Corfu, nog lekker weer half oktober?

20-07-2017 19:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Iemand die in oktober op Corfu is geweest? Ben benieuwd naar hoe het weer is dan.
Alle reacties Link kopieren
En als die persoon geweldig weer gehad heeft en jij hebt de hele vakantie regen? ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maw, het kan mooi zijn, het kan ook dagenlang regenen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk is het om een klimaattabelletje te zoeken?

De gemiddelde temperatuur in oktober is 23 graden. De temperatuur van het zeewater 22.
Gemiddeld aantal dagen met regen 9.
Ik zou er niet op gokken in oktober. Het is maar net geluk hebben en zo jammer als je slecht weer hebt.
doornroosje9 schreef:
20-07-2017 19:34
Maw, het kan mooi zijn, het kan ook dagenlang regenen.


Dit dus, je hebt geen enkele garantie op het weer. Veel restaurants en barretjes waren al dicht destijds. Een beetje 'desolaat'. De boulvards ook
Orangetree schreef:
20-07-2017 19:43
Dit dus, je hebt geen enkele garantie op het weer. Veel restaurants en barretjes waren al dicht destijds. Een beetje 'desolaat'. De boulvards ook
Ook dat want 'het seizoen' is voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Alleen daarom zou ik er dan al niet meer naartoe gaan; ik ben ooit begin oktober een dagje naar Samos geweest en daar hielden ze toen ook al winterslaap, ook al was het prachtig weer - echt alles was al dicht...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om het weer, dat kan best nog aardig zijn (rond de 20 graden, soms iets warmer) maar het seizoen is half oktober ruimschoots voorbij en dus zijn veel winkeltjes, restaurants, café's, enz. dan dicht. Dus tenzij je echt gaat voor de natuur ofzo, verwacht er dan verder niet veel van, want dan moet je hard zoeken om nog een restaurantje te vinden, of een bar die in de avond open is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit in oktober geweest.
Heerlijk weer gehad, meer dan 30 graden iedere dag. Maar ook iedere dag weer enkele restaurantjes gesloten. Terrasjes dicht, en dan ook echt dichtgetimmerd. Ik heb een heerlijke vakantie gehad en echt genoten van de bijzondere sfeer in de 'laatste week' (seizoenspersoneel wat aan het afsluiten is, gezellig en bijzonder)
Met andere woorden, als je dit zo kunt zien en je hebt het geluk van heerlijk weer, doen! Anders, Canarische Eilanden ofzo. Ook heerlijk en lekker weer (meer) gegarandeerd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Fijn om wat ervaringen te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven