Zonvakantie dichtbij, maar toch tropisch gevoel

23-08-2017 17:05 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een tip voor mij? Ik ben op zoek naar een fijne en luxe zonbestemming voor volgend jaar juni. Ik wil graag niet te ver vliegen, liefst drie of nog liever twee uur max, maar dat is geen harde eis. En dan wil ik eigenlijk ook nog een echte tropische sfeer. Beetje zoals je dat op eilanden als Aruba of in de strandresorts in Mexico tegenkomt. Geen adult only hotel. Dat is wel een voorwaarde. En dan ook nog bij voorkeur vijfsterren. Ik heb al verschillende sites bekeken, maar ben nog niet tegengekomen wat ik voor ogen heb. Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft.
Zou gewoon voor iets op de Antillen gaan en de langere vlucht voor lief nemen. Of Bali bijv.
Alle reacties Link kopieren
Malta heeft wel een beetje die sfeer op sommige plekken, denk ik. Met veel sterren verblijven daar heb ik geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bestaat dat gewoon niet maar je zou hier eens kunnen kijken voor inspiratie:
http://inspiratie.corendon.nl/mooiste-stranden-europa/
https://www.anwb.nl/vakantie/ideeen/top ... den-europa
http://www.natgeotraveler.nl/galerij/8x ... iz-turkije


En zo zijn er nog tig sites te vinden.

2 uur max is Spanje of misschien net Ibiza oid trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Malta? Heb je een tip waar? Ik ben eens op Malta geweest, maar vond het nogal versteend daar. Weinig lekker strand om op te liggen. Maar het is al een poos geleden en misschien heb ik op de verkeerde plekken gekeken.

Een echt lange vlucht wil ik niet vanwege rugklachten. Daarom liefst drie uur en liever nog twee uur. Iets meer mag, maar veel meer zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Cornwall in Engeland?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de sites. Die ga ik bekijken. Twee uur is Spanje inderdaad. Dat is vrij beperkt. Vandaar dat ik ook al drie uur aangaf. Iets langer vliegen dan dat is ook nog wel een optie, maar veel langer niet. Ik hoop dat er iets moois te vinden is. Zo niet, dan moet ik toch overwegen om wat langer te vliegen. Misschien tot aan Canarische eilanden.
Canarische eilanden? 3,5 uur vliegen ongeveer, gran canaria heeft dat wel op sommige plekken.
Alle reacties Link kopieren
Cornwall is wat betreft temperatuur niet wat ik in gedachten heb. Wel bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij zijn dit voorjaar een paar dagen naar Menorca geweest en dat zag er echt wel heel mooi uit. Mooi helder water en mooi strand in elk geval. Ik vond het er ( op de foto's want zelf niet geweest) een stuk mooier uitzien dan Ibiza,daar vond ik persoonlijk op een enkel plekje na geen hol aan.
Een vriendin van mij heeft ook rug- en nekklachten, zware hernia's waardoor haar rugwervels zelfs al vastgezet zijn. Maar zij vliegt regelmatig langere afstanden. Ze gooit er dan 'n paar extra pillen tegen aan en zegt dat ze thuis evengoed pijn heeft.
Alle reacties Link kopieren
Turkije? Marmaris
Alle reacties Link kopieren
Menorca. Dat klinkt wel goed. Ga ik bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Turkije trekt me niet zo eigenlijk, nog los van de politieke toestand. Ik heb misschien een verkeerd beeld van de bestemming hoor, dat kan heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Sardinië?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-08-2017 17:25
Een vriendin van mij heeft ook rug- en nekklachten, zware hernia's waardoor haar rugwervels zelfs al vastgezet zijn. Maar zij vliegt regelmatig langere afstanden. Ze gooit er dan 'n paar extra pillen tegen aan en zegt dat ze thuis evengoed pijn heeft.
Kan. Ik doe dat niet.
Alle reacties Link kopieren
De Algarve, wel iets langer vliegen maar ook geen onmogelijke reis. Mooie strandjes, leuke stadjes.
Alle reacties Link kopieren
Malta heeft inderdaad vooral rotsstranden. Volgens mij was er een zandstrand bij St. Paul's Bay. Dat was best mooi.

Corsica heeft ook hele mooie zandstranden, vooral aan de oostkust.
Alle reacties Link kopieren
Corsica, heel mooi
Kijk vooral of je recensies kunt vinden over de bedden, dat is namelijk voor iemand met rugklachten wel 'n dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Santorini moet ook prachtig zijn, daar zou ik graag eens heen willen.
Alle reacties Link kopieren
Malta is een grote steen en klein. ik vond het niks.

Kaapverdische eilanden is misschien wat je zoekt? nog net geen 6 uur vliegen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Corsica idd. Maar 5 sterrenhotels zijn er wel, echter erg duur. Een frans 4 sterren is ook erg goed overigens
Alle reacties Link kopieren
Kinsterna hotel in Monemvasia (Peloponessos - Griekenland). Fantastisch luxe, voor mij tot op heden de beste plek op aarde.

Vliegen op Athene (daarna 4,5 uur rijden door prachtige landschappen), of vliegen op Kalamata (3 uur rijden door dezelfde prachtige omgeving)
Alle reacties Link kopieren
De Algarve? Van Eindhoven naar Faro is 2.5 uur (toevallig nog niet zo lang geleden) Heerlijk, zon, zee en strand of in ons geval: zo'n, villa en zwembad. Heerlijk! Ohhh en lekker eten. Mmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven