Visum voor Sudan

13-06-2017 17:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een visum voor Sudan te krijgen (heb al een vliegticket), maar loop tegen een aantal problemen op. Met name het punt dat ik een hotelbevestiging per fax moet meesturen bij de visum aanvraag. Hotels die ik gevraagd heb, geven allemaal aan geen fax te hebben, maar de ambassade wil per sé een fax.

Iemand hier ervaring mee? Of met visumaanvraag voor Sudan in het algemeen? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Kan jij niet een email printen en zelf faxen?
Kun je niet gewoon een bevestiging van je boeking krijgen per mail en dat vervolgens faxen naar de ambassade?
MollyHooper was me voor.
Totaal off topic maar wat ga je daar doen TO? Gewoon nieuwsgierig dus :hihi:
Alle reacties Link kopieren
ook benieuwd wat je gaat doen, duiken?
Alle reacties Link kopieren
Ben er jaren geleden geweest voor een duikvakantie, iemand anders heeft toen echter alle visa geregeld. Weet nog wel dat wij enkel via Egypte naar Sudan mochten vliegen, dus hebben ene overnachting in Cairo gedaan, het hele proces van visumaanvraag etc duurde wel een paar maanden meen ik.
Ik denk dat TO aan het proberen is haar reacties in dit topic door te faxen naar de forumredactie :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Oeps, sorry, ik had de berichten wel gelezen, maar niet meer gereageerd.

Ik ga er niet duiken, maar vanuit Ethiopie de grens oversteken en naar de hoofdstad Khartoum. Je hebt er de Nubian Pyramids die weliswaar minder groot zijn dan die in Egypte, maar nog steeds indrukwekkend. Met het grote voordeel dat je in Sudan gewoon op een dag de enige toerist kunt zijn en dus in je eentje (met m'n reisgenoot dan) door de woestijn tussen de pyramides rond kunt dwalen. En verder trekt het me gewoon heel erg dat er nauwelijks toeristen komen. Als je op booking.com in Khartoum zoek, krijg je nul hits. Terwijl het voor de oorlog met Zuid-Sudan best een aantrekkelijke toeristische bestemming was.

Qua visumaanvraag is het nog steeds niet gelukt helaas. We hebben wel een uitnodiging van een hotel, maar de ambassade wil per sé een entry permit zien. Wat erop neer komt dat iemand in Sudan voor ons naar het ministerie moet om een handtekening te krijgen. Ik probeer nu via couchsurfing wat te regelen, maar het is best wel even een flink verzoek voor iemand die je niet kent om naar het ministerie te gaan. Er is een hotel die het als service aanbiedt, maar dan wel voor $200 per persoon.....

Gelukkig gaan we pas in oktober, dus we hebben nog even!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Sidhe1 schreef:
18-07-2017 23:57
Met het grote voordeel dat je in Sudan gewoon op een dag de enige toerist kunt zijn en dus in je eentje (met m'n reisgenoot dan) door de woestijn tussen de pyramides rond kunt dwalen. En verder trekt het me gewoon heel erg dat er nauwelijks toeristen komen.
Dat heeft een reden hè. Sudan staan nou niet bepaald bekend als stabiel land. Ok, misschien stabieler dan Zuid Sudan, maar toch...
Ik neem aan dat je je goed hebt ingelezen over gebieden waar je beter wel en niet heen kunt?

Tot zover mijn bijdrage. Ik heb helaas geen advies over visa.
Alle reacties Link kopieren
Sidhe1 schreef:
18-07-2017 23:57
Terwijl het voor de oorlog met Zuid-Sudan best een aantrekkelijke toeristische bestemming was.
Dit is niet juist. Zuid- en Noord Soedan zijn niet in oorlog met elkaar maar zijn allebei in staat van burgeroorlog. Zuid-Soedan op grotere schaal dan Noord, maar naast Darfur heeft Noord-Soedan active conflict in Blue Nile State (grenzend aan Ethiopie) and South Kordofan. De "oorlog met Zuid-Soedan" is dan ook niet de reden van het geringe aantal toeristen.

Dat heeft meer te maken met hoe moeilijk het is om een visum te krijgen, het feit dat buitenlanders relematig worden ontvoerd voor losgeld, het land drooggelegd is, en het feit dat een algemeen visum voor Soedan vaak niet voldoende is om overal in het land te mogelijk reizen. Vaak is een interne, extra permit nodig om bepaalde gebieden te bezoeken, zeker in de grensstreken. Bekjk dit goed aangezien je niet vastgezet wil worden omdat je niet de juiste papieren hebt.

Finally, je moet om Noord-Soedan weer te kunnen verlaten en exit permit hebben. Soms is het lastig om dit te verkrijgen, bekijk goed of en hoe je dat moet voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ok, maar die burgeroorlog was wel tussen het noorden en het zuiden wat leidde tot onafhankelijkheid van zuid-sudan in 2011. Die gebieden van active conflict gaan we niet naartoe. We nemen de meer noordelijke grensoversteek vanuit Ethiopië en dan meteen door naar Khartoum.

Bedankt voor de tips over de verschillende permits! We hebben inmiddels contact gehad met de ambassade en als we naast onze uitnodigingsbrief een entry permit hebben, is het makkelijk te regelen zeggen ze. Maar ja, dat entry permit....
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven