Waar kerstvakantie

18-07-2017 15:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in de kerstvakantie een keer naar het buitenland. Autovakantie dus max 1 dag rijden. We willen graag in een huisje en hebben 2 kinderen van 4 en 7. Heeft iemand tips? Welk land is dan leuk?
Alle reacties Link kopieren
Engeland, voor het echte kerst-gevoel?
Zweden?
Alle reacties Link kopieren
wat wil je precies? een winter/sneeuw vakantie? of kerstsfeer of juist wat mooier weer? !
Alle reacties Link kopieren
Zweden inderdaad :heart:
De gezelligheid daar rond de feestdagen vind ik zelf heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is 'max 1 dag rijden' ongeveer? 8, 12, 24 uur? En vanuit welk deel van Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk,België Luxemburg
Straatsburg? Elzas?
Alle reacties Link kopieren
In de Alpen ?
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het noorden zon 10 uyr rijden. Het gaat er echt om kerst ergens anders te vieren, niet perse sneeuw. Hoelang zou zweden reizen zijn?
Alle reacties Link kopieren
aafke2009 schreef:
18-07-2017 15:55
Hoelang zou zweden reizen zijn?
Nou zoek het op via Google maps.
Alle reacties Link kopieren
Kerstmis in Parijs?
Alle reacties Link kopieren
Scandinavie trekt me wel. Lijkt me echt prachtig
Alle reacties Link kopieren
rij naar amsterdam, neem de boot naar newcastle, en rij door naar edinburgh om daar te blijven rond kerst

hangt een mooi kerstsfeertje
aafke2009 schreef:
18-07-2017 15:55
Hoelang zou zweden reizen zijn?
Ligt er natuurlijk helemaal aan of je naar het zuiden of noorden gaat.
Alle reacties Link kopieren
In tien uur rijden vanuit Groningen zit je al gauw ter hoogte van Götenborg en Jönköping. Maar rondom Malmö is bijvoorbeeld ook genoeg te zien. Zweden is mooi! Ook als er geen sneeuw ligt.
Alle reacties Link kopieren
Groenoog schreef:
18-07-2017 16:17
rij naar amsterdam, neem de boot naar newcastle, en rij door naar edinburgh om daar te blijven rond kerst

hangt een mooi kerstsfeertje
In Amsterdam zul je lang moeten zoeken voor een boot naar Newcastle. In IJmuiden heb je een veel grotere kans :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind scandinavië het meest kerstig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-07-2017 16:05
Nou zoek het op via Google maps.
:hello:

Ik dacht hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Al goede suggesties gedaan. Voor een 'buitenland gevoel' vind ik de waddeneilanden, Nederlandse of eventueel Duitse (zelf niet geweest) een aanrader. Door de boot krijg je echt vakantiegevoel en de eilanden zijn in alle jaargetijden mooi. Op Texel bv huisje Tietschia huren, op Vlieland appartement bij Seeduyn enzovoorts

https://op-schiermonnikoog.nl/-/Vakanti ... -het-dorp/

Grt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! We hebben gelukkig nog even...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met 2 (kleine) kinderen niet 10 uur gaan rijden voor een weekje vakantie.
Wat wordt gezegd, ook in Duitsland of op de Waddeneilanden is genoeg te doen en niet zo ver.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
18-07-2017 16:41
In tien uur rijden vanuit Groningen zit je al gauw ter hoogte van Götenborg en Jönköping. Maar rondom Malmö is bijvoorbeeld ook genoeg te zien. Zweden is mooi! Ook als er geen sneeuw ligt.
Nee! Ga niet naar Malmö met kerst, dan zou ik Kopenhagen doen of inderdaad verder naar het noorden. In Malmö is het rond kerst leeg, waarschijnlijk geen sneeuw voor het kerstgevoel en er hangt niet echt een kerstsfeer. In Kopenhagen heb je tenminste nog een leuke kerstmarkt, Malmö heeft niks ;) (oke, als je 5 kraampjes die tassen en churro's verkopen een kerstmarkt wil noemen, dan wel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven