Toscane en Tenerife met vliegtuig, of alleen Toscane m auto?

21-08-2017 22:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren wilde ik eens een Italiaanse vriend opzoeken die op Tenerife woont. Eind september / begin oktober wilde ik dat gaan doen. Alleen nou blijkt hij in Toscane te zitten bij zijn ouders, waar ik ook welkom ben. We zijn allebei relaxed en laten elkaar vrij, hij vindt het prima als ik dagen lang ergens anders vertoef en dan weer eens langs kom. Ik wil ook zeker wel wat dagen samen fietsen en dorpjes bekijken, en samen naar een vriendin van hem in Rome.

Waar ik maar over zit te malen is de keuze...

A) 2 weken Toscane, 1 week Tenerife. Vliegen naar Italië. Ik met huurauto, af en toe alleen, hem tussendoor opzoeken, samen naar Rome. Dan allebei naar Tenerife vliegen. Hij hoeft in principe niet terug naar Tenerife, zou dat dan speciaal voor mij doen en omdat hij trots is op 'zijn' woonplaats en me het eiland wil laten zien.

Of B ) 3 weken alleen maar Toscane en Rome, rustige road trip met mijn eigen auto erheen met tussenstops. Langs bij die vriend. Bij steden de auto buiten de stad laten. Samen naar Rome naar die vriendin van hem.
Benzinekosten met eigen auto zijn lager dan alle vliegtickets + autohuur van optie A bij elkaar.

Waarom ik maal:
- ik had één vliegticket al gekocht, enkeltje van Tenerife terug naar Amsterdam. Bij optie B zou dat weggegooid geld zijn. Verder nog geen tickets of hotels betaald.
- in eerste instantie dacht ik dat het 3 weken Tenerife zou worden en zag ik mezelf al yoga-en en met uitzicht op zee boeken lezen, vulkanen beklimmen. Maar Toscane lijkt me ook erg mooi, de hot springs daar trekken me erg, en het eten en mooie dorpen, en Lucca / Rome.
- twee landen en opgeknipte vakantie toch wat onrustig?
- ik hou erg van road trips, en 'n auto dáár huren is toch best prijzig vooral omdat ik dan zou willen ophalen in Pisa en wegbrengen in Rome.
- Toch wel leuk ook om zijn woonplaats Tenerife te zien, en strand / warmer weer?
- minder gedoe met bagage (gewicht, extra kosten) in een auto

Wat zouden jullie doen en waarom?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Lekker met mn eigen auto naar Italië, fijne roadtrip. En over een paar jaar naar Tenerife.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben samen 10 dagen Toscane gedaan en dat was prima te doen qua planning. Wij zaten in Montecatini di Therme en hebben Florence (2 dagen), Sienna, Lucca en Pisa bezocht. Tussendoor ook voldoende tijd om bij te komen van alle indrukken. Dus als je een dag of 10 in Toscane bent, blijft er voldoende tijd over voor een paar dagen in Rome en nog een weekje relaxen op Tenerife. Daar zou ik voor gaan. (Ook omdat het wel echt zonde is van dat gekochte ticket!)
Ticket annuleleren datum verplaatsen of op andere naam laten zetten is geen optie meer? Eventueel omboeken voor een latere vakantie of in een ticket voor hem van italie naar tenerife of van Tenerife naar Amsterdam voor een bezoek aan jou. :-)
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
21-08-2017 22:18
Ticket annuleleren datum verplaatsen of op andere naam laten zetten is geen optie meer? Eventueel omboeken voor een latere vakantie of in een ticket voor hem van italie naar tenerife of van Tenerife naar Amsterdam voor een bezoek aan jou. :-)
Het is met Easyjet dus ik verwacht dat alles muurvast staat of veel geld kost om om te boeken. Maar ik zal eens kijken, dank je.

- EDIT - naam wijzigen of ticket helemaal wijzigen kost €65. Misschien is dat nog het overwegen waard...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nu weet je in ieder geval wat de opties zijn.
Succes met de keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven