Stedentrip Berlijn of Boedapest?

16-08-2017 12:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb jullie meningen nodig :)
Eind september wil ik met mijn vriend 4 nachten naar een leuke niet al te dure stad in europa.
Nu twijfelen we tussen Boedapest en Berlijn.

We vinden het leuk om in de stad rond te slenteren, lekker op terrasjes te eten en drinken, bezienswaardigheden te bekijken en te shoppen.
Ik vind het ook belangrijk dat je er lekker en gezellig kan eten. Ik zag dat er in Berlijn veel hippe tentjes zijn, is dat in Boedapest ook?

Wat zouden jullie doen? Iemand ervaring met beide steden?

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Yep, hier! Ik vond het beide echt gave steden, dus je kunt niet echt verkeerd kiezen. De sfeer in Boedapest sprak me meer aan - wat minder toeristisch, wat relaxter. Ook goedkoper qua eten en drinken!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond overigens de 3 op reis-reportage wel een mooi beeld geven van de stad: https://3opreis.bnn.nl/bestemming/boedapest
Alle reacties Link kopieren
Berlijn staat nog steeds op mijn lijstje. Maar Boedapest vond ik erg leuk. Boedapest heeft veel hippe tentjes om te eten tegen een erg leuke prijs. Verder is het weer er natuurlijk heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
16-08-2017 12:31
Yep, hier! Ik vond het beide echt gave steden, dus je kunt niet echt verkeerd kiezen. De sfeer in Boedapest sprak me meer aan - wat minder toeristisch, wat relaxter. Ook goedkoper qua eten en drinken!
Ik heb het juist andersom ervaren. Ik vond Boedapest behoorlijk toeristisch en Berlijn een relaxte sfeer hebben.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is echt superleuk voor een stedentrip.

Boedapest staat nog op mijn verlanglijstje. Maar lijkt mij ook een goede keus.
Alle reacties Link kopieren
Thx voor jullie mening!
We hebben besloten Boedapest te kiezen, daar is het waarschijnlijk ook warmer in september, kunnen we nog lekker op terrasjes zitten!

Maar hou Berlijn nog zeker op mijn lijstje!

Iemand nog tips voor in Boedapest?
Restaurantjes? dingen die we moeten doen/zien?
Alle reacties Link kopieren
Als je een rondleiding wilt in het Hongaars parlementsgebouw, is het handig om van tevoren een kaartje te kopen en niet op de dag zelf (lange rij en kans dat de kaartjes op zijn). Rondleiding in de Opera was ook leuk. Verder het Vissersbastion, de Burcht van Boeda (vond ik zelf mwah en heel toeristisch, maar ben er niet in geweest) of wandeling de Citadel op (via de Vrijheidsbrug, tegen de avond zitten daar allemaal locals). Het Stadspark (Városliget) vond ik ook leuk om doorheen te wandelen en er hing een ontspannen sfeer. Er zijn veel musea; zelf ben ik naar Hospital in the Rock en Terror Haza geweest, maar dat moet maar net bij je interesses passen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Boedapest heel erg leuk.
Het vissersbastion, de opera met een rondleiding. Boekhandel Alexandra met het restaurant daarboven echt een must see. En niet vergeten de heerlijke taartjes die ze er serveren. Het parlementsgebouw, de joodse synagoge.
Het stationsgebouw, keleti met de bijzondere gebouw van mac donalds . En er zit daar vlakbij een mega groot shopping center Westend als je van shoppen houdt.De badhuizen niet te vergeten. En terrasjes zijn er genoeg.
Alle reacties Link kopieren
www.spottedbylocals.com/budapest
You can never have too many hats, gloves and shoes
Badhuis!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Berlijn gaan. Leuke hippe stad, voor ieder wat wils en heerlijk eten op iedere straathoek.

Ik vond Boedapest mooi (en fijn goedkoop!) maar de mensen stonden me helemaal niet aan. Erg onvriendelijk en veel spraken er slecht Engels. Verder veel openbaar dronkenschap en veel zwervers.
Alle reacties Link kopieren
Het badhuis is heel erg fijn! En voor de rest lekker ronddwalen. Buiten de toeristische attracties slenteren zorgt ervoor dat je de stad echt leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
Het badhuis is heel erg fijn! En voor de rest lekker ronddwalen. Buiten de toeristische attracties slenteren zorgt ervoor dat je de stad echt leert kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven