Vakantieland feb-maart 2018 gezocht

06-09-2017 14:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een nieuw vakantieland om in februari-maart 2018 naartoe te gaan voor 3-4 weken. Normaal gesproken heb ik altijd wel een idee naar wel land ik nog weleens zou willen maar nu zijn we een beetje inspiratieloos. We dachten aan Bali maar daar is het dan regenseizoen, en al heb ik gelezen dat het best meevalt met de regen, hebben we daar toch niet zo'n zin in.

We zoeken een land buiten Europa, waar veel te doen is naast natuur en waar het niet te duur is. Ennnnn ook nog het liefst een land waar we nog nooit geweest zijn; kieskeurig en verwend dus haha. Landen waar we al wel geweest zijn en iig dit jaar niet nog een keer naartoe willen: Mexico, Colombia, Thailand, Vietnam, Cambodia, Marokko en Maleisië.

Heel graag horen we wat suggesties en ervaringen; alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hawaii? Ok dat is wel redelijk duur maar mooie dingen gezien daar. Oa lava en gezwommen met schildpadden en Manta roggen.

Suriname lijkt me ook wel gaaf. Geen idee hoe dat zit met prijzen en weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde toevallig laatst een Egyptenaar vertellen dat dat de beste periode is om Egypte te bezoeken :-)
Alle reacties Link kopieren
Nicaragua, groot land. Mooie afwisseling tussen natuur en cultuur en nog erg goedkoop. Wel arm.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Midden-amerika? Panama, Costa rica.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw zeeland? Zijn wij dit jaar in diezelfde periode geweest, super weer en het land is onbeschrijfelijk mooi!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Nicaragua wilde ik ook zeggen! Wel handig als je wat ervaring met backpacken hebt, vervoer voor toeristen is er niet echt, moet wel met lokale bussen etc.

Guatemala ook een aanrader. Wat ontwikkelder toerisme maar ook wel goedkoop mooi en avontuurlijk!

Sri Lanka ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de reacties! Guatamala of Panama zaten we idd ook al aan te denken. Zijn jullie daar geweest? Ben benieuwd wat er allemaal te doen is (naast echt sightseeing dat kan ik wel opzoeken natuurlijk haha). Vind het nl wel leuk als er, ook doordeweeks, cafes terassjes ed open zijn. Ken meerdere mensen die naar Sri Lanka zijn geweest en daar schijnt t toch een beetje saai te zijn, op de natuur na natuurlijk. Ik vind het wel belangrijk dat we s avonds een biertje kunnen drinken en nieuwe mensen kunnen ontmoeten :-D .
Alle reacties Link kopieren
De oostkust van Australië! :heart:

Mooie natuur maar ook grote en fijne steden zoals Syndey, Brisbane, Cairns en Melbourne waar je je weer even onder de mensen kunt begeven nadat je in alle prachtige natuurparken bent geweest die de oostkust heeft

Alle reacties Link kopieren
Brazilië is heel erg mooi. Niet zo duur, goed doorheen te reizen en als ik het me goed herinner is daar ook carnaval in februari. Een vriendin van mij is daar twee jaar terug geweest en vond het fantastisch! Hele gave foto"s en filmpjes had ze.

Bij een rondreis door Argentinië die ik zelf in 2011 maakte ben ik naar foz do iguacu geweest. Dat ligt op de grens met Brazilië. Prachtige jungle achtige natuur met een van de grootste watervallen ter wereld. Ben er vier dagen geweest, was absoluut de moeite waard! Heeft een vliegveld vlakbij kun je vast vanaf rio de janeiro ook naar toe vliegen. Ik vloog toen vanaf buenos aires.

Argentinië is trouwens ook echt supergaaf! Maar ik ben er toen ruim vier weken geweest omdat het een enorm land is. Ik vond het toen niet heel duur maar ook niet echt goedkoop. Beetje europese prijzen. Hostels goed betaalbaar. Buenos Aires wel echt toeristenprijzen voor eten enzo. Ushuaia heb ik toen niet gedaan. Hoorde van andere backpackers dat het er supertoeristisch was dus heb wel naar het zuiden gereisd maar zo'n 200km boven Ushuaia bij gletsers geweest (weet de naam niet meer...). Paar dagen gehiked, van de natuur genoten en gechilled.
Alle reacties Link kopieren
JeMappelle schreef:
06-09-2017 18:32
De oostkust van Australië! :heart:

Mooie natuur maar ook grote en fijne steden zoals Syndey, Brisbane, Cairns en Melbourne waar je je weer even onder de mensen kunt begeven nadat je in alle prachtige natuurparken bent geweest die de oostkust heeft
Ik zou, als je de Oostkust doet, meer tijd vrijmaken dan 3-4 weken. Om het meeste te zien (tussen Cairns - Melbourne) heb je minimaal 8-9 weken nodig vind ik.
vakantieee schreef:
06-09-2017 18:03
Heel erg bedankt voor de reacties! Guatamala of Panama zaten we idd ook al aan te denken. Zijn jullie daar geweest? Ben benieuwd wat er allemaal te doen is (naast echt sightseeing dat kan ik wel opzoeken natuurlijk haha). Vind het nl wel leuk als er, ook doordeweeks, cafes terassjes ed open zijn. Ken meerdere mensen die naar Sri Lanka zijn geweest en daar schijnt t toch een beetje saai te zijn, op de natuur na natuurlijk. Ik vind het wel belangrijk dat we s avonds een biertje kunnen drinken en nieuwe mensen kunnen ontmoeten :-D .
Ja joh. De regio stikt van de backpackers en toeristen. Vooral in Costa Rica. Daar wemelt het van de Amerikanen. In elk plaatsje zijn genoeg cafe's en hostels te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ecuador en de Galapagoseilanden! Hoewel Ecuador vele seizoenen heeft, is februari/maart wel de perfecte perioden om de eilanden te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nachtgeruis2 schreef:
07-09-2017 03:01
Ik zou, als je de Oostkust doet, meer tijd vrijmaken dan 3-4 weken. Om het meeste te zien (tussen Cairns - Melbourne) heb je minimaal 8-9 weken nodig vind ik.
Zo lang? Wij hebben in iets minder dan 8 weken de Great Ocean Road gedaan vanaf Melbourne naar Adelaide, daarna zijn we via Uluru omhoog gegaan en op de 'Threeway' naar de Oostkust (van Cairns naar Melbourne). Alles met de 4x4, zonder binnenlandse vluchten. Vond het prima te doen, maar nou zijn wij ook wel mensen die niet heel lang op eenzelfde plek blijven hangen en gauw weer verder willen reizen. 2 dagen in Cairns was bijvoorbeeld al meer dan voldoende voor ons. Als je graag langer ergens blijft heb je inderdaad wel meer tijd nodig voor de Oostkust

Alle reacties Link kopieren
Azie is goedkoop en goede periode.
Myanmar, Laos, Indonesie?
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
06-09-2017 15:07
Nicaragua, groot land. Mooie afwisseling tussen natuur en cultuur en nog erg goedkoop. Wel arm.
Ik wilde hem net aanraden. Ik ben er vorig jaar geweest en vond het fantastisch! Ben je wel eens in Afrika geweest? Oeganda is goed te backpacken. Ook een aanrader! (hmm daar is het dan net wel/net niet regenseizoen)
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika en Namibië, eventueel nog te combineren met de Seychellen, prachtig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven