Verblijf krugerpark

20-08-2017 19:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga samen met een vriend eind november 3 weken naar zuid afrika.
We willen 3 dagen zelf rijdend naar krugerpark.
Hebben jullie tips waar wij het beste kunnen verblijven?
Ik hoor veel over de website sanpark.org maar ik wil graag jullie belevenissen horen.
Wij willen in het park verblijven als dat een beetje te betaalbaar is.

Ik zie jullie reacties te gemoed!
Wij hebben op 2 verschillende locaties binnen Kruger in lodges gezeten, weet niet meer hoe ze heten, maar lijkt me niet dat er buiten die lodges veel meer zit in Kruger?
Ohw....op tripadviser staan wel heeeel veel lodges/tented camps in Kruger... :-$ Namen doen geen belletje rinkelen bij me
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Olifants camp en Satara restcamp geslapen in het Krugerpark. Inderdaad geboekt op sanparks.org evenals 2 sunset safari's maar ik hen ook net buiten het park in een fantastische airbnb gezeten. Van daaruit ook een hele dag safari gedaan met Kerry van Krugerpride safaris (check facebook). Mocht je het adres willen van de airbnb, laat maar weten.
Alle reacties Link kopieren
San parcs is goed maar wel prijzig. Ze hebben accommodatie in meerdere parken. Je hebt ook goeie accommodatie net buiten het Kruger Park, in omliggende kleinere parken. Dat is ook leuk om te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kruger vonden we leuk om zelf doorheen te rijden maar het is echt niets in vergelijking met de privé reservaten er net buiten. De ervaringen die je daar op doet kunnen ons inziens echt niet op tegen het zelf rijden door Kruger.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan bij Europe, ga naar een privé-reservaat!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 3 weken door Zuid Afrika gereisd (van Johannesburg naar Kaapstad) en diverse parken aangedaan. Zelf 1 nacht in het Krugerpark verbleven en ook een aantal andere parken aangedaan. Ik was na een dag rondrijden ook wel een beetje klaar met safari. Een paar dagen andere dingen doen en zien en een heel ander park bekijken is dan wel fijn. Na ongeveer 4 parken gedaan te hebben heb ik wel genoeg olifanten e.d. gezien. Het is wel leuk om juist zelf rond te rijden ipv met een safarigroep. Die zag ik ook overal maar het is niet dat zij op bijzondere plekken komen waar jij niet kan komen met de auto.

Verblijf in het Krugerpark ook via Sanparks geregeld trouwens.
Alle reacties Link kopieren
essychan, het voordeel van een privé reservaat is dat ze van de paden af mogen en dus ook zullen gaan als ze dieren zien. Op die manier kom je veel dichterbij, zie je over het algemeen meer dieren en krijg je goede uitleg over alles wat je ziet. Daarnaast komen ze gidsen er 2 á 3 keer per dag dus kennen het gebied heel erg goed. Ook hadden we een tracker op de motorkap zitten die ons, zo leek het, moeiteloos van het ene dier naar het andere bracht. Ook kun je met gids makkelijk in het donker op pad, wat een hele gave belevenis is... wij hadden het geluk een luipaard met prooi in een boom te spotten. Daar kwamen hyena's op af en op de hyena's kwam vervolgens een groep met 9 leeuwen af. Hyena's vertrokken en toen probeerden de leeuwen in de boom te komen waar luipaard met prooi zat. Dat was echt fantastisch en dat zouden we nooit gezien hebben door zelf te rijden.
Ik ben vorige week nog in Kruger geweest, geslapen in Berg en Dal en in Skukuza.
Als je meerdere Sanpark wilt bezoeken, Kaap de Goede Hoop is er bijvoorbeeld ook 1, dan is het vaak voordeliger om een Wildcard te kopen, dan hoef je geen entree te betalen. Moet je wel online kopen van te voren in Nederland.
Wij vonden het juist leuk om zelf te spotten vanuit de auto en hebben zo de Big 5 zelf gezien terwijl we met een Gamedrive geen enkele kat gezien hebben. Je moet het net treffen, bij ons stak zo een luipaard de weg over.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Wij gaan waarschijnlijk in de olifants rest camp verblijven heb daar goeie verhalen over gehoord en gelezen. Wij gaan ook zeker zelf met de auto door het park rijden maar willen ook een ochtend en nacht rit maken met een gids!
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog een paar andere vragen: wat voor auto raden jullie aan om te huren?
Zo een privé reservaat zit dat op het park zelf of buiten het park? Van te voren boeken of ter plekke als je daar bent?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een gewone auto maar volgende keer zou ik een 4x4 nemen. Zit je veel hoger en kun je van de begaande paden af. Privé reservaat niet gedaan maar ik ben zelf wel van het vooruit boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de mooiste gamedrives gemaakt vanuit Hluluwe . Zoveel dieren gezien daar. echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een gewone auto, dat was prima te doen. Als je trouwens een rondreis gaat doen en ook reist door Lesotho en/of Swaziland dan moet je dit wel doorgeven aan de verhuurmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een 4x4, maar een gewone sedan is ook prima te doen, helemaal in het Kruger park waar de wegen goed zijn, maar ook in de andere parken. San Parks wildcard kun je ook on line in SA kopen. Wij hebben er geen gekocht trouwens. De prive reservaten liggen aan het Kruger Park, niet erin. Er zijn trouwens mooiere parken dan Kruger, zoals bijv. Hluluwe-Imfolozi of Ithala game reserve.
mayou schreef:
23-08-2017 23:28
Wij hadden een 4x4, maar een gewone sedan is ook prima te doen, helemaal in het Kruger park waar de wegen goed zijn, maar ook in de andere parken. San Parks wildcard kun je ook on line in SA kopen. Wij hebben er geen gekocht trouwens. De prive reservaten liggen aan het Kruger Park, niet erin. Er zijn trouwens mooiere parken dan Kruger, zoals bijv. Hluluwe-Imfolozi of Ithala game reserve.
Moet je wel een printer in de buurt hebben, als je geen card hebt moet je de bevestigingsbrief laten zien samen met je paspoort.

Als je door Swaziland gaat rijden, vergeet dan niet om een toestemmingsbrief van de verhuurder te vragen anders kom je in de problemen.
De wegen zijn slecht tot zeer slecht, over 300 km een hele dag gedaan pffff !
Alle reacties Link kopieren
Wildcard kun je ook in za kopen gewoon aan de gate van kruger
het is zoals het is,daar moet je het mee doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven