Weekje Florida met kinderen?

19-08-2017 21:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei volgend jaar willen wij graag, ivm ons huwelijksjubileum, iets leuks gaan ondernemen met ons gezin. Het idee is om een reis te maken die voor iedereen iets bijzonders heeft.

Een van de opties die op tafel liggen, is een weekje naar Florida, van zaterdag tot zaterdag. Wij willen erg graag eens naar de USA. 1 Of 2 van de Disney parken zou voor de kinderen (5&7) erg leuk zijn. Win-win zou je zeggen.
Ik twijfel echter of de jetlag opweegt tegen de tijd die daar dan nog te besteden is. Effectief zouden we dan nog 6 dagen hebben. Maar is dat wel reeel ivm mogelijke jetlag?
Een langer verblijf zou alleen mogelijk zijn als school 3 dagen bijzonder verlof verleent. Dan zouden we zo'n 12 dagen kunnen. Maar ik ga er niet vanuit dat dat kan, dus vandaar deze optie.

Mijn vraag is dus; zijn hier mensen met ervaring met verre reizen/jetlag en korte verblijfsduur, die me hierin wat kunnen adviseren?
Een weekje is echt veel te kort.
Wij maken graag verre reizen en zijn al tig keer in de VS geweest en afgelopen meivakantie ook in Florida voor 2 weken.
Maar 1 week is echt te kort, zeker voor kinderen zo jong. Dan kan je beter naar Disneyland Parijs gaan als je maar een weekje hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd meer last van de jetlag bij terugkomst uit het Westen.
Daar in zoverre dat ik vroeg in de avond moe ben en vroeg wakker maar dat vind ik nooit zo erg,
En elk kind reageert anders op jetlags en zeker als ze daarna weer meteen naar school moeten. De jetlag terug is vaak veel zwaarder omdat je opeens 6 uur overslaat.
dolfje schreef:
19-08-2017 21:57
Ik heb altijd meer last van de jetlag bij terugkomst uit het Westen.
Daar in zoverre dat ik vroeg in de avond moe ben en vroeg wakker maar dat vind ik nooit zo erg,

Klopt. Vliegen naar het oosten is veel vermoeiender dan vliegen naar het westen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
19-08-2017 21:56
Een weekje is echt veel te kort.
Wij maken graag verre reizen en zijn al tig keer in de VS geweest en afgelopen meivakantie ook in Florida voor 2 weken.
Maar 1 week is echt te kort, zeker voor kinderen zo jong. Dan kan je beter naar Disneyland Parijs gaan als je maar een weekje hebt.
Dank. Parijs is ook zeker een optie. Qua kosten loopt het niet ver uiteen (tenminste, obv wat we in Parijs zouden boeken, hotel naast het park namelijk). Vandaar dat beide opties op de lijst staan :)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-08-2017 21:57
Ik heb altijd meer last van de jetlag bij terugkomst uit het Westen.
Daar in zoverre dat ik vroeg in de avond moe ben en vroeg wakker maar dat vind ik nooit zo erg,
Oké, dat is met kinderen niet zo handig inderdaad. Zaterdag terug en maandag alweer naar school is dan wellicht niet reeel.
Noetje schreef:
19-08-2017 22:02
Dank. Parijs is ook zeker een optie. Qua kosten loopt het niet ver uiteen (tenminste, obv wat we in Parijs zouden boeken, hotel naast het park namelijk). Vandaar dat beide opties op de lijst staan :)

Dan zou ik dat doen. Zeker omdat je nog niet weet hoe je kinderen reageren op de vermoeidheid van zo'n lange (voor hun spannende) reis en jetlag.
Noetje schreef:
19-08-2017 22:04
Oké, dat is met kinderen niet zo handig inderdaad. Zaterdag terug en maandag alweer naar school is dan wellicht niet reeel.

Nee, dat lijkt me niet reëel. Onze kinderen zijn niet zo moeilijk qua aanpassen, maar hebben bij thuiskomst toch zeker wel een paar dagen nodig om weer in een goed ritme te komen. (En papa en mama ook)
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 19-08-2017 22:07
2.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 6 dagen wel erg weinig als je zover reist met kleine kinderen.
Maar goed ik ben alles behalve een ervaringsdeskundige
Kun je niet twee weken in de meivakantie gaan? Het valt gunstig, op vrijdag met Koningsdag al vrij.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
19-08-2017 21:58
En elk kind reageert anders op jetlags en zeker als ze daarna weer meteen naar school moeten. De jetlag terug is vaak veel zwaarder omdat je opeens 6 uur overslaat.

Juist als je ze weer meteen naar school stuurt zijn ze snel weer in het ritme.

Een week is alleen echt veel te kort....
Alle reacties Link kopieren
Wij komen net uit Florida, zijn er 3,5 week geweest en kwam nog tijd te kort!
Voor een weekje van Za-Za zou ik echt nooit zover vliegen.

Maar:
1. Ik weet niet hoe jullie meivakantie valt, maar Koningsdag valt op vrijdag 27-4. Die dag kun je er dus altijd al vooraf plakken, als je daarna zou gaan.
2. Je kinderen hebben recht op 1 verlofdag ivm je huwelijksjubileum.

Als je het dus slim plant, kun je al 10 dagen weg, dus effectief 8 dagen daar. Dat is al iets beter!

Nog een optie:
Mocht je vakantie iets vroeger uitvallen, dan hebben ze dus misschien misschien 2 weken meivakantie, dan 3 dagen school en dan weer Hemelvaart er achteraan.
In dat geval zou ik de schooldirecteur heeeeel lief aankijken en vragen of je kinderen die drie tussenliggende dagen vrij kunnen krijgen. Dan zou je dus 3 weken weg kunnen. Mits het met jullie werk ook past natuurlijk.
Die periode, eind april/begin juli is wel ideaal om te gaan trouwens. Niet zo heet als in de zomer en minder druk.

Maar het hangt er een beetje vanaf wanneer jullie precies meivakantie hebben.

Wij zijn zelf toen met ons jubileum trouwens 11 dagen naar een verre bestemming geweest. Ook in de meivakantie. In een groot luxe hotel verbleven en van daaruit enkele excursies gedaan. Was de eerste verre reis voor de kinderen en door de mix van veel rust (en zwembad/strand) en toch ook leuke dingen doen was het een fantastische ervaring!
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
19-08-2017 22:08
Kun je niet twee weken in de meivakantie gaan? Het valt gunstig, op vrijdag met Koningsdag al vrij.
Vrijdag is helaas ivm bijzondere omstandigheden geen optie. Officieel is de meivakantie ook geen 2 weken, voor Hemelvaart zitten nog 3 schooldagen. Voorgaande jaren had onze school die dagen geen vakantie. Dus ik ga er vanuit dat dat dit jaar ook niet zal zijn. Vandaar ook nog de 'escape' van bijzonder verlof. Als dit jaar de meivakantie wel 2 weken is op onze school, is dat natuurlijk zeker een optie. Dan zou ik zaterdag tot donderdag doen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
19-08-2017 22:14
Wij komen net uit Florida, zijn er 3,5 week geweest en kwam nog tijd te kort!
Voor een weekje van Za-Za zou ik echt nooit zover vliegen.

Maar:
1. Ik weet niet hoe jullie meivakantie valt, maar Koningsdag valt op vrijdag 27-4. Die dag kun je er dus altijd al vooraf plakken, als je daarna zou gaan.
2. Je kinderen hebben recht op 1 verlofdag ivm je huwelijksjubileum.

Als je het dus slim plant, kun je al 10 dagen weg, dus effectief 8 dagen daar. Dat is al iets beter!

Nog een optie:
Mocht je vakantie iets vroeger uitvallen, dan hebben ze dus misschien misschien 2 weken meivakantie, dan 3 dagen school en dan weer Hemelvaart er achteraan.
In dat geval zou ik de schooldirecteur heeeeel lief aankijken en vragen of je kinderen die drie tussenliggende dagen vrij kunnen krijgen. Dan zou je dus 3 weken weg kunnen. Mits het met jullie werk ook past natuurlijk.
Die periode, eind april/begin juli is wel ideaal om te gaan trouwens. Niet zo heet als in de zomer en minder druk.
Mede daarom is Florida een optie. In de zomervakantie hebben we natuurlijk meer tijd, maar dan is het weer daar niet te doen ;)
Verder wat betreft de dagen in de meivakantie, zie mijn vorige post. Onze school heeft waarschijnlijk geen 2 weken aaneengesloten.
Alle reacties Link kopieren
Het was wel te doen hoor, maar zeker warm. Het is, wat ik begrepen heb, gewoon net wat aangenamer in het voorjaar. Maar ja, voor ons geen reden om niet te gaan hahaha. De zomerperiode is de enige periode waarin wij 3-3,5 week weg kunnen.
Hier hebben de kinderen wel altijd 2 weken meivakantie maar krijgt mijn man maar 1 week, dus ver weg lukt t.n.t. niet in de meivakantie hier.

Weet jij nog niet hoe de meivakantie op jullie school valt dan? Dat is wel laat of niet?
Wij weten de vakanties altijd al aan het einde van het schooljaar. Zou er niet blij mee zijn als ik dat nu nog niet zou weten. Ik boek graag vroeg :proud:
Je zou es op de website van school eea kunnen nakijken. Misschien staat het daarop. Wat je ook kunt doen is kijken onder welke overkoepelende stichting je school valt, meestal kun je de daar genoemde vakanties dan aanhouden.
Noetje schreef:
19-08-2017 22:18
Mede daarom is Florida een optie. In de zomervakantie hebben we natuurlijk meer tijd, maar dan is het weer daar niet te doen ;)
Verder wat betreft de dagen in de meivakantie, zie mijn vorige post. Onze school heeft waarschijnlijk geen 2 weken aaneengesloten.
Staat het vakantierooster niet al op de site van de school? Hier wel, al voor de vakantie, dan weet je het en kan je gaan plannen.
Alle reacties Link kopieren
Later en langer gaan, zou ik doen. Komt toch niet op die datum aan? Heb je denk ik meer waar voor je geld (eurodisney moet je ook maar trekken 6 dagen ;))
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
19-08-2017 22:40
Het was wel te doen hoor, maar zeker warm. Het is, wat ik begrepen heb, gewoon net wat aangenamer in het voorjaar. Maar ja, voor ons geen reden om niet te gaan hahaha. De zomerperiode is de enige periode waarin wij 3-3,5 week weg kunnen.
Hier hebben de kinderen wel altijd 2 weken meivakantie maar krijgt mijn man maar 1 week, dus ver weg lukt t.n.t. niet in de meivakantie hier.

Weet jij nog niet hoe de meivakantie op jullie school valt dan? Dat is wel laat of niet?
Wij weten de vakanties altijd al aan het einde van het schooljaar. Zou er niet blij mee zijn als ik dat nu nog niet zou weten. Ik boek graag vroeg :proud:
Je zou es op de website van school eea kunnen nakijken. Misschien staat het daarop. Wat je ook kunt doen is kijken onder welke overkoepelende stichting je school valt, meestal kun je de daar genoemde vakanties dan aanhouden.
Wij houden niet zo van heel warm, dus vandaar dat Florida in de zomer niet zo goed bij ons past ;)
Vakanties worden bij ons de eerste week van het schooljaar bekend gemaakt. Inderdaad wat laat, maar dat zijn ze net wel meer zaken. Ik kan inderdaad wel eens bij de overkoepelende organisaties kijken. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
reisa1978 schreef:
19-08-2017 22:45
Staat het vakantierooster niet al op de site van de school? Hier wel, al voor de vakantie, dan weet je het en kan je gaan plannen.
Nee, helaas, wordt pas over 3 weken bekend gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Frankies schreef:
19-08-2017 22:46
Later en langer gaan, zou ik doen. Komt toch niet op die datum aan? Heb je denk ik meer waar voor je geld (eurodisney moet je ook maar trekken 6 dagen ;))
Mwah, 6 dagen is me dan inderdaad wat te veel, Haha. Dan zouden we korter gaan denk ik.
Zit inderdaad niet aan de datum vast, die valt namelijk al niet precies in de meivakantie... Maar ja, we zitten wel aan de schoolvakanties vast, en Florida in de zomer is voor ons geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Weet je of ze streng zijn met bijzonder verlof? Wij hebben dit najaar ook een jubileum en ik heb daar 2 dagen voor gevraagd en gekregen. Misschien dat 3 dagen bij jullie mogelijk is?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Noetje schreef:
19-08-2017 22:50
Mwah, 6 dagen is me dan inderdaad wat te veel, Haha. Dan zouden we korter gaan denk ik.
Zit inderdaad niet aan de datum vast, die valt namelijk al niet precies in de meivakantie... Maar ja, we zitten wel aan de schoolvakanties vast, en Florida in de zomer is voor ons geen goed idee.
Kerstvakantie? :flag:
Of misschien veel duurder dan?
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
19-08-2017 23:55
Weet je of ze streng zijn met bijzonder verlof? Wij hebben dit najaar ook een jubileum en ik heb daar 2 dagen voor gevraagd en gekregen. Misschien dat 3 dagen bij jullie mogelijk is?
Nee, geen idee. Ik kan altijd de mogelijkheid bekijken, maar ik wil er zeker niet vanuit gaan. Anders valt het zo tegen als het niet kan :(
Alle reacties Link kopieren
Frankies schreef:
20-08-2017 00:01
Kerstvakantie? :flag:
Of misschien veel duurder dan?
Ja, heul veul duurder...
Maar goed, we hebben nog meer opties, USA is zeker geen must. Dan kiezen we wat anders en blijft Florida op de bucketlist staan :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven