Zonvakantie in oktober met kinderen: meedenkers gevraagd!

13-09-2017 23:38 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn een gezin met 3 kinderen, die alledrie naar school gaan. Mijn man werkt in het onderwijs. Daardoor kunnen wij nooit buiten de schoolvakanties met vakantie. Echter, door allerlei gunstige factoren heeft ons hele gezin in plaats van de reguliere herfstvakantie, de woensdag ervoor (18 oktober) al vrij. Voor ons aanleiding om een vakantie te plannen die naast een langere periode, ook een veel gunstiger tarief zal hebben. Ik ben niet zo'n internetboeker en heb het reisbureau gebeld. Zij kwamen met een paar opties en nu ..... komen wij er niet meer uit.
De reisbureaumevrouw belde mij helemaal uitgelaten op, want ze had een hele goede aanbieding naar Curacao. 9 dagen in een supermooie accommodatie (chogogo time to smile). De prijs voor ons allemaal 3700 euro op basis van logies in een driekamer bungalow.

Onze twijfel zit hierin:
Wij hebben nog nooit met de kinderen gevlogen. De vliegreis zal lang zijn. Effectief zitten we 6 dagen op curacao, wat relatief kort is qua tijdsbestek. Ik maak me voor de kinderen wat zorgen over een jetlag.

Nu had het reisbureau ook nog wat opties naar Kreta. Dat is half pension, 8 dagen voor 2700. De vliegtijden erheen zijn korter, dus effectief hebben we meer vakantietijd en is een mooie afstand om voor de eerste keer met de kinderen te gaan vliegen. Echter, het weer geeft in oktober 25 graden aan en het kan ook flink regenen in die tijd.

De eerste reis staat in optie omdat er nog maar 1 3-kamer appartement beschikbaar is. We moeten vrijdag beslissen.

Wat zouden jullie doen? Iemand met ervaringen in deze periode? Of heeft iemand tips voor desnoods iets heel anders?
Gambia? Ook goedkoop en maar 6 uur vliegen.
Zou me over jetlag geen zorgen maken. Uitrusten kun je weer als je thuisbent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder denken aan Tenerife.
Zeker ivm de jetlag.
Alle reacties Link kopieren
Kreta is niet echt zonzeker dan. Curacao is echt ver vliegen vind ik en veel tijdsverschil. Met kids vind ik dat onprettig voor zo'n korte periode.

Ik ga in de herfst/winter ook altijd naar de zon. Kaapverdie vind ik heel fijn en is schat ik in hetzelfde budget als Curacao. Ligt een beetje aan welke accommodatie je kiest. Het is 6 uur vliegen.

Canarische eilanden zijn ook heel prima dan. Gran Canaria, Tenerife en Lanzarote geweest: prima resorts, dichter bij medische voorzieningen, korter vliegen en heerlijk weer. Gemiddeld 4 uur in het vliegtuig.

Andere opties (en avontuurlijker): Dubai/Emiraten, Jordanie, Marokko. Zeker zonvast, 4-6 uur vliegen. Goede resorts.

Heel veel succes en plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik zou gewoon eens kijken online bij de vakantiediscounter, sunweb etc.
Alle reacties Link kopieren
Voor de Canarische Eilanden heb je geen vaccinaties nodig. Voor bijna alle andere (zonvaste) bestemmingen in ieder geval hepatitis A en daar is een tekort van. Ik heb 'm nooit gehaald, maar wel goed om te weten.

Curacao: veel muggen met exotische ziekten dus dat is even opletten met klamboe en DEET.

Kaapverdië had een tijdje een Zika alert maar die is er volgens mij vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
En idd even TUi oid aanslingeren ter vergelijk.
Zuid-Spanje is heerlijk in oktober. En stuk voordeliger zo te lezen in jouw berichten.
Alle reacties Link kopieren
Malta, vorig jaar eind oktober/begin November geweest,, aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden, Mallorca of Ibiza. Losse vluchten boeken en airbnben. Genoeg te vinden. Gewoon een avondje googelen. Waarom boek je zelf niet graag via internet?
Alle reacties Link kopieren
Ben een keer op Kreta in de herfstvakantie geweest en weer viel behoorlijk tegen. Veel bewolking weinig echt strand weer.
Ik zou voor de Canarische eilanden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met korte zonvakantie, want zit zelf in het onderwijs :-D maar de datum die jij noemt, hebben wij vakantie, dus dat lijkt me niet dat je buiten de vakantie een goedkope vakantie boekt....?
Find people who will make you better (M. Obama)
Die datum die jij noemt is gewoon vakantie voor regio zuid,dus goedkoper zal het niet zijn....
Wel kun je wat langer weg inderdaad.
Ik zou gaan voor zuid Spanje of de Canarische eilanden.
Zijn ook eens naar Mallorca geweest in oktober, heel mooi weer gehad, 28 graden, maar dat is geluk hebben.
Voor een week zou ik niet naar Curacao gaan.

Kijk eens op www.alltours.de
Duits reisbureau, heel scherp geprijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Kaapverdië gaan, niet zo vreselijk ver (6 uur), zonzeker (graad of 28), weinig tijdverschil (3 uur).

Gambia en Senegal zijn ook nog opties..
Vond de sfeer in Kaapverdië echter relaxter.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef:
14-09-2017 07:56

Zijn ook eens naar Mallorca geweest in oktober, heel mooi weer gehad, 28 graden, maar dat is geluk hebben.
Ik hoop dat wij dat geluk ook hebben, zitten die week op mallorca.
En TO, ik had inderdaad over die datum heen gelezen het is dan hier vakantie. Laat je je dus niks aanpraten door een reisbureau, kijk en vergelijk zelf op verschillende sites.
Ik ben een paar maanden geleden toevallig voor 9 dagen op Curacao geweest. Ik heb 7 dagen kunnen genieten van de zon (standaard 30 graden in het voor en najaar, heerlijk!), boeken lezen, de meer dan prachtige stranden en het heerlijke eten. Voor mij was het perfect! Langer had wat mij betreft niet gehoeven, ik ging echt om even er tussenuit te zijn en lekker tot rust te komen. Dat is helemaal gelukt! Ik heb last gehad van 0 muggen, letterlijk niets gemerkt van muggen op het eiland. Wel heel veel leguanen: die eten muggen.

Het enige nadeel aan Curacao is de lange vlucht (van een jetlag had ik echter totaal geen last, ben de eerste avond gewoon heel vroeg naar bed gegaan omdat ik moe was van de reis)! Maar dat vond ik het meer dan waard. Ik zat direct aan Mambo Beach en heb Curacao als een super veilig, vriendelijk en fijn land ervaren. Ik ging dan ook niet verder dan de stad (om te eten bij Plasa Bieu) en de stranden. :heart:

Hoe oud zijn je kinderen? Met genoeg (strip)boeken, spelletjes, een tablet met films erop gedownload (kan bijvoorbeeld via Netflix en zou ik echt doen, in het vliegtuig betaal je namelijk belachelijke bedragen om een film te mogen kijken) overleven ze de vlucht wel. Met echt heel jonge kinderen (tot 3 jaar) zou ik er zelf niet zo snel aan beginnen. Tenzij kind heel makkelijk zou zijn.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 14-09-2017 08:55
2.11% gewijzigd
bloesem1977 schreef:
14-09-2017 07:56
Die datum die jij noemt is gewoon vakantie voor regio zuid,dus goedkoper zal het niet zijn....

Voor Zuid en Midden zelfs, dat is dus juist de duurste periode.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben soms ook 2 weken in de herfstvakantie of 2 weken in de mei vakantie, echt veel goedkoper is het dan nog niet om te reizen.
Met schoolgaande kinderen zit je toch altijd vast aan dure, drukke vakanties.
Ik zou trouwens heerlijk naar Curaçao gaan. Alhoewel het er nu onrustig kan zijn ivm de omstandigheden van de naast gelegen eilanden. Dat zou ik wel even checken.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Kaap Verdië is ook een goede optie! Maar daar kan het al wat frisser zijn in oktober, denk ik. Ik zou de temperaturen even checken.
SaveAngie schreef:
14-09-2017 08:17
Ik zou trouwens heerlijk naar Curaçao gaan. Alhoewel het er nu onrustig kan zijn ivm de omstandigheden van de naast gelegen eilanden. Dat zou ik wel even checken.
Die eilanden liggen er niet naast. Curacao ligt er redelijk ver onder (hoort samen met Aruba en Bonaire bij de benedenwindse eilanden).

Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius horen bij de bovenwindse eilanden. De mensen op Curacao beschouwen dit seizoen juist als een zegening, omdat het eiland zo droog is.

Behalve dat ze zullen meeleven met de mensen die getroffen zijn door de orkaan, zal er geen sprake zijn van onrust. :)
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
14-09-2017 08:22
Die eilanden liggen er niet naast. Curacao ligt er redelijk ver onder (hoort samen met Aruba en Bonaire bij de benedenwindse eilanden).

Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius horen bij de bovenwindse eilanden. De mensen op Curacao beschouwen dit seizoen juist als een zegening, omdat het eiland zo droog is.

Behalve dat ze zullen meeleven met de mensen die getroffen zijn door de orkaan, zal er geen sprake zijn van onrust. :)
Kan me zo voorstellen dat er heel wat mensen zijn uitgeweken naar oa Curaçao. Een paar familieleden van mij wel.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi em er toch maar eens in.
Voor die bedragen (waarschijnlijk nog goedkoper) zit je ook 8 dagen in een zon zeker Egypte en dan all inclusive.
Is ongeveer 5 uur vliegen.
Hotels uit de Three Corners-keten zijn over het algemeen erg goed. Die zijn van Belgische eigenaars en voldoen goed aan onze Europese maatstaven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de keuze voor een reisbureau wel hoor. Ik heb jaren alles zelf geboekt en voor weekendjes doe ik dat nog steeds, maar voor langere vakanties bel ik gewoon het bureau, zij komen met goede opties en daar kies ik uit. Is iets duurder, maar scheelt een hoop gezoek en gedoe. Bovendien zijn zij aanspreekpunt als iets niet ok gaat. Ze hebben zelfs een keer bemiddels bjj een reis die ik niet via hen had geboekt, maar waarbij de operator verzaakte. En nu ik heel weinig tijd heb, vind ik uren surfen en vergelijken gewoon zonde.

Trouwens: de Emiraten zou je ook kunnen overwegen. Bijvoorbeeld Dubai. Is anders dan anders en genoeg te doen voor kids. Strand, stad, mooi weer, 6 uur vliegen. Zitten ook vriendelijk geprijsde tripjes tussen en het leven daar is niet zo duur itt wat veel mensen denken. Je kan er je geld goed kwijt als je wil, maar dat hoeft echt niet.
Lotus90 schreef:
14-09-2017 08:22
Die eilanden liggen er niet naast. Curacao ligt er redelijk ver onder (hoort samen met Aruba en Bonaire bij de benedenwindse eilanden).

Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius horen bij de bovenwindse eilanden. De mensen op Curacao beschouwen dit seizoen juist als een zegening, omdat het eiland zo droog is.

Behalve dat ze zullen meeleven met de mensen die getroffen zijn door de orkaan, zal er geen sprake zijn van onrust. :)
Zijn best wel wat mensen uitgeweken/geëvacueerd naar Curacao. Het zal wat "drukker" zijn. En misschien chaotischer op de luchthaven.

Wat ik begrepen heb, is het de afgelopen dagen bloedheet geweest. Orkanen bovenwinds trekken de wind weg benedenwinds. Augustus en september zijn over het algemeen vrij heet (door het wegvallen van de wind). Oktober is meestal de natste maand. Regenseizoen loopt van eind september tot december. Dat blijft relatief, het zal geen dagen regenen. Beste periode is februari, maart.
Curacao lijkt me heerlijk maar 6 dagen wel erg kort met vrij lange vlucht en tijdsverschil. Kun je daar gaan 12-daagse reis van maken, zodat jullie 10 dagen daar zijn?

Anders zou ik voor een van de Canarische eilanden kiezen. Het weer is daar in die tijd nog heerlijk, terwijl het op de Griekse eilanden maar afwachten is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven