zwembad. Volgens mij kun je er zowel binnen als buiten zwemmen. Ook leuk voor kids.
Ik kwam vroeger als kind vaak in Limburg. Wat ik mij kan herinneren is Valkenburg erg leuk, het drielandenpunt, Toverland inderdaad. Wij kwamen altijd in Schin op Geul op een camping.
Mooie omgeving daar. Maastricht is ook leuk om te winkelen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Het Aardbeienland in Horst erg leuk voor kinderen van die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Auto in de vijfde versnelling en gas erop, met gierende banden de provincie uit ;-D
Aldus vriend, die er vandaan komt.
Als je naar Thorn komt kom ik wel meeten Troetel. :-d Ik woon er niet ver vandaan. Ik vind Bokrijk trouwens een heel goede tip, heel erg leuk daar! Is zo'n 40 minuten van Thorn vandaan.
Wow Fleet, ik woon ook in de buurt!
Je hebt PB Cesium! ;-)
En PB terug!
Ow, hahaha...die gierende banden!

Als we besluiten Thorn te bezoeken laat ik het weten!

Wat een leuke tips hebben jullie voor me, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het bloten voeten pad in Brunssum is ook heel leuk om te doen net als het schutterspark en een wandeling over de Brunssumerheide .
Het steinerbos is ook heel leuk om naar toe te gaan met een kind van 5 jaar .
In Kerkradeheb je het continium discovery center , dit is een interactief doe en ontdekmuseum voor kinderen maar ook voor ouders .
Genoeg te doen in Zuid Limburg !!
Alle reacties Link kopieren
Op zwemwater.nl vind je de leuke zwemplekken in de Maas en elders, en ook of het nog veilig is (blauwalg).

Thorn is een mooi plaatsje.

Kijk ook eens naar Irrland in Duitsland, net over de grens bij Arcen. Ik heb niet echt iets met kinderen of kijken naar spelende kinderen, maar Irrland is fantastisch. Een megagroot speelpark, heel goedkoop, gericht op kinderen tot een jaar of 12, en vooral ook voor volwassenen leuk en handig.
Parkeren is gratis, entree maar €5 ofzo pp, je kunt een bolderkar huren voor je zooi, en je mag zelf eten en drinken meenemen. Ze hebben door het hele park veel bbq's en picknicktafels dus je kunt altijd lekker zelf zitten en kletsen en eten terwijl je kind speelt in het zicht.
De meeste speeltoestellen zijn zonder elektriciteit, bv superlange glijbanen, een maisbad, springkussens, touw-klimtorens, leeggehaalde echte vliegtuigjes om in te spelen, skelters, etc etc.

Onder de molen in Ohé en Laak vind je een fijn terras. De molen zelf is 1x per maand open voor publiek, dan kun je er in klimmen en veel uitleg krijgen. Wie weet staan de data ergens online.

Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Al veel leuke tips genoemd, ik voeg nog toe:

- Valdeludo in Echt
- Steinerbos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven