1e keer KL & Bali (met dreumes)

17-07-2017 22:20 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ! :hello:

Ik ben nog nieuw hier.. heb me een klein beetje in kunnen lezen, maar zou graag voor mezelf een overzicht willen maken. (I know, meeste vragen zijn al tig keer gestelt). Maar zou graag tips of advies willen over het volgende:

Wij willen in mei/juni graag naar Bali. Nu heb ik me er een klein beetje in verdiept en omdat we met ons zoontje van dan ongv 20 maanden gaan, leek het me het best om via dubai te gaan met een tussen stop van ong 3/4u. (Om de reis te splitsen). En dan door te gaan naar KL. Want ik heb begrepen dat het vanaf KL stuk goedkoper is ipv rechtsstreeks Bali. Vandaar dat ik DENK dat dit voor ons het best gaat werken. (Wat kost een retourtje KL/DPS?)

Als we de reis, zoals hier boven vermeld willen gaan maken, dan willen we 4 dagen KL om de highlights te zien/bezoeken en daarna door naar bali.

Is dit te doen? Of is het een rompslomp en verstandiger om vanaf AMS direct naar bali te vliegen. (Wel mét evt tussenstop van paar uur, maar zonder stopover KL).

Nou, heel verhaal! Heb nog zóveel vragen maar dan wordt de post te lang. Maar hoop op een beetje advies/tips of misschien evt ervaringen van mensen met een kleine en hoe jullie trip er van begin tot eind uitzag ! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag, maar als je al dit soort vragen over de reis hebt, waarom wil je dan überhaupt met zo'n kleine zo'n reis maken? Kan je niet gewoon 1 of 2 jaar in Europa blijven en daarna een keer naar Bali?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn destijds over Bangkok gevlogen en dan door naar Indonesië met Air Asia. Een combi met Air Asia was inderdaad de goedkoopste optie.
Ik ben heel makkelijk in reizen met kinderen dus overstappen, midden in de nacht vertrekken, lang wachten... is allemaal geen probleem voor mij. Veel mensen verkiezen rechtstreeks, maar persoonlijk vind ik een overstap wel fijn. Voor mezelf omdat ik graag op luchthavens ben en de kinderen konden dan -zeker als ze kleiner waren- wat rondrennen. Een stopover is helemaal fijn, want extra stad om te ontdekken.
Als je er zelf relaxed instaat, lukt alles wel. Ik zou gewoon voor de goedkoopste optie gaan. Geen idee meer wat die tickets met Air Asia gekost hebben. Check de site even.

In Bangkok is wat meer te doen dan in KL, maar op zich vond ik het allebei wel leuke steden. Vanuit KL hebben we wel een uitstap naar een olifantenopvang gedaan, maar je kan niet verkeerd kiezen. Ze zijn beide de moeite waard. Bali vond ik zelf dan weer niet zo heel veel aan, maar miljoenen mensen spreken mij tegen dus laat dat je niet tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
17-07-2017 22:28
Misschien een stomme vraag, maar als je al dit soort vragen over de reis hebt, waarom wil je dan überhaupt met zo'n kleine zo'n reis maken? Kan je niet gewoon 1 of 2 jaar in Europa blijven en daarna een keer naar Bali?
Nee hoor, geen stomme vraag. Wij willen zo'n reismaken, omdat we al meerdere malen binnen én buiten europa zijn geweest. Onze kleine heeft het tot nu toe goed gedaan. En aangezien we niet de enige zijn die zo een reismaken met een kleine, weet ik dat het goed te doen is. De stopover willen we maken, om EN een deel van KL te zien EN omdat het op die manier goedkoper kan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik heb geen ervaring met het reizen met kinderen, maar wel ervaring met KL en een beetje Bali. Een retour bij Air Asia kan volgens mij onder de €100 p.p. Ik zou gewoon de vluchten van Air Asia even in de gaten houden.

Persoonlijk zou ik 4 dagen KL wel wat lang vinden, met twee volle dagen heb je de hoogtepunten ook wel gezien. Tenzij je in een lekker hotel met zwembad gaat zitten, dan kan je de dag een beetje invullen met uitstapjes en relaxen. En natuurlijk lekker eten! :)

Bali vond ik heel leuk! Toevallig volg ik iemand op Instagram die nu op Bali is met twee kleine kinderen, lijkt me super leuk om met kind heen te gaan. Haar profiel is claudia_arends, leuk om even te kijken voor de inspiratie.

Veel plezier met de voorpret!
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
17-07-2017 22:31
Wij zijn destijds over Bangkok gevlogen en dan door naar Indonesië met Air Asia. Een combi met Air Asia was inderdaad de goedkoopste optie.
Ik ben heel makkelijk in reizen met kinderen dus overstappen, midden in de nacht vertrekken, lang wachten... is allemaal geen probleem voor mij. Veel mensen verkiezen rechtstreeks, maar persoonlijk vind ik een overstap wel fijn. Voor mezelf omdat ik graag op luchthavens ben en de kinderen konden dan -zeker als ze kleiner waren- wat rondrennen. Een stopover is helemaal fijn, want extra stad om te ontdekken.
Als je er zelf relaxed instaat, lukt alles wel. Ik zou gewoon voor de goedkoopste optie gaan. Geen idee meer wat die tickets met Air Asia gekost hebben. Check de site even.

In Bangkok is wat meer te doen dan in KL, maar op zich vond ik het allebei wel leuke steden. Vanuit KL hebben we wel een uitstap naar een olifantenopvang gedaan, maar je kan niet verkeerd kiezen. Ze zijn beide de moeite waard. Bali vond ik zelf dan weer niet zo heel veel aan, maar miljoenen mensen spreken mij tegen dus laat dat je niet tegenhouden.
Bedankt voor je reactie! Ja qua reizen zijn we de moeilijkste niet, gewoon go with the flow en idd een tussenstop/stopover is voor ouder én kind wel even lekker.

Bangkok is idd ook wel optie, nog niet naar gekeken eigelijk. En de terugreis? Hdden jullie dan ook een stopover of alleen een overstap? Daar heb ik niet bij stilgestaan eigelijk haha.
Alle reacties Link kopieren
PindaKaas-88 schreef:
17-07-2017 22:53
Leuk! Ik heb geen ervaring met het reizen met kinderen, maar wel ervaring met KL en een beetje Bali. Een retour bij Air Asia kan volgens mij onder de €100 p.p. Ik zou gewoon de vluchten van Air Asia even in de gaten houden.

Persoonlijk zou ik 4 dagen KL wel wat lang vinden, met twee volle dagen heb je de hoogtepunten ook wel gezien. Tenzij je in een lekker hotel met zwembad gaat zitten, dan kan je de dag een beetje invullen met uitstapjes en relaxen. En natuurlijk lekker eten! :)

Bali vond ik heel leuk! Toevallig volg ik iemand op Instagram die nu op Bali is met twee kleine kinderen, lijkt me super leuk om met kind heen te gaan. Haar profiel is claudia_arends, leuk om even te kijken voor de inspiratie.

Veel plezier met de voorpret!

Hi! Wat top dat ik zo snel al reacties krijg.

Oh dat valt idd mee, als dat de prijs is voor een retour. Dan weet ik waar we ongv vanuit kunnen gaan. Hoelang duurt de vliegreis?

Zal ook wel in mn achterhoofd houden dat 4 dagen misschien te lang is. Even uitzoeken wat we willen zien en of het idd nodig is zolang.

Ik ga haar even stalken op instagram haha. Dankjewel !
Alle reacties Link kopieren
Mrs-B schreef:
17-07-2017 23:00
Hi! Wat top dat ik zo snel al reacties krijg.

Oh dat valt idd mee, als dat de prijs is voor een retour. Dan weet ik waar we ongv vanuit kunnen gaan. Hoelang duurt de vliegreis?

Zal ook wel in mn achterhoofd houden dat 4 dagen misschien te lang is. Even uitzoeken wat we willen zien en of het idd nodig is zolang.

Ik ga haar even stalken op instagram haha. Dankjewel !
Of je doet 2 dagen KL op de heenweg en 2 dagen op de terugweg, dan zit je er niet zo lang achter elkaar en kan je op de terugweg nog dingen doen die je op de heenweg gemist hebt. Ik ben gek op KL, maar 2/3 dagen per keer vind ik altijd precies goed.

De vlucht naar Bali duurt ongeveer 3 uurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Heen hadden we gewoon een tussenstop, terug zijn we een dag of 3/4 in Bangkok gebleven. De tickets naar Bangkok waren op dat moment gewoon goedkoper dan die op KL, vandaag Bangkok. Daar zou ik het van laten afhangen.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
17-07-2017 23:35
Heen hadden we gewoon een tussenstop, terug zijn we een dag of 3/4 in Bangkok gebleven. De tickets naar Bangkok waren op dat moment gewoon goedkoper dan die op KL, vandaag Bangkok. Daar zou ik het van laten afhangen.
Denk dat wij het ook op die manier gaan doen. Maar dan andersom. Heenweg met stopover van paar dagen en terugweg alleen een tussenstop van paar uur.

En idd kijken wat qua prijs het best uitkomt. Sowieso dan geen directe vlucht.

Thanks !
Alle reacties Link kopieren
PindaKaas-88 schreef:
17-07-2017 23:07
Of je doet 2 dagen KL op de heenweg en 2 dagen op de terugweg, dan zit je er niet zo lang achter elkaar en kan je op de terugweg nog dingen doen die je op de heenweg gemist hebt. Ik ben gek op KL, maar 2/3 dagen per keer vind ik altijd precies goed.

De vlucht naar Bali duurt ongeveer 3 uurtjes.
Ah oke, 3 uur valt opzich nog mee dan. Maakt het uit of je de tickets ver van te voren boekt of een aantal weken/dagen? Of miss wel terplekke?

Denk dat het teveel wordt, heen én terugweg aantal dagen KL. Maar goed, ik weet nog niet waar ik over praat :lol:
Wij zijn toen met dochter (1 1/2) en zoon (3), gewoon rechtstreeks gegaan. Wel een overstap. Vond dat prima en de kinderen ook.
Alle reacties Link kopieren
angelique schreef:
18-07-2017 17:26
Wij zijn toen met dochter (1 1/2) en zoon (3), gewoon rechtstreeks gegaan. Wel een overstap. Vond dat prima en de kinderen ook.
Bedankt voor je reactie. Het is maar dat het op de route ligt en we graag ook wat "anders" willen zien omdat we denk ik niet gauw nog een keer KL oid gaan bezoeken.

Mag ik vragen welke plaatsen jullie hebben bezocht. En de jongste gedragen of in buggy? Of combi van beiden :A:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zomaar een datum in mei'18 geprikt en een ticket KUL-DPS is 44 euro voor 2 volwassenen en 1 baby (enkele reis). Bij AA worden de tickets alleen wel duurder des te later je boekt, hou daar rekening mee.
4 dagen KL is vrij lang inderdaad. Er is hier een Maleisietopic met info over KL, dat zal ik voor je uppen, kun je je alvast inlezen.

Je zou ook heen via Bangkok en terug via KL kunnen gaan, 2 vliegen enzo...
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
18-07-2017 18:30
Ik heb zomaar een datum in mei'18 geprikt en een ticket KUL-DPS is 44 euro voor 2 volwassenen en 1 baby (enkele reis). Bij AA worden de tickets alleen wel duurder des te later je boekt, hou daar rekening mee.
4 dagen KL is vrij lang inderdaad. Er is hier een Maleisietopic met info over KL, dat zal ik voor je uppen, kun je je alvast inlezen.

Je zou ook heen via Bangkok en terug via KL kunnen gaan, 2 vliegen enzo...
Oh jij hebt al geboekt ! :cheer2: lekker hoor. Wij willen idd ook mei ergens vertrekken. En goedkoop zeg €44 enkele reis. Kun je trouwens alleen met CC boeken?

Daar heb ik niet eens over nagedacht.. ook nog een goeie optie inderdaad. Alleen moet ik dan dus enkele tickets boeken? Moet me daar ook maar eens in verdiepen!

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor je ticket? Weet niet wanneer wij gaan boeken. Aangezien wij in sept 2 weken op vakantie gaan en oktober een citytrip. Wil zsm boeken eigelijk o_o

Zal kijken naar die topic, dankje.
Mrs-B schreef:
18-07-2017 17:45
Bedankt voor je reactie. Het is maar dat het op de route ligt en we graag ook wat "anders" willen zien omdat we denk ik niet gauw nog een keer KL oid gaan bezoeken.

Mag ik vragen welke plaatsen jullie hebben bezocht. En de jongste gedragen of in buggy? Of combi van beiden :A:
Wij zijn begonnen in Sanur. Daarna Ubud, daarna Ahmed, daarna Munduk en weer geëindigd in Sanur. We gingen van de ene naar de andere plaats met auto met privé chauffeur en dan op die dagen gelijk dingen bezoeken.

We hadden buggy en drager mee. In Sanur kon je prima langs het strand met buggy (soort 'boulevard' erlangs). En wandelen door de rijstvelden bij Munduk deden we weer met rugdrager.
Alle reacties Link kopieren
Mrs-B schreef:
18-07-2017 15:53
Ah oke, 3 uur valt opzich nog mee dan. Maakt het uit of je de tickets ver van te voren boekt of een aantal weken/dagen? Of miss wel terplekke?

Denk dat het teveel wordt, heen én terugweg aantal dagen KL. Maar goed, ik weet nog niet waar ik over praat :lol:
Volgens mij maakt het tot ongeveer een maand van te voren niet veel uit qua prijzen van tickets, maar weet dat ook niet helemaal zeker. Als je tickets vanuit NL eenmaal geboekt zijn, zou ik ook meteen de tickets naar Bali boeken als je een goede prijs voorbij ziet komen. Zeker niet ter plekke boeken, dan ben je altijd duurder uit (is mijn ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Mrs-B schreef:
18-07-2017 18:51
Kun je trouwens alleen met CC boeken?
Als je direct bij Air Asia boekt heb je wel een creditcard nodig. Je kan ook via een Nederlandse boekingswebsite je tickets van Air Asia boeken, maar dan betaal je extra boekingskosten.

Wat betreft hotel in KL zou ik je trouwens aanraden om voor een airbnb te kijken. Wat meer ruimte, een keuken en ook bijna altijd een zwembad en een gym. Kan je ook nog een middagje lekker in je appartement blijven hangen als het regent bijvoorbeeld, een hotelkamer vind ik dan altijd zo klein en saai (hangt ook weer af van het hotel natuurlijk).

Krijg ook zin om te gaan nu! :)
Alle reacties Link kopieren
Mrs-B schreef:
18-07-2017 18:51
Oh jij hebt al geboekt ! :cheer2: lekker hoor. Wij willen idd ook mei ergens vertrekken. En goedkoop zeg €44 enkele reis. Kun je trouwens alleen met CC boeken?

Daar heb ik niet eens over nagedacht.. ook nog een goeie optie inderdaad. Alleen moet ik dan dus enkele tickets boeken? Moet me daar ook maar eens in verdiepen!

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor je ticket? Weet niet wanneer wij gaan boeken. Aangezien wij in sept 2 weken op vakantie gaan en oktober een citytrip. Wil zsm boeken eigelijk o_o

Zal kijken naar die topic, dankje.
Nee ik heb niet geboekt, ik heb voor jou gekeken! Ik woon in Maleisie. Air Asia doet alleen maar aan enkele reizen. Je kunt wel retourtjes boeken, maar dat is meestal 2x een enkeltje.
Je kunt ook nog kijken bij Malindo, die vliegen dacht ik ook op Bali.
Alle reacties Link kopieren
PindaKaas-88 schreef:
18-07-2017 21:33
Als je direct bij Air Asia boekt heb je wel een creditcard nodig. Je kan ook via een Nederlandse boekingswebsite je tickets van Air Asia boeken, maar dan betaal je extra boekingskosten.

Wat betreft hotel in KL zou ik je trouwens aanraden om voor een airbnb te kijken. Wat meer ruimte, een keuken en ook bijna altijd een zwembad en een gym. Kan je ook nog een middagje lekker in je appartement blijven hangen als het regent bijvoorbeeld, een hotelkamer vind ik dan altijd zo klein en saai (hangt ook weer af van het hotel natuurlijk).

Krijg ook zin om te gaan nu! :)
Wow, heb gekeken via airbnb. Hoop keus en goedkoop joh. Een super tip dankje. Betaal je dan van te voren of pas bij aankomst?
Alle reacties Link kopieren
Airbnb betaal je van te voren. Probeer wel in Bukit Bintang te zitten in KL, dat is de leukste wijk qua rondlopen, shoppen en eten, en je zit dichtbij Chinatown (let op zakkenrollers!)
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad van tevoren betalen en kan alleen met creditcard. Ik boek sinds een jaar airbnb's op vakanties en vind het super! Ook voor Bali erg leuk volgens mij, heb wel eens gekeken terwijl ik geen eens plannen heb om te gaan. :p

Regalia en Platinum Suite in KL zijn mooie complexen met een gaaf uitzicht vanaf het zwembad op het dak! Ook een goede ligging, in Bukit Bintang inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even binnenwippen voor een gerelateerde vraag? Ben nog nooit met kinderen in azie geweest. Wel met 1 kind (baby) eilandhoppen gedaan in Griekenland. Nu in bezit van dreumes en peuter, en vraag me af of mensen in KL of Bangkok dan voor 2 rugdragers gaan, of toch alleen dreumes dragen en peuter zelf lopen/op nek/sommige stukken buggy? Het lijkt me daar niet lekker buggywandelen namelijk, maar een peuter dragen ook best pittig, plus, mijn peuter zit daar niet altijd op te wachten.

Tips?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn twee keer naar Bali geweest, een keer via Bangkok en een keer via Singapore en ook niet meteen doorgevlogen. Leuk om die steden te bezoeken! We zijn ook een keer vanuit Jakarta een keer gestopt in Kuala Lumpur. 1 dag en 1 nacht is daar echt meer dan genoeg. We vonden die stad echt heel weinig aan. Misschien is dat hele grote aquarium leuk voor jullie dreumes, maar daar houdt het wel een beetje op. Als ik de keus had zou ik liever op Singapore stoppen.

Veel plezier! Bali is prachtig en volgens mij ook prettig met een kindje.
Alle reacties Link kopieren
PindaKaas-88 schreef:
20-07-2017 21:12
Ja inderdaad van tevoren betalen en kan alleen met creditcard. Ik boek sinds een jaar airbnb's op vakanties en vind het super! Ook voor Bali erg leuk volgens mij, heb wel eens gekeken terwijl ik geen eens plannen heb om te gaan. :p

Regalia en Platinum Suite in KL zijn mooie complexen met een gaaf uitzicht vanaf het zwembad op het dak! Ook een goede ligging, in Bukit Bintang inderdaad.
Dat waren idd de complexen die ons het meest aanspraken en nog vrij betaalbaar ook nog!

Haha ja werkt aanstekelijk he, rondsnuffelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven