Overstappen en daar langer blijven

13-09-2017 23:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Heb binnenkort n intercontinentale vlucht naar Nederland met een overstap in Londen. Nu lijkt t mij, bij nader inzien, eigenlijk wel wat om nog n paar dagen in Londen te blijven. Ik wil dan dus mn bagage in Londen oppikken ipv direct naar Nederland door te laten sturen zodat ik nog n paar dagen in Londen kan blijven. Ik mis dan dus de vlucht Londen-Nederland. Ik wil dan n enkel ticket Londen-Nederland voor n paar dagen later erbij kopen.

Kun je zomaar n deel van je vliegreis skippen en je bagage in de oorspronkelijke overstap-luchthaven ophalen om daar langer te blijven? Of moet ik dit echt regelen/overleggen met de vliegtuigmaatschappij waar ik de intercontinentale vlucht bij heb geboekt? Heb eigenlijk geen zin om nu, op vakantie, hierover met n vliegtuigmaatschappij te moeten overleggen. Anderzijds, Kan me herinneren dat 'no shows' ook in rekening kunnen worden gebracht.

Hoop dat iemand hier t antwoord weet
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Bij het boeken meedere bestemmingen kiezen en zo kan je londen invullen en paar dagen later vlucht naar nederland
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een ticket toch? Dan wordt het lastig want je bagage wordt doorgelabeld naar de eindbestemming. Vragen kan altijd, alleen de kans is niet heel groot dat ze het daadwerkelijk toestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis meestal alleen met handbagage, dan is het geen probleem. Maar nu wordt de bagage gewoon doorgestuurd naar je eindbestemming. Misschien dat je dit bij het inchecken kunt aangeven?
Alle reacties Link kopieren
Je zult het denk ik wel moeten regelen want anders gaat de bagage automatisch door lijkt mij.
Kan je niet online je boeking wijzigen?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik na een reis van een jaar vanaf Singapore via Londen naar Amsterdam vloog, moest ik 8 uur wachten op een vliegveld in Londen. Dat terwijl er ook eerdere vluchten gingen. Ik had een ticket voor een van deze vluchten mogen kopen, maar zou dan al die tijd in Amsterdam op mijn bagage moeten wachten, die zou automatisch doorgestuurd worden. Je moet dit dus wel echt van te voren regelen.
dolfje schreef:
14-09-2017 08:13
Je zult het denk ik wel moeten regelen want anders gaat de bagage automatisch door lijkt mij.
Kan je niet online je boeking wijzigen?
Gaan ze in dat geval niet het kofferuitzoekgebeuren doen dat ze doen als er bagage is ingecheckt zonder passagier? Dus iedereen eruit en op zoek naar zijn eigen bagage?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-09-2017 09:04
Gaan ze in dat geval niet het kofferuitzoekgebeuren doen dat ze doen als er bagage is ingecheckt zonder passagier? Dus iedereen eruit en op zoek naar zijn eigen bagage?
Ja dat zou ook nog kunnen ja.
MinkeDeWit schreef:
14-09-2017 09:04
Gaan ze in dat geval niet het kofferuitzoekgebeuren doen dat ze doen als er bagage is ingecheckt zonder passagier? Dus iedereen eruit en op zoek naar zijn eigen bagage?
Volgens mij wel. Er mag geen koffer zonder passagier ij het vliegtuig dus ze zullen dan opzoek moeten naar de koffer wat vertragingen zal opleveren voor de rest.
Volgens mij kan dit niet. Ik heb hier ook wel eens naar gekeken omdat er een goedkope vlucht was die naar Brussel ging, via Amsterdam. Ik wilde toen in Amsterdam uitstappen, maar dat bleek niet te kunnen (nagevraagd bij KLM voor ik ticket boekte).
Alle reacties Link kopieren
Als je al een ticket gekocht hebt kan het niet.
Nomad schreef:
14-09-2017 10:00
Volgens mij kan dit niet. Ik heb hier ook wel eens naar gekeken omdat er een goedkope vlucht was die naar Brussel ging, via Amsterdam. Ik wilde toen in Amsterdam uitstappen, maar dat bleek niet te kunnen (nagevraagd bij KLM voor ik ticket boekte).
Van een website met goedkope vluchten (http://www.secretflying.com/posts/itali ... roundtrip/):

"On some routes/dates, the flight from Seoul to London arrives at Heathrow Airport, however, the next flight from London to Italy departs from Gatwick Airport.
This is the perfect opportunity to end your trip in London, should you choose to do so, as you are required to collect your bags at Heathrow.
Of course, never inform the airline that you do not plan on getting the last flight."
MinkeDeWit schreef:
14-09-2017 09:04
Gaan ze in dat geval niet het kofferuitzoekgebeuren doen dat ze doen als er bagage is ingecheckt zonder passagier? Dus iedereen eruit en op zoek naar zijn eigen bagage?
Nee, ze halen gewoon de baggage er af. Of niet. Afhankelijk van de policy van de airline en het vliegveld.
Wat TO wil zal waarschijnlijk niet zonder kleerscheuren lukken.
TO: bel de maatschappij op en vraag het hen, wat weet een forum nou over jouw niet nader benoemde airline?
Bij ouderwetse airlines zal het inderdaad niet lukken, maar misschien vlieg je met een meer bij de tijdse low cost!
MollyHooper schreef:
14-09-2017 12:00
Van een website met goedkope vluchten (http://www.secretflying.com/posts/itali ... roundtrip/):

"On some routes/dates, the flight from Seoul to London arrives at Heathrow Airport, however, the next flight from London to Italy departs from Gatwick Airport.
This is the perfect opportunity to end your trip in London, should you choose to do so, as you are required to collect your bags at Heathrow.
Of course, never inform the airline that you do not plan on getting the last flight."
Tuurlijk kun je het erop wagen het gewoon te doen, maar wat als dan je bagage verder vliegt? Niet echt handig. En zoals je schrijft, kan je alleen dit soort trukjes doen als je inderdaad zelf je bagage op moet halen tussen twee vluchten. Ik heb dat al tijden niet gehad. Volgens mij maar 1 keer meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Familie van mij had een keer 2 overstappen en is het toen wel gelukt om in Amsterdam ipv Dusseldorf eruit te gaan (dus bagage doorgelabeld). Maar was echt geluk, bij bijv KLM of United krijg je dat echt niet voor elkaar.

Is met handbagage reizen een optie?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat je dat gewoon moet kunnen omboeken.

Ik heb ooit een vlucht omgeboekt (situatie is wel anders dan Dobbelst beschrijft) en dat gebeurde pas op het vliegveld van vertrek, Fort Lauderdale, Florida. Het vliegveld van overstap was JFK, New York, en de reden was sluiting door sneeuwoverlast. Het nieuwe vliegveld van overstap is Atlanta.
World of Warcraft: Legion
Er bestaat niet zoiets als 'gewoon' omboeken hans!
Je snapt best wel dat overboeken vanwege een sneeuwstorm iets heel anders is dan omboeken omdat je toch wat langer in Londen wil rondhangen. Nogmaals, TO is slechts een telefoontje van twee minuten verwijderd van het definitieve antwoord..

Ik denk dat ik te oud word voor dit forum.
Nee dat gaat niet als je al een ticket hebt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-09-2017 09:04
Gaan ze in dat geval niet het kofferuitzoekgebeuren doen dat ze doen als er bagage is ingecheckt zonder passagier? Dus iedereen eruit en op zoek naar zijn eigen bagage?
Kofferparade :D
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het meedenken. Ik heb op basis daarvan besloten dat langer in Londen blijven, te veel gedoe wordt. Ik ga gewoon door naar NL en ga n andere keer op stedentrip in Londen!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt best ticket office van de airline bellen en vragen of je terugvlucht veranderd kan worden. Misschien moet je dan een kleine toeslag betalen om je ticket te wijzigen, maar dan zou je met je eigen al gekochte ticket een paar dagen in Londen kunnen blijven. Bij een lay-over van meer dan zoveel uur wordt niet automatisch doorgelabeld. Maar het kan geen kwaad erop te letten bij de incheckbalie.
hvm wijzigde dit bericht op 16-09-2017 08:38
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-09-2017 09:04
Gaan ze in dat geval niet het kofferuitzoekgebeuren doen dat ze doen als er bagage is ingecheckt zonder passagier? Dus iedereen eruit en op zoek naar zijn eigen bagage?
Maat die koffer zullen ze dan niet gewoon op de bagageband van de vorige vlucht gooien. In het gunstigste geval breken ze m alleen maar open om te kijken wat er in zit....
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
14-09-2017 16:58
Nee dat gaat niet als je al een ticket hebt gekocht.
2 jaar geleden is het mij wel gelukt. Na een telefoontje naar klm en 250.- bijbetalen ben ik 4 dagen op de plek van de tussenlanding gebleven.
Airecolette1 schreef:
18-09-2017 19:40
2 jaar geleden is het mij wel gelukt. Na een telefoontje naar klm en 250.- bijbetalen ben ik 4 dagen op de plek van de tussenlanding gebleven.
250 euro, daarvoor kun je met drie man heen en terug naar Londen!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-09-2017 20:00
250 euro, daarvoor kun je met drie man heen en terug naar Londen!
:proud: Das waar, mijn vlucht ging naar Azië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven