Met Etihad, Oman Air, Emirates of Thai Airways naar Bangkok?

25-05-2017 20:47 51 berichten
Iemand ervaring met bovenstaande maatschappijen? Thai Airways vliegt rechtstreeks op Bangkok, maar hoe is de service/ruimte aan boord?
Emirates en Oman Air zijn me tot nu toe erg goed bevallen en daar betaal ik ook minder, maar dan heb ik natuurlijk wel een tussenstop van een paar uur.
Alle reacties Link kopieren
Etihad is net zoiets als Emirates. Thai Air ken ik niet.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Emirates naar Bali gevlogen. Ik vond de tussen stop juist fijn. Even lekker kunnen bewegen. Zeker als er met een A380 wordt gevlogen, lekker ruime stoelen. Het verschil was echt te merken met de andere vlucht toen we in een 777 zaten.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Tussenstop hoeft voor mij niet per se, vandaar dat ik naar Thai Airways zat te kijken. Is wel 150 euro duurder, geld waar ik anders heel veel andere fijne dingen mee kan doen....
Check even of het Thai zelf is die vliegt of een codeshare. Ik ga ervanuit dat je niet vanaf Amsterdam vliegt, want dacht niet dat er een directe Thai vlucht is vanaf Schiphol?
Klopt, ik vlieg vanaf Frankfurt.
Check je ook Eva Air, voor als je vanaf AMS vliegt?
AMS-DXB-BKK heeft mijn voorkeur vanwege 2x A380 van Emirates.

Edit: oh, je vliegt liever vanaf Frankfurt? Dan gaat mijn verhaal hierboven niet op.
Je gaat 5 weken? Heb je flexibele datums? Zo ja, zoek eens via kiwi.com met een interval als datum.
Emirates of Etihad!
Alle reacties Link kopieren
Etihad is helemaal prima.
Ik twijfel tussen Thai Airways en Emirates. Emirates is 150 euro goedkoper en daar kun je in Thailand heel veel fijne dingen mee doen.
Ik denk dat ik dan toch voor Emirates kies.
greenbean schreef:
26-05-2017 20:04
Ik twijfel tussen Thai Airways en Emirates. Emirates is 150 euro goedkoper en daar kun je in Thailand heel veel fijne dingen mee doen.
Ik denk dat ik dan toch voor Emirates kies.
Dubai ligt wel lekker op de helft van de reistijd. Kan je even je benen strekken. Ben wel eens over Singapore naar Bangkok gevlogen. Dan vlieg je lang en na een pauze nog een kort stukkie. Geef ik toch de voorkeur aan Dubai.
Oeh, wat een omweg. Nee, dan inderdaad via Dubai of Abu Dhabi. Zal wel Emirates of Etihad worden, vooralsnog is Emirates het goedkoopste.
greenbean schreef:
26-05-2017 22:06
Oeh, wat een omweg.
Singapore Airlines had een deal AMS-BKK voor €300. Dus toen hapte ik wel toe. Ook fijne service aan boord.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net waar je de voorkeur aangeeft. Wil je directe vlucht of wil je de vlucht breken middels tussenstop en hoe lang is die tussenstop? Alle maatschappijen die je noemt zijn goed ook met hoog service niveau. Als er sprake is van 150 euro prijsverschil en tussenstop is niet al te lang dan zou ik voor indirect vlucht gaan. 150 euro met een tussenstop van meer dan 3 uur zou voor mij niet opwegen tegen dit prijsverschil.

Een te korte transit tijd kan weer het risico hebben dat je vlucht mist. Ik heb dit zelf niet al te lang meegemaakt met Turkish Airlines en was een drama op luchthaven van Istanbul. Totaal geen medewerking en alle transit passagiers zijn aan hun lot overgelaten, heeft meer dan 3 uur gekost met incorrecte verwijzingen voordat ik eindelijk nieuw ticket had, shuttle service naar andere luchthaven wat ook een uur in beslag nam om vervolgens in eerste instantie te moeten horen dat vlucht vol zat.

Niet doem scenario waar je gelijk rekening mee hoeft te houden maar kan dus wel voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met Emirates gevlogen, echt fijne maatschappij! Tussenstop zou ik niet erg vinden, zoek daar vaak juist specifiek op. Even benen strekken inderdaad :)
150 euro vind ik best snel verdiend als.je dat zo makkelijk kan besparen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen jaar met Emirates gevlogen. Uitstekend bevallen. Eerste deel A380, heerlijk ruim, tweede deel boeing 777, ook redelijk ruim. Terugweg 2x A380. Ik vind als je een tussenstop hebt dat het dan wel heel lekker is als het ongeveer op de helft is en niet bijna op het eind, zoals met KLM als je naar zuidoost Azie vliegt. Wij hebben op de heenweg er een stopover van gemaakt in Dubai, stond niet hoog op mijn lijstje, maar ik dacht als we er toch zijn is dat wel leuk en dat was het inderdaad. Op de terugweg had onze eerste vlucht vertraging dus we zijn alleen maar door de terminal gerend, niets gezien, maar goed hadden we in ieder geval even de benen gestrekt.
Pluspunten vond ik absoluut de beenruimte, daarom vliegen we dit jaar ook weer met Emirates. Ik dacht dat het 86 cm is in economy, waar het bij de meesten 76 is. Met een lange man en zoon is dit wel een eis, bij een andere maatschappij zouden zij op zo'n lange afstand eigenlijk business-class moeten boeken. Verder vond ik het eten heel aardig voor vliegtuig-eten. Wat je wel merkt is dat het personeel nogal veel wisselt, iedereen moet continu vragen wat ze moeten doen. En het duurde heel lang voor je drinken kreeg. Dus ik haal deze keer vantevoren op het vliegveld even een flesje water. Komt voornamelijk omdat ze erg kindvriendelijk zijn, dus ze beginnen eerst met rugzakjes uitdelen aan de kinderen.
Ik heb net een ticket geboekt bij Emirates en daarbij gekozen voor betaling via een overschrijving. Staat er, na het boeken, ineens dat internationale overschrijvingen niet kunnen? Zo raar? Tegenwoordig maakt dat met IBAN toch helemaal niet meer uit?
Ik wil het ticket namelijk vanaf mijn Nederlandse rekening betalen. Zo vreemd.
Robinson schreef:
27-05-2017 10:22
Ik heb met Emirates gevlogen, echt fijne maatschappij! Tussenstop zou ik niet erg vinden, zoek daar vaak juist specifiek op. Even benen strekken inderdaad :)
150 euro vind ik best snel verdiend als.je dat zo makkelijk kan besparen
Ja, hier is 150 euro niet per se veel maar in Azië kan je daar volgens mij wel ruim een week van leven.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar met Etihad naar Bangkok gevlogen, prima service. Ook goed (voor vliegtuig begrippen) eten aan boord en goed entertainment. We hadden een tussenstop van 2 uur (heenweg) en 1x van 3 uur (terugweg), die waren prima te overzien. Lekker even wat winkeltjes bekeken en een boekje gelezen.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
27-05-2017 10:45
Wij zijn afgelopen jaar met Emirates gevlogen. tweede deel boeing 777, ook redelijk ruim.
Is dit in een 3-4-3 configuratie?
Flashy schreef:
27-05-2017 16:06
Is dit in een 3-4-3 configuratie?
Ja, maar economy in de staart heeft een paar rijen 2 stoelen.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
27-05-2017 16:06
Is dit in een 3-4-3 configuratie?
Ja klopt, wij waren met 4, dus lekker met eigen gezin op een rijtje, wel zo prettig op de lange afstand. Vind het toch altijd wat ongemakkelijk zo lang naast een vreemde. Ooit een keer naast iemand gezeten die enorm naar zweet rook, was echt niet fijn. Was vanaf New York, dus ook geen kort vluchtje.
Is het gelukt met je betaling? Emirates reageert niet snel en accuraat op Twitter, is mijn herhaaldelijke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Emirates naar Bangkok gevlogen. Vond die paar uurtjes overstap eigenlijk wel lekker. Even goed je benen kunnen strekken. Met de andere maatschappijen heb ik geen ervaring. Maar Emirates vond ik goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven