dag + nacht uit met vriendin (7 maanden zwanger)

11-09-2017 22:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin en ik willen nog even er samen tussen uit voor ze gaat bevallen. We gaan half december en dan zal ze 7 maanden zwanger zijn. Normaal gesproken zouden we kiezen voor een dag winkelen, ergens slapen en een dag sauna. Maar Sauna mag niet en winkelen is niet altijd fijn als je zeven maanden zwanger bent en dat weet je niet van te voren. Ik ben dus op zoek naar alternatieve ideeen. Iemand een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ging (ergens in de vorige eeuw :-) ) wel zwanger de sauna in. Mag dat niet meer? Ik lette wel op en was vooral in de baden te vinden, ik vond het heerlijk met die dikke buik.
Alle reacties Link kopieren
Sauna mag wel hoor, alleen in de eerste 3 maanden niet. Ze doe in sommige sauna's zelfs zwangerschapsmassages! Is dat niks?
En dan 's avonds lekker uit eten en een hotelletje.
Zou het in eerste instantie je vriendin vragen. Ik kon met mijn eerste zwangerschap met 7 maanden slecht uit de voeten, bij de tweede heb ik met 7 maanden een hele avond staan swingen op een feest, dus hangt er maar helemaal vanaf wat ze aankan.
Alle reacties Link kopieren
Kan mij voorstellen dat ze wel last heeft van dr rug met 7 maanden zwangerschap. Misschien een massage icm een high tea?
Alle reacties Link kopieren
December is natuurlijk nog best ver weg, dus vragen kan wel, maar ze wist het zelf ook niet precies. Tijdens haar vorige zwangerschap kon ze helemaal niets met de warmte in de sauna, dus dat heft niet de voorkeur, en als wel dan liever iets met thermaal baden ofzo.

Ik zoek vooral iets leuks om te doen, wat lekker rustig aan kan en geschikt is voor de kou. We zijn zelf even niet zo geinspireerd.
Alle reacties Link kopieren
Een high tea had ik bijvoorbeeld al helemala niet over nagedacht. Goed idee.
Alle reacties Link kopieren
High tea en massage klinkt helemaal heerlijk!
Eventueel een schoonheidsbehandeling of een fijne voet massage/pedicure behandeling?
Alle reacties Link kopieren
sanadome in Nijmegen?
geven ook zwangerschapsmassage of zoiets.
overdag even de stad in, eten kan evt ook in sanadome, evenals overnachten.
Ik ga volgende maand met vriendinnen naar sanadome, ben dan ook 7 maanden zwanger.

Verheug me nu al op die massage... En dat beetje drijven in de baden zal ook wel heerlijk zijn.

Tis denk ik het enige wat ik nog zou doen in combi met een nachtje weg, een high tea of iets zou ik dan liever in m'n eigen woonplaats doen. Slapen begint ook al ongemakkelijker te worden namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Na de high tea naar het theater? Musical? Bios?
Alle reacties Link kopieren
Workshop sieraden maken/servies beschilderen/cupcakes maken enz
Alle reacties Link kopieren
Schoonheidsbehandeling en vergeet het harsen niet!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sauna mag niet? Mijn weeen begonnen bij de eerste in de sauna, was toen op een paar dagen na 9 maanden zwanger en ging sowieso tijdens mijn verlof 2 x per week naar de sauna, bij de 2e ook. Waarom zou dat niet mogen?

Verder; bioscoop, uit eten, een of andere workshop.
Alle reacties Link kopieren
In een beetje sauna heb je meer mogelijkheden dan alleen maar sauna's van 60 graden of hoger. Lekker dobberen in een warm zwembad, het bubbelbad, de stilte sauna's met lagere temperaturen, zoutbaden, schubben, warmte lounges/kamers, tukkie doen op een lekker bed met een dekentje, lekker eten, schoonheidsbehandeling, massage, hangen op een bank met een groentensapje en tijdschrift. Ideaal voor een zwangere.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vaak zijn er ook speciale behandelingen voor zwangeren (weleda heeft een mama-behandeling bijvoorbeeld) dat is misschien ook wel lekker
Don't cry, buy a bag and move on.
Misschien heeft ze net wel nog een bult babykleding (of zwangerschapskleding) nodig, gaat het goed en wil ze dolgraag shoppen?
Nu kan ze dat nog zonder een kinderwagen mee te moeten slepen.

Met andere woorden:
Kijk naar 't moment en vraag het haar zelf.

Half december ... Seizoen van de kerstmarkten?
Kerstmarkt gevolgd door een mega beker warme choco?

In plaats van sauna ... een "gewoon" zwembad met bubbelbad?
Alle reacties Link kopieren
Sauna lijkt me juist ideaal, lekker dobberen in die baden, heb je ook niet zo'n last van die buik, is mijn ervaring. En daarna lekker ergens gaan eten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Sauna mag wel, als je eraan gewend bent en het vaker doet.

"Als u voor uw zwangerschap ook al regelmatig naar de sauna ging, kan het niet kwaad om dat tijdens uw zwangerschap ook te doen. Bent u zwanger en gaat u voor het eerst naar de sauna? In dat geval raden we u aan om pas na uw zwangerschap naar de sauna te gaan. Uw lichaam is in dat geval (nog) niet gewend aan de hoge temperatuurswisselingen."
Ik zou niets plannen waar je aan vast zit...jij weet niet ...en tjahh zij weet niet hoe ze er in dec bij/zit loopt.
Voordat je dadelijk aan reserveringen vastzit waar je niet vanaf komt...de intentie is natuurlijk super maar heb ditzelfde meegemaakt met mijn bestie...de laatste maanden konden we niet meer dan 2uurtjes iets doen
Het ligt er maar aan. Ik stond met zeven maanden gewoon nog tot 3 uur s nachts te dansen in de kroeg. Alleen het flirten verliep wat minder dan anders :O
Alle reacties Link kopieren
Anders iets van een high tea? Of een uitgebreide lunch? Of iets voor de verzorging, naar de kapper? Make-up workshop? Of je voeten/nagels laten doen? Uiteten? Naar de bios?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven