Groepsreis Thailand met koning Aap. Ervaringen Koning Aap?

05-09-2017 19:52 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al een thailand draadje is maar ik doe het toch maar even zo.
Ik wil graag een groepsreis maken met mijn dochter van 8 met koning aap.
Prijs is best oke maar ik lees echt hele verschillende reviews over Koning Aap op internet. Niet allemaal recent maar echt van zeer negatief tot positief.
Wie heeft ook ervaringen met Koning Aap naar Thailand of wie heeft er anders een gouden tip voor een andere betaalbare optie.

Bedankt voor het lezen en het meedenken!
Ik groet u met een glimlach!
Djoser Kids?
Alle reacties Link kopieren
Geen thailand, maar wel goede ervaringen met de familiereizen van Sawadee
Alle reacties Link kopieren
Sawadee is echt écht de hoofdprijs. Ruim 2 duizend euro dan de rest.
Waarom boek je niet gewoon losse tickets a 500 euro bij EVA air rechtstreeks op Bangkok? Kun je in eigen tempo rondreizen per trein, vliegtuig, tuktuk etc.
Alle reacties Link kopieren
@redbulletje: goede tip.

En is het dan handig om van te voren al van alles vast te leggen zoals een verblijf bij de river kwai en in een natuurreservaat Khoa Sok of kan je alles wel redelijk op de bonnefooi doen.
We willen vanaf Bangkok richting een eiland. Waarschijnlijk Ko Tao.
Zelf boek ik graag alles van te voren omdat ik uiteindelijk toch altijd n route in mn hoofd heb en dan geniet van de voorpret door hotels uit te zoeken op tripadvisor, misschien is dat voor jou ook makkelijker omdat je met n kind reist.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan boek je dus alles zelf van te voren. Heb jij dat gedaan in Thailand? Ben je dan relatief goedkoper uit denk je?
Je kunt t zo duur of goedkoop maken als je wil. Je kunt in eenvoudige hostels voor n paar euro of in een luxe hotelkamer vanaf 40 euro en duurder. Je kunt met de goedkope nachttrein of een binnenlandse vlucht boeken. Ik begin altijd met een lowbudget instelling maar eenmaal los kies ik toch altijd weer voor meer comfort ;-D
Ik ben er van overtuigd, dat je goedkoper uit bent.

Maar ik zou me zo kunnen voorstellen, dat voor je dochter van 8 Nederlandse leeftijdgenootjes wel heel leuk zijn.

Ben met Koning aap (wel lang geleden) ooit naar China geweest. Dat is uitstekend bevallen. Qua familiereizen zijn we een keer met sawadee naar Vietnam geweest. Ook uitstekend bevallen.
Bowa schreef:
05-09-2017 20:41
Sawadee is echt écht de hoofdprijs. Ruim 2 duizend euro dan de rest.
Misschien kijk ik verkeerd hoor, maar dat valt toch wel mee. Prijzen staan er bij Sawadee nog niet eens op voor zomer 2018. Maar was afgelopen zomer voor drie weken volgens mij onder de 2000 euro (moet je niet de luxe Thailand versie nemen).
Alle reacties Link kopieren
En bij Sawadee zitten er veel dingen al bij in, die je bij andere organisaties nog terplekke moet betalen.

Maar zelf zou ik Thailand niet georganiseerd doen, maar lekker zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties al! Dank daarvoor!
Misschien moet ik nog even beter kijken naar Sawadee. Heb ik het verkeerd gezien maar dit begin echt rond de 2500 euro pp.
@bubblegum1: bedoel je dan zelf hotels enzo boeken of gewoon niet met een groepsreis?

Ik begreep dat in de zomer er enorm veel nederlanders zijn in thailand en dar als je het goed uitkient, je best veel andere kids tegenkomt.

Dat was onze ervaring in zuid afrika overigens niet...
Als je leeftijdgenoten voor je kind belangrijk vindt kijk dan bij speciale reizen voor gezinnen met kids onder de 12. Hoe duur is zo'n Djoser kids reis eigenlijk? Is het voor je kind niet al belevenis genoeg om leuke nieuwe dingen te zien als olifanten en te kunnen gaan snorkelen of kan ze zich niet goed vermaken zelf?
Bowa schreef:
05-09-2017 21:31
Maar dan boek je dus alles zelf van te voren. Heb jij dat gedaan in Thailand? Ben je dan relatief goedkoper uit denk je?
Ik ben net terug van een maand Thailand en ik was in totaal rond de 1700 euro kwijt incl vlucht, accomodatie, eten, souvenirs, vervoer.. alles dus. En dan was mijn ticket nog redelijk prijzig omdat ik erg laat heb geboekt (730 euro). Heb me wel echt aan mijn budget gehouden en had ook geen problemen met goedkope hostels. Voor 3, 4 euro had ik al een slaapplek. Was af en toe wel erg basic, maar ik weet dat je vanaf 10 euro echt al een goede kamer met airco hebt.
Zelf alles regelen is in Thailand helemaal niet moeilijk en in het regenseizoen is er eigenlijk overal wel plek. Voordeel van alles ter plekke regelen is dat je ergens langer kunt blijven als het bevalt.
Ben tijdens het backpacken overigens weinig kinderen tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles zelf boeken zou ik doen naar Thailand. Het is geen gevaarlijk land en is goed ingesteld op toeristen. Als je graag andere NL kinderen wil tegenkomen, kijk dan eens welke accommodaties de groepsreizen aandoen. Je zou er dan voor kunnen kiezen om die zelf te boeken. Sowieso kan je inspiratie halen uit de reizen van organisaties.
Alle reacties Link kopieren
Hm....ik denk dat ik inderdaad ff goed ga googlen en de klm wereld weken in de gaten moet houden.

Thanx girls
EVA air is goedkoop en staat in top 5 veilige maatschappijen.
Bovendien profiteer je van Aziatische goede service en vliegen ze rechtstreeks op BKK
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp gaan jullie met z'n tweetjes, jij samen met je dochter.
Ik zou dan zeker voor een groepsreis kiezen. Zowel voor jou als je dochter is dat een stuk gezelliger en relaxter.
Je dochter vermaakt zich met de andere kinderen en jij hebt aanspraak aan de andere volwassenen.
Daarnaast hoef je nergens over na te denken. De bus rijdt voor en instappen maar.

Er wordt vaak negatief gedaan over groepsreizen, maar dan meestal door mensen die zelf nog nooit een groepsreis hebben gedaan.

Dat Thailand een makkelijk land is om zelf alles te organiseren klopt wel.
Dat je er makkelijk contact maakt met andere reizigers klopt ook, maar dat zijn dan meestal gezinnen, stellen of singles en die zitten niet te wachten op een moeder met kind.
Bij zo'n groepsreis zitten juist allemaal mensen die het gezellig vinden om samen met andere mensen met kinderen te reizen.

Hoe koning aap is weet ik niet, maar let bij het vergelijken van verschillende organisaties goed op wat wel en niet inclusief is.
Vaak komt er bij een goedkoop lijkende reis nog een flink bedrag bij. Denk aan entreegelden, maaltijden, fooien en excursies. Soms zelfs nog bepaalde belastingen.
Fooien staan als niet-verplicht, maar in de praktijk komt de reisleider het gewoon bij iedereen incasseren.
Ben het met Merel eens.

Maar het is wel persoonlijk natuurlijk, misschien heeft je dochter wel helemaal geen behoefte aan andere kinderen. Ik ben er ook niet van overtuigd, dat als je zelf reist, je ze overal tegenkomt. Af en toe vast wel.
Het grote voordeel van georganiseerd, vond ik vooral de andere kinderen op de reisdagen. En voor iedereen lekker relaxed.
Bowa schreef:
05-09-2017 19:52
Ik weet dat er al een thailand draadje is maar ik doe het toch maar even zo.
Ik wil graag een groepsreis maken met mijn dochter van 8 met koning aap.
Prijs is best oke maar ik lees echt hele verschillende reviews over Koning Aap op internet. Niet allemaal recent maar echt van zeer negatief tot positief.
Wie heeft ook ervaringen met Koning Aap naar Thailand of wie heeft er anders een gouden tip voor een andere betaalbare optie.

Bedankt voor het lezen en het meedenken!
Ik groet u met een glimlach!
De suggestie dat de koning een aap is, ligt in Thailand nogal gevoelig. Ik zou een andere reisorganisatie nemen.
Overigens kun je Thailand ook prima bereizen zonder touroperator.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben meerdere verre reizen gemaakt. Zowel georganiseerd als zelf geregeld. Het heeft allebei z'n voor en nadelen. Mijn kinderen vonden georganiseerd echt heerlijk! 3 weken lang met dezelfde vriendjes en vriendinnetjes. Voor mijzelf was het af en toe wel een oefening in geduld hebben. Hoe vaak sommige mensen wel niet moeten plassen onderweg....pfff. Aan de andere kant kwam ik nu misschien wel makkelijker op plekken die ik zelf niet gevonden had en helemaal niets hoeven regelen was ook wel eens een keertje lekker.
ManOpHetPrikbord schreef:
06-09-2017 19:43
De suggestie dat de koning een aap is, ligt in Thailand nogal gevoelig. Ik zou een andere reisorganisatie nemen.
Overigens kun je Thailand ook prima bereizen zonder touroperator.
Ja want ze kunnen vast heel goed Nederlands lezen in thailand.
Alle reacties Link kopieren
@manophetprikbord: gheghe 😁

Wij reizen overigens als gezin maar dus wel met 1 kind.
Ik heb een offerte van een aanbieder even helemaal nagerekend via bookingd enzo. Inclusief de excursies. Dat was voor 14 dagen 4000 euro in plaats van de 6000 waarvoor ze het me aanboden exclusief fooi. Dat is wel serieus geld.
Ik zit dan in dezelfde hotels.
Het enige wat ik me nog afvraag of ik gewoon zelf ga autorijden of dat ik me elke keer laat rijden. Van bijvoorbeeld bkk naar river kwai ect. Ik heb wel een beetje nagekeken wat dat kost en dat veel me wel tegen. Bv 100 euro van bkk naar de river kwai.

Eigenlijk wil ik ook naar Ko Tao om te snorkelen maar ik vraag me af of je dat op Ko Samui ook kan doen. Ik ben geen ervaren snorkelaar dus ik heb geen hoge verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
@bubblegum: dat niet zelf hoeven regelen klinkt heus als de hemel....maar idd...die andere mensen...manmanman dat vind ik ook een dingetje....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven