Tips gevraagd voor kindvriendelijke wintersportbestemming

19-08-2017 18:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn koud terug van onze zomervakantie en ik ben meteen weer bezig met de volgende reis: wintersport! We (man, ik en zoon van 9) willen eind februari een week naar Frankrijk of Oostenrijk om te wintersporten. Mijn zoon skiet en mijn man en ik snowboarden. We hebben de laatste twee jaar flink wat betaald en voor komende wintersport zijn we nu op zoek naar een (min of meer) budgetvariant. Ik ben op zoek naar tips want zie online door de bomen het bos niet meer.

Onze wensen:
-kindvriendelijk gebied
-accomodatie dichtbij piste en lift
-accomodatie hoeft niet groot en niet luxe maar wel schoon
-dorpje waar wel wat restaurants/winkels zijn (openbaar zwembad zou ook heel leuk zijn)
-sneeuwzeker
-niet duur

Wie heeft de (gouden) tip en wil deze delen?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen winter in Duitsland geweest, in Feldberg. Vriendelijk gebied en vrij betaalbaar in vergelijk met Frankrijk en Oostenrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Duitsland altijd het idee dat het niet echt sneeuwzeker is. Hadden jullie wel genoeg/goede sneeuw?
Superdévoluy en La Joue du Loup in Frankrijk,
Alle reacties Link kopieren
Oslo schreef:
19-08-2017 18:41
Ik heb bij Duitsland altijd het idee dat het niet echt sneeuwzeker is. Hadden jullie wel genoeg/goede sneeuw?
De Feldberg is de hoogte berg van het Zwarte Woud, dus een stuk sneeuwzekerder dan bijvoorbeeld Winterberg.
Alle reacties Link kopieren
Geniet er maar van, want als jouw kind oud is kan hij echt niet meer skiën in Europa.
Hoe dat komt? Omdat jullie allemaal twee keer ver weg op vakantie gaan en een global footprint achterlaten van heb ik jou daar.
Alle reacties Link kopieren
Willem, dat ligt toch aan de manier waarop je reist? Je kunt veel wintersportbestemmingen ook bereiken per trein. Zeker de Franse Alpen. Of doel je op iets anders?
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
19-08-2017 18:48
Geniet er maar van, want als jouw kind oud is kan hij echt niet meer skiën in Europa.
Hoe dat komt? Omdat jullie allemaal twee keer ver weg op vakantie gaan en een global footprint achterlaten van heb ik jou daar.
Nee nee, dat is waar ik onder andere op doel. Maar niemand gaat meer met de trein op wintersport omdat die sneeuwtreinen vanuit Nederland niet meer bestaan.
Alle reacties Link kopieren
@MarietjeHoekstra Feldberg kende ik niet. Kwam zelf niet verder dan Willingen/Winterberg. Zal eens kijken, dank voor de tip

@Fleurkie Jou de Loup had ik ook bekeken. Lijkt me een goed behapbaar gebied!
Alle reacties Link kopieren
@Willem Ik ben recent nog met de trein naar Oostenrijk geweest. Was best een toestand dus gaan nu vermoedelijk met de auto. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar de footprint. Moet bekennen dat ik daar normaliter niet echt bij stil sta. Volgens mij zijn er sites waarop je dit kunt berekenen en compensatiemogelijkheden ziet.
Alle reacties Link kopieren
Mayrhofen in Oostenrijk, erg leuk gebied en dorp.
En dan niet via grote touroperators iets boeken, maar gewoon via Google maps inzoomen, kijken wat gunstig ligt tov dorp en skilift, en dan rechtstreeks mailen naar de verhuurder. De meeste accomodaties hebben zelf wel een website.
Alle reacties Link kopieren
@Piepp Wat een goede tip, nooit aan gedacht! Dank. Ik beperk me altijd tot de grote aanbieders en kijk nooit zelf op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan komend jaar naar Finkenberg (man, ik en 2 zonen van dan 10 en 8), een dorp vlak achter Mayrhofen. Kleiner en goedkoper. Een accomodatie voor 4 PP kost ongeveer 1000 euro (voorjaarsvakantie).
Skieen blijft een prijzige aangelegenheid; dit was voor onze wensen heel redelijk.

Succes met zoeken en alvast veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een mooi bedrag, zeker voor de voorjaarsvakantie. Ik ga even kijken, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Serfaus-Fiss-Ladis is zeer kindvriendelijk gebied. Maar niet echt goedkoop.
Als je een onderkomen in het dal zoekt scheelt dat wel veel. Maar dan moet je op de koop
toenemen dat je 's ochtends de rit naar boven moet maken. Weg is wel altijd goed begaanbaar.
Er zijn veel pensions, appartementen, hotels in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Schruns of Riezlern. Kindvriendelijk, niet duur, sneeuwzeker en niet ver rijden.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Suzanne en Loudi! De enige 'harde' eis is dat we naar de piste kunnen lopen dus ik zal eens kijken hoeveel dat dan scheelt in de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Kreischberg! Dit jaar geweest met kinderen (4 en 7 jaar) en superleuk gebied. Niet te groot, maar ook voor onszelf (als geoefende skieërs genoeg uitdaging qua pistes.
Als je in de meivakantie naar Val Thorens gaat, scheelt dat enorm qua budget en drukte, maardan moet je nog wel lang wachten op je volgende vakantie.

Serfaus-Fiss-Ladis is idd enorm kindvriendelijk, maar aan de piste vooral duurdere accomodaties. Ook het kleinwalsertal schijnt behoorlijk kindvriendelijk te zijn, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.

St Johann in tirol is een wat kleiner skigebied, en ligt ook minder hoog, maar is daardoor wel kindvriendelijk.
Ik zou eens een kijkje nemen op www.wintersporters.nl, die hebben een uitgebreide tool waar je al je eisen kunt invoeren en waarin ook de wat minder bekende skigebieden zijn opgenomen.

Voor echte budgetbestemmingen zou ik ook naar Tsjechie kijken, scheelt een boel, maar die gebieden zijn wel klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven