Wildslands of Ouwehand?

16-06-2017 16:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken wil ik met mijn dochter (11) en zoon (7) naar een dierentuin, maar ik kan niet kiezen tussen Wildlands in Emmen of Ouwehand in Rhenen. Ouwehand is voor ons veel dichterbij en daar zijn nu natuurlijk de panda's, maar Wildlands lijkt me ook wel heel leuk en zijn we nog niet geweest.

Waar zouden jullie voor kiezen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wildlands is voor kinderen zeker erg leuk en vind ik persoonlijk ook echt de moeite waard, maar het is geen dierentuin meer. Het is een avonturenpark. Er zijn minder dieren dan in het oude dierenpark Emmen of Rhenen. Als je dat in je achterhoofd houd is het echt een leuk dagje uit !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Ouwehand is nu heel druk vrees ik, volgens mij werken ze zelfs met tijdssloten voor de panda's.
Ik zou naar Emmen gaan en Rhenen uitstellen tot daar de ergste pandagekte voorbij is. Ze blijven nog 15 jaar...
Ik hoorde toevallig van een vriendin dat je inderdaad je binnenkomst bij Ouwehand moet reserveren. Anders kom je er niet in.

<< Nog een tip : de Postcode loterij heeft als prijs toegangskaarten voor Wildlands Emmen gegeven.
Er staan er dus een heleboel op Marktplaats! >>
Ik vind zelf, en de kinderen volgens mij ook, ouwehands leuker. Wildlands heeft niets meer weg van de oude dierentuin en is het net niet, net geen dierentuin, net geen pretpark. Vrij weinig (grote) dieren, en de attracties zijn ook niet heel boeiend (de safari rit gaat traag, vanuit de bootjes zie je weinig bijzonders, de olifanten kan je net zo goed (of beter) langslopen, de zeeleeuwen show saai en de 4d film wel grappig maar ook niet spectaculair). Maar de drukte in Rhenen vanwege de panda's lijkt me ook niet grappig. Denk dat ik het zou laten afhangen waar ik de goedkoopste kaartjes voor zou kunnen krijgen.
Ik zou naar Beekse Bergen gaan, of GaiaZoo of ZooParc Overloon.
Alle reacties Link kopieren
Drukte in ouwehands valt wel p mee, als je maar niet op een zonnige en weekend dag gaat.
of, gezien je keuze tussen Emmen en Rhenen, naar tierpark nordhorn. Niet zo groot als Emmen of Rhenen, maar wel een stuk leuker geprijsd.
Alle reacties Link kopieren
Wildlands is als dierentuin een teleurstelling, weinig dieren en de dieren die er zijn, waren moeilijk zichtbaar toen wij er waren. Dierenpark Ouwehand is nog echt een dierentuin, vind ik leuker.
Alle reacties Link kopieren
Caviahaar schreef:
16-06-2017 17:39
Wildlands is als dierentuin een teleurstelling, weinig dieren en de dieren die er zijn, waren moeilijk zichtbaar toen wij er waren. Dierenpark Ouwehand is nog echt een dierentuin, vind ik leuker.
Gelukkig hebben die dieren vrijheid om te gaan en te staan in hun grotere verblijven. Alleen maar goed.
Als je goedkope(re) kaartjes kan krijgen voor Wildlands zou ik daar eens heen gaan. Anders naar Rhenen.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
16-06-2017 17:35
Ik zou naar Beekse Bergen gaan, of GaiaZoo of ZooParc Overloon.
Beekse Bergen gaan ze (en ik ook) komende week heen op schoolreis, anders was dat zeker een optie geweest.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
De keuze wordt niet echt makkelijker.... ik ga nog maar eens met de kinderen in overleg en neem dan ook Gaiazoo en Overloon mee.

Bedankt ook voor de tip voor MP voor kaartjes voor Wildlands!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wildlands, best leuk voor kinderen. Geen typische dierentuin, maar die beesten hebben tenminste allemaal de ruimte in plaats van al die kleine foutkooien en verblijven in een aantal dierentuinen. Wildlands is redelijk nieuw en begroeing etc... Moet er nog meer aangroeien.

Gewoon even googlen op leuke aanbiedingen
Alle reacties Link kopieren
Dierenpark Amersfoort is erg op kinderen ingesteld. Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuw leeuwenverblijf. Er is een avontuurlijke route op hoger niveau (brug, touwbrug, glijbaan) waar je de dieren vanuit een andere positie ziet. Er is dacht ik recent een jong geboren, wat het 3e aanwezige olifantenkind is. Als souvenir kan je een emmer olifantenpoep kopen. Leuk voor de tuin, na grondige studie van wat er in zit. Ze hebben jaarlijkse activiteiten als een poepdag, overnachten van vader met kind/kinderen in het dinopark vol avonturen/"enge" gebeurtenissen. Er gaat nu een bootje of zo langs diverse dieren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij je kinderen naar dieren in gevangenschap laten kijken?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
sueann schreef:
17-06-2017 01:10
Dierenpark Amersfoort is erg op kinderen ingesteld. Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuw leeuwenverblijf. Er is een avontuurlijke route op hoger niveau (brug, touwbrug, glijbaan) waar je de dieren vanuit een andere positie ziet. Er is dacht ik recent een jong geboren, wat het 3e aanwezige olifantenkind is. Als souvenir kan je een emmer olifantenpoep kopen. Leuk voor de tuin, na grondige studie van wat er in zit. Ze hebben jaarlijkse activiteiten als een poepdag, overnachten van vader met kind/kinderen in het dinopark vol avonturen/"enge" gebeurtenissen. Er gaat nu een bootje of zo langs diverse dieren.

Grondige studie??
Voor de rest; Leeuwen horen niet in Nederland thuis, óók niet vanuit een andere positie!!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
16-06-2017 23:06
Wildlands, best leuk voor kinderen. Geen typische dierentuin, maar die beesten hebben tenminste allemaal de ruimte in plaats van al die kleine foutkooien en verblijven in een aantal dierentuinen. Wildlands is redelijk nieuw en begroeing etc... Moet er nog meer aangroeien.

Gewoon even googlen op leuke aanbiedingen
Mee eens! Het is idd geen typische dierentuin meer en veel meer belevingsgericht. Ik heb een abonnement gehad, zowel op de oude dierentuin in Emmen als op de Wildlands.

De dieren hebben veel meer leefruimte in vergelijking met de andere parken. Dat maakt dat je soms een keer goed om het verblijf heen moet lopen om ze te spotten. Veel mensen hebben niet door dat deze verblijven zo groot zijn en roepen dan dat de verblijven leeg zijn. Ik heb echt nog nooit gehad dat ik dieren niet gezien heb, behalve soms in de winter. Dan mag je ook naar de binnenverblijven.

De safari-ride vind ik super. De bedoeling is ook dat je de dieren goed kan zien dus je gaat inderdaad niet zo hard. De bootjes maken dat je de olifanten van een ander gezichtspunt kunt zien. Heb meerdere keren gehad dat de olifanten ineens naast je naar boven kwamen in het water. De ijsberen en nijlpaarden kun je boven- en onderwater bekijken. Bovenwater zie je ze altijd, onderwater moet soms een toevalstreffer zijn.

Rhenen is ook heel mooi, maar eerlijk is eerlijk, wel meer echte hokken. Dat maakt dat je de dieren wel sneller kunt zien, maar ook dat de dieren minder ruimte hebben. Ook hier zijn ze wel steeds meer gericht op de leefruimte gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, mensen moeten niet zo zeuren en gewoon wat beter kijken. Die beesten hebben het er nu fantastisch met zo min mogelijk last van memsen terwijl er genoeg te doen is. Ze hebben al wat dingen aangepast ten opzichte van het begin zodat ze iets makkelijker te spotten zijn. Heb er alleen maar heel veel tevreden beestjes gezien in tegenstelling tot ijsberende beesten in bepaalde andere dierentuinen. Artis kuch kuch. Dat wil je toch niet/ zou je toch niet moeten willen??
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 en Broodtrommel, ben ik het helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Is wildlands ook leuk voor kindren van 3?
WIldlands, daar hebben de dieren de ruimte. Alle andere dierentuinen waar ik de afgelopen jaren ben geweest (ik heb basisschoolkinderen) vond ik uitermate deprimerend vanwege de weinige ruimte die de dieren hebben.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
17-06-2017 08:40
Heb er alleen maar heel veel tevreden beestjes gezien in tegenstelling tot ijsberende beesten in bepaalde andere dierentuinen. Artis kuch kuch. Dat wil je toch niet/ zou je toch niet moeten willen??
Zeker een jaar of 10-15 niet in Artis geweest? Vrijwel alle oude en inderdaad te kleine hokken zijn verdwenen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind Ouwehands zeker leuker. Vorige week zaterdag nog gegaan en het was totaal niet druk trouwens. Het tijdslot reserveren is juist heel fijn en handig. Zo is het niet overvol bij het kijken van de panda's en ben je ervan verzekerd dat je ze kan zien.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
17-06-2017 14:58
Zeker een jaar of 10-15 niet in Artis geweest? Vrijwel alle oude en inderdaad te kleine hokken zijn verdwenen.
Nee hoor paar jaar geleden nog, en vond het er vreselijk. Dat noem ik namelijk geen grote verblijven voor die beesten.
Alle reacties Link kopieren
Wildlands! Wij (dochter van toen 6) en ik vonden het geweldig! We waren om 10.00 binnen en liepen pas om 18.00 naar buiten.
Wat een ruimte voor de dieren. Prachtige omgeving. Vlindertuin is geweldig. Oh ik kan nog wel even doorgaan :-D ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven