Japan reisgenoten en verblijfplaats gezocht

13-07-2017 18:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.
Ik ben een al iets oudere jongen, en wil graag naar Japan reizen. De reis kan ik betalen en ook wel de verblijfskosten etc., alleen ik weet dat het een heel duur land is en zou graag wat hulp willen, en samen willen met iemand die er al eens is geweest.
Mijn vraag is dus of er iemand is die me kan helpen? :)
Jonatan
Valt wel mee met duur hoor. Eten is bijvoorbeeld best goedkoop. Voor de rest is het net zo 'duur' als hier.

En overnachten kan je zo duur maken als je wilt. Ik sliep overal voor tussen de 20 en 50 euro. En ja, af en toe op een slaapzaal, maar dan wel een met aparte vakjes en privacy.
Wellicht heeft Hans interesse.
Alle reacties Link kopieren
Hi MiniMe3, dank voor je reactie. Nou dat is al mooi om te horen.

Ik denk eigenlijk dat ik ook vooral erg op zoek ben naar iemand om mee samen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt reisgenootjes zoekt is het misschien handig om wat meer over jezelf te vertellen en ook wat betreft je reiswensen.
Is een groepsreis niks voor je?
Alle reacties Link kopieren
こんにちは (Hallo),

Ik heb het idee dat je je verblijf in Japan zo duur en zo goedkoop kunt maken als je wilt. Ik wil zelf ooit eens berekenen hoeveel het mij kost om 2 weken naar een hotel in Tokio te gaan en wat de vliegreis kost (ruim 500 euro).

Ik heb zelf een stedentrip gemaakt in Japan, in mei dit jaar. De reissom was 3000,- maar met alles erop en eraan ruim 4200 euro. Ik betaalde een keer in het restaurant 9600 yen (bijna 100 euro) en een andere keer ruim 2000 yen (20 euro). Het is de moeite wel waard.

Ik wil wel weer, maar dan ergens in 2019 of 2020, dus over een paar jaar.
World of Warcraft: Legion
Euh je wilt hulp? Waarmee? En wat is een al iets oudere jongen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Oké, iets over mezelf dan eerst: ik ben 38 en ben sinds zes jaar leraar wiskunde. Mijn grootste hobby is het schrijven van korte verhalen of een boek (dat laatste probeer ik nu), young adult.
Hmm, geen idee wat ik verder kan vertellen. Ik hou van rust als in veiligheid en stabiliteit. En ik ben redelijk slim.

Bedankt voor de prijsindicatie ook. Ik zat zelf te denken om er 2000 euro aan uit te geven (vliegreis niet meegerekend).

Alvast bedankt en als er iemand met me mee wil, aanmelden bij de receptie ;)
Je bent een man, noem jezelf dan ook zo.

Verder ik zou uitwijden naar reisfora of Facebookgroepen.
http://www.reismaatjes.nl/
Alle reacties Link kopieren
In 2015 zelfstandig voor 2,5 week door Japan gereisd. In totaal was ik 1800 euro kwijt inclusief vliegen, vervoer, hotels, excursies, eten, alles. Georganiseerde reizen zijn gewoon erg duur. Boek los een ticket en hotels via Booking.com en bespaar jezelf een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Essychan,

Ik heb zojuist even gekeken (voor de gein, in werkelijkheid zal ik korter gaan) naar een hotel voor 16 nachten in Tokio. Dat kost tussen de 1000 en 1200 euro. Dan de retourticket erbij, ruim 550, euro. Totaal dus tussen de 1550 en 1750 euro. Dat is iets meer dan wat jij gevonden hebt - als ik daar ook het eten en excursies erbij op moet tellen - maar dan reis ik niet door geheel Japan.

Nogmaals, Japan kun je zo goedkoop en zo duur maken, als je wilt. Je moet gewoon goed kijken waar het redelijk goedkoop is. Zoveel moeite kan het niet kosten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 jaar geleden voor reis, verblijf en treinpas €1500 pp betaald. Tokyo was veruit de duurste lokatie. Activiteiten, eten en drinken waren vergelijkbaar met Nederland.

En jezelf op je 38e een "iets oudere jongen" noemen... Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Tokyo is inderdaad de duurste plek, daar heb ik dan ook gebruik gemaakt van Airbnb. Maar ook zonde om alleen hier te verblijven!
Ik vloog naar Osaka, verbleef 5 dagen in Kyoto, naar Hiroshima en Miyajima eiland, door naar Koyasan en eindigde een week in Tokyo. Vanuit Tokyo nog naar Nikko, Kamakura en Mt Fuji gegaan.
Ik had toen een 7-daagse railpass genomen die ik in liet gaat het moment dat ik uit Kyoto vertrok. Verder losse treinkaartjes gekocht.

Mijn verblijven waren verder gewoon prima hotels op een centrale locatie, geen hostels ofzo.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat ik de twee weken dat ik in 2019 of 2010 naar Japan ga, ga verdelen over Kyoto en Tokio. Ik heb van Tokio nog weinig gezien, ook van de plaatsen daar in de buurt, zoals bijvoorbeeld Hakone.

Dat Japan duur zou zijn, is misschien gebaseerd op ervaringen van vroegere reizigers. Ik kom zelf tot de conclusie dat ik die ervaring niet deel, en jullie blijkbaar ook niet. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wij sliepen in Tokio in de Apa hotelletjes. Allemaal netjes en goed verzorgd. Het was niet groot maar wel voor jezelf. Ook hebben we in een leuk love hotel geslapen, namelijk eentje in Kerst thema hahaha en een capsule hotel waar we met zijn 2en in konden. Japan was heel bijzonder, ookal zijn we alleen in Tokio geweest. Sowieso was Disney Sea ook heel leuk om te bezoeken!! Goede herinneringen!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik ben zeker een hoop wijzer nu.

Ik ben niet van plan om lang naar Tokyo te gaan, behalve misschien één of twee dagen (bijvoorbeeld erheen vliegen en vanuit daar naar het noorden), dus dan zal het zeker niet zo duur zijn als ik het geschat had.

Bedankt allemaal, komt helemaal goed!

P.S. en Star* excuses haha, ik ben dus een man.
Springchicken schreef:
17-07-2017 21:16
Wij sliepen in Tokio in de Apa hotelletjes. Allemaal netjes en goed verzorgd. Het was niet groot maar wel voor jezelf. Ook hebben we in een leuk love hotel geslapen, namelijk eentje in Kerst thema hahaha en een capsule hotel waar we met zijn 2en in konden. Japan was heel bijzonder, ookal zijn we alleen in Tokio geweest. Sowieso was Disney Sea ook heel leuk om te bezoeken!! Goede herinneringen!!
Apa hotels zijn inderdaad prima. In Tokyo zaten wij in een APA hotel (met onsen!) in het noorden, in de wijk Sugamo, vlakbij de Yamanote line. Het is handig om vlak bij de Yamanote te verblijven zodat je je makkelijk met metro kan verplaatsen. Ook love hotels en capsule hotels kunnen de kosten omlaag brengen.
Behalve fruit vond ik het eten over het algemeen stukken goedkoper dan in Nederland. Vaak geweldig gegeten (eten en drinken) voor pakweg 15 euro p.p. Er zijn ook veel Japanse ketens waar je tussen de 7 a 10 euro kan eten maar dat zou ik niet altijd doen omdat je voor wat meer zoveel beter kan eten. Als je 's avonds niet alleen een restaurant wil eten, kun je ervoor kiezen om naar de voedselafdeling van een warenhuis te gaan. Tussen 19:30 en 20:00 gaan de prijzen rap omlaag op verswaren, zoals sushi of saté.
De vliegticket was 650,- met Lufthansa/ANA, heenweg Tokyo en terug via Osaka. Of hou de KLM voordeelweken in de gaten. Er zijn ook goedkopere tickets maar we hadden geen zin in lange overstaptijden.
Het duurst zijn de treinen. Met een week treinen waren we 250,- p.p. kwijt. Met name de shinkansen zijn prijzig maar leuk voor een keer.
Ik vond het een bijzonder aangenaam en prettig land en ben alweer aan het sparen voor de volgende trip.
Ook ik vraag me af wat je precies bedoelt met hulp. Japan is echt makkelijk te doen alleen.
Er is ook een app (weet de naam even niet) waarbij je vooraf kaarten kan downloaden op de telefoon. Dit heeft ons erg geholpen.
Verder is het geinig om op YouTube filmpjes te bekijken (ask Japanese en dan kom je vanzelf ook op andere kanalen) om zo wat meer te weten te komen over de cultuur of wat woordjes Japans te leren.
Zelfs op fok forum zijn er veel topics over Japan waar ik best wat aan had en natuurlijk oude viva topics over Japan. Eventueel een point it boekje mee. Mijn ervaring is dat je ook zonder elkaars te kennen best ver komt, al is het prettig als je wat beleefdheden uit kunt wisselen.
Ik zie dat je houdt van stabiliteit en veiligheid. Ook dan zit je goed in Japan (een aardbeving daargelaten). Wat mij opviel was dat mensen over het algemeen erg beleefd en behulpzaam overkomen. En zelfs op het drukste station in Tokyo vond ik het goed te doen omdat de mensen rustiger overkomen dan in Nederland. Als je in Tokyo bent en je wil even uit de drukte dan is Yanaka Ginza (niet verwarren met Ginza alleen) een fijne wijk met traditionele huizen (meer huisjes) en tempels.
Alle reacties Link kopieren
Dat openbaar vervoer zit ontzettend mooi in elkaar, vind ik. Bij treinen en soms ook bij trams zijn de coupénummers op de grond afgebeeld. Je gaat bij het gewenste coupénummer staan (als je een reserveringsbewijs hebt is dat het vermelde coupénummer (車の番号)). Daarnaast staan lijnen afgebeeld en wachtenden gaan in rij op die lijnen staan. Het is i.t.t. Nederland geen chaotische toestand, hoewel ik in Nederland ook geduldig instap.

Eenmaal in de trein, met name de Shinkansen (新幹線), ruim je zo snel mogelijk je bagage op. Voordat je instapt zorg je dat je je coupénummer en stoelnummer uit je hoofd weet. Op de smartphone kijken kan door de drukte te veel vertraging geven. De stoelen kun je naar elkaar toedraaien als je in een gezelschap zit en zachtjes met elkaar wilt praten. Op de stoel voor je of op de muur staat een plattegrond van de trein. Daar kun je toiletten en vuilnisbakken vinden.

Boven de deuren (naar het balkon) zie je een display. Bij korte ritjes verschijnt worden de stationsnamen in het Engels, hiragana en kanji getoond. (次は東京です。/Next is Tokyo). Daartussen nieuws (bij langere ritten met weinig tussenstations), alleen in het Japans. Weersverwachtingen in het Japans kan ik al redelijk lezen.

Soms vertelt de gids in het Japans en Engels over de bijzonderheden van de omgeving waar de trein langs of doorheen rijdt. Uiteraard ook de naam van het volgende station en de verwachte aankomsttijd.

Nog een etiquette in Japans OV, afwijkend van Nederland. Er wordt gezegd dat je je smartphone niet mag gebruiken. Dat mag je wel, mits zonder geluid!. Ik wil ook zelf niet dat mijn smartphone geluid maakt, afgezien van gebeld worden, ook al ben ik een niet-Japanse smartphonefanaat.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Sjarel en Hans. Ik wil volgende zomervakantie gaan, of in de herfst erop misschien.

Jullie reacties hebben veel geholpen :)
Alle reacties Link kopieren
waarompaktieniet schreef:
15-07-2017 15:51
Wij hebben 2 jaar geleden voor reis, verblijf en treinpas €1500 pp betaald. Tokyo was veruit de duurste lokatie. Activiteiten, eten en drinken waren vergelijkbaar met Nederland.

En jezelf op je 38e een "iets oudere jongen" noemen... Waarom?
Ja dit en ook jezelf slim noemen. Waarom vermeld je dat erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook leuk vinden om met iemand samen mee te gaan. Zo'n tien jaar geleden voor een jaar gaan werken, daarna nog zeven keer geweest. De laatste jaren ga ik voor ongeveer vijf werkdagen + vier weekenddagen en hou het dik onder de 1500 inclusief vlucht. Tijdje terug vond ik een retour naar Fukuoka voor 435. Landen als Australië, Canada, Noorwegen, IJsland, D.. heel scanadinavië zijn pas écht duur. Uit ervaring weet ik dat je er in verhouding ook meer voor terug krijgt dan andere dure landen. Ik ga meestal naar de wat onbekendere plekken van Japan. Zo wilde ik dit jaar naar het beroemde lampiondragersfestival in Akita (Kanto Matsuri). Als er iemand echt op zoek is hoor ik dat natuurlijk graag. Hoeft uiteraard niet meteen voor dit jaar te zijn, maar wel buiten hoogseizoen en de Japanse feestdagen om.
anoniem_89203 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 10:59
Reden: lampionnen ipv lantaarns
2.90% gewijzigd
Wat mij op viel in Japan als alleen reisende was dat een tweepersoonskamer voor enkelgebruik bijna de helft kostte. Dus zeg: 100 euro voor 2 personen, 55 euro voor 1 persoon. Dezelfde kamer.
Niet veel vaker meegemaakt buiten Japan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven