Negatieve reacties op reizen

12-08-2017 22:09 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Mijn man en ik gaan graag ver op reis. Azie, Oceanië etc.

Nu gaan we voor het tweede jaar op een rij richting Azië. Ivm werk kunnen we vaak maar 2 of 3 weken weg en proberen hier zoveel mogelijk in te stoppen. De vakanties zijn geweldig.

Wat ik steeds vervelender begin te vinden zijn de negatieve reacties van mensen. Van ouders die het teveel geld vinden of een te gevaarlijk land (ze gaan zelf niet verder dan Terschelling), tot mensen die het gek vinden dat je zover gaat voor een "korte" vakantie.
Soms zullen ze jaloers of bezorgd zijn. Maar het is gewoon vervelend om elk jaar dit soort reacties te krijgen.

Is dit jullie bekend? En hoe gaan jullie ermee om?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik herken het niet en slaat ook nergens op.
Zal idd jaloezie zijn of onbekendheid.

Ik reis zelf ook graag en ken vooral mensen die veel reizen, heerlijk toch!
Gewoon afkappen zulk gezeur.
Is niet iets typisch mbt reizen. Maar meestal doen deze mensen dat ook als je van baan of huis/stad ect wisselt of kinderen krijgt straks, dan word je echt gek van iedereen mening als je dat niet meteen stopt/afkapt ect.
Alle reacties Link kopieren
Mensen hebben altijd wat te zeiken joh, niks van aantrekken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niks van aantrekken, makkelijk zat toch?
Het is toch jullie vakantie en niet die van hen.

Volgende keer vinden ze weer wat anders dan gaan ze zeiken dat je te blonde highlights hebt in je haar. :P
violetskies wijzigde dit bericht op 12-08-2017 22:20
36.00% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik praat alleen over mijn vakanties met mensen die het leuk vinden om daar even over te praten. Van mensen die niet van vakantie houden/jaloers zijn/geen zin hebben om over mijn vakantie te praten, verwacht ik geen interesse. Dat is best vervelend als het je ouders zijn, maar het is nou eenmaal zo.
Heb leuke reizen en vermaak je!
Alle reacties Link kopieren
Soms wel, ik reis ook veel. Het liefste ga ik alleen op reis, als ik dat vertel komen er gelijk een aantal redenen waarom die ander daar nooit voor zou kiezen. Vind dat altijd zo typisch.
Volgend jaar wil ik graag naar Iran, en wil ik weer terug naar Honduras (mooi duiken daar), Guatemala en dan El Salvador. Maar als ik dat vertel zoek ik het allemaal op enzo.
Lekker genieten van je reisjes en ze de oren van het lijf kletsen over hoe gaaf het wel niet was.
Stikken ze uiteindelijk vanzelf van de jaloezie.
Wat kan het je schelen. Mensen hebben over van alles een mening en zeggen vaak ook maar wat.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke leuk toch net!
Ik vind 2/3 weken helemaal niet zo kort om op vakantie te gaan.
Super dat je zelf zo geniet en je kinderen dit kan meegeven!
SallySpectra schreef:
12-08-2017 22:23
Wat kan het je schelen. Mensen hebben over van alles een mening en zeggen vaak ook maar wat.
Juist dit. TO zelf heeft op haar beurt ook weer een mening (niet verder dan Terschelling). Ieder zijn ding hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Tuurlijk probeer ik mij er niks van aan te trekken. Maar het zijn zoveel van dit soort reacties dat het soms wel vervelend is. Maar ik praat er inderdaad zo min mogelijk over met deze mensen:).

Niet verder dan Terschelling is geen mening maar meer om aan te geven dat ze niet veel ervaring met reizen hebben. Ze weten niet hoe het in andere landen is en vinden ver vaak eng en niet nodig. Prima, maar steeds commentaar is niet leuk.

Ga proberen mij er minder van aan te trekken:)!
Alle reacties Link kopieren
Niet. Gewoon negeren. Waarom zou ik ook maar 1 seconde besteden aan wat wie dan ook van mijn vakanties vindt?
Nee, komt mij niet bekend voor.
Wees anders een beetje selectief met wie je er wel (uitgebreid) over praat en met wie niet. Het is vaak het leukst als de ander interesse heeft of ook mooie reizen heeft gemaakt. Een beetje uitwisselen van informatie, herkenning, etc.

Hele monologen afsteken vind ik nooit zo leuk, en dan maakt het niet uit waarover dat gaat (de cavia, wijnen, pompoensoorten, ik noem maar een paar dwarsstraten).
Fijne vakanties gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte met je ouders voor wanneer je je eerste kind krijgt, TO.
Alle reacties Link kopieren
op mijn werk krijg ik vaak reacties van collega's. Ga je alweer weg? Jij bent ook alleen maar op vakantie.
Gek genoeg zijn dat de collega's die zelf nog vaker weg gaan dan ik. Maar waarschijnlijk is dat dan toch anders of zo.
Ik vind dat wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ach, mensen reageren vaak gewoon vanuit hun eigen referentiekader. Vaak is dat helemaal geen jaloezie, maar meer het zich niet goed kunnen verplaatsen in iemand die iets heel anders wil dan zij zelf. Meer moet je er denk ik niet achter zoeken.

Ik heb zelf wel die ervaring, maar dan andersom. Ik ben geen groot liefhebber van reizen, maar toen ik nog jong was ben ik wel een keer gaan backpacken in Australië. Veel van de mensen die ik daar sprak, lieten zich op een wat denigrerende wijze uit over mensen die niet graag reizen, in de zin van dat dit veelal bekrompen en bange mensen zijn . Irritant vond ik dat. Het is toch prima, of je nou wel of niet van reizen houdt?
Datzelfde dacht ik ook een beetje te lezen in jouw Terschelling opmerking.
KalindaSharma schreef:
12-08-2017 22:27
Juist dit. TO zelf heeft op haar beurt ook weer een mening (niet verder dan Terschelling). Ieder zijn ding hoor.
Goed punt.
Alle reacties Link kopieren
Ja op werk ook inderdaad. Iedereen heeft hetzelfde aantal vakantiedagen maar wanneer je deze verdeeld over het jaar en een aantal keer op reis gaat terwijl anderen thuis blijven krijg je dit soort opmerkingen. Ga je alweer op vakantie. Zo en dan ga je maar even naar Thailand etc..
Alle reacties Link kopieren
Nou en? Dat beaam je gewoon met een "heerlijk toch. "
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
12-08-2017 22:51
Goed punt.
Ik vind het absoluut niet erg dat mensen (mijn ouders) niet ver weg gaan. Het is alleen meer dat ze zich hierdoor niet goed kunnen inleven in het feit dat wij dit wel leuk vinden. Iedereen moet doen wat ze leuk vinden.
nochoice schreef:
12-08-2017 22:52
Ja op werk ook inderdaad. Iedereen heeft hetzelfde aantal vakantiedagen maar wanneer je deze verdeeld over het jaar en een aantal keer op reis gaat terwijl anderen thuis blijven krijg je dit soort opmerkingen. Ga je alweer op vakantie. Zo en dan ga je maar even naar Thailand etc..
Misschien zie er zelf teveel in want dit soort opmerkingen vind ik niet zo negatief eigenlijk. Wat moeten mensen dan zeggen volgens jou?
Ik herken het wel maar het is meestal gewoon bezorgdheid (i.v.m. recente aanslagen) of omdat ik iets doe wat ze zelf nooit zouden durven (alleen gaan). Zo ging ik naar Parijs en werkelijk iedereen die vroeg of ik dat nou wel zou doen i.v.m. de aanslagen die recent waren gebeurd en of ik niet bang was. Heb toen na en tijdje gevraagd of men daarmee wilde stoppen want door die bangmakerij werd ik alleen nog maar mer gestrest want natuurlijk was ik wel bang dat er wellicht weer iets zou gebeuren maar het kan overal gebeuren.

En dit jaar ga ik voor het eerst een echt verre reis maken die behoorlijk wat kost. Meeste mensen zeggen dat ik moet aan en het verdiend heb maar er zijn er ook die zich afvragen hoe ik het kan betalen en dan zeg ik altijd sparen en keuzes maken.

En er zijn er ook die zich afvragen wat ik daar nou toch moet maar dat heb ik soms ook bij reizen van een ander...
Nee, niet herkenbaar. Sommigen zeggen wel eens wat maar niet oo een vervelende manier. Wat vervelend dat jij blijkbaar zoveel mensen treft die er wèl wat over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Niks van aantrekken. Heb je al een plan? Welke hoek ongeveer? Thailand kan ik iig aanraden.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven