Ardennen?

14-09-2017 13:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie willen wij graag 2 dagen naar de Ardennen. Nu zoek ik op booking.com en zie Belgische en Luxemburgse Ardennen en meerdere plaatsen. Wat is een aanrader? wij zijn met 2 volwassenen en 3 kinderen vanaf 6 jaar. Wij houden van wandelen in de natuur, maar een grote/leuke stad redelijk in de buurt vinden we ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Omgeving Malmedy, weidse uitzichten, bossen en Malmedy is een leuk stadje.
Wilde inderdaad ook Malmedy zeggen. Hier is het meeste te doen in de buurt. Wij zaten de laatste x in Mont malmedy, ligt tegen malmedy aan. Ook erg leuk
Oh en vanuit malmedy ben je zo in Maastricht of iets verder doorrijden: Aken!
Lac de Haute Sure is erg mooi en Malmedy is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies, ik ga daar op zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Geen Ardennen, maar net iets zuidelijker: de stad Luxemburg is verrassend leuk en het land Luxemburg is prachtig om te wandelen, met mooie natuur en veel kastelen (altijd leuk met kinderen).
Ik vond de stad Luxemburg juist niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Elfje112 schreef:
14-09-2017 17:04
Ik vond de stad Luxemburg juist niet leuk.
Oh echt? Nou ja, smaken verschillen.... Ik vond het wel mooi, met alle hoogteverschillen binnen de stad en die oude stadsmuren. Niet voor een dagenlange stedentrip, maar zeker wel de moeite waard (voor mij dan).
SudEifel (Duitsland)is ook erg mooi. Mooier dan de 'Ardennen' al ligt het er naast. Leuke stadjes en mooie natuur.
Vind ik dan. Zwarte woud ook erg mooi.

Ook zijn de campings en vakantiehuizen net even wat verzorgder in Duitsland dan in Belgie en Luxemburg, ook de kleinere campings.
Luxemburg stad is best mooi. Luxemburg zelf ook.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 18:59
8.19% gewijzigd
ijstaart schreef:
14-09-2017 17:39
Oh echt? Nou ja, smaken verschillen.... Ik vond het wel mooi, met alle hoogteverschillen binnen de stad en die oude stadsmuren. Niet voor een dagenlange stedentrip, maar zeker wel de moeite waard (voor mij dan).
De hoogteverschillen vond ik ook mooi, maar de stad zelf vond ik tegenvallen. Maar klopt hoor, smaken verschillen!

Ik kom graag in de Ardennen en omstreken.
Omgeving van Trier is ook aan te raden.
Het Müllerthal in Luxemburg (ook wel Klein Zwitserland genoemd). Je kunt vanuit daar ook naar Luxemburg (stad) met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Durbuy een superschattig middeleeuws stadje, met voldoende restaurants en café's en een mooie omgeving. Je kan vanuit daar ook mooie kanotochten maken (afhankelijk van het weer).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-09-2017 19:29
Het Müllerthal in Luxemburg (ook wel Klein Zwitserland genoemd). Je kunt vanuit daar ook naar Luxemburg (stad) met de auto.
Ja volgens mij was jij het die dat ook eerder had aangeraden en waardoor ik daar naartoe ben gegaan. Prachtige omgeving! Ik zat in het enige hotel in Ralingen nog net in Duitsland, daardoor goedkoop eten in het restaurant. Het was een paar meter van de grens met Luxemburg: daar kan je weer goedkoop tanken.
En het was maar 8km van Echternach, een mooi plaatsje in Luxemburg, en startpunt voor een toffe wandeling, de E1 naar Berdorf en weer terug via een andere weg door een heel mooi bos (ongeveer 4 uur, stijgen en dalen). Goed aangegeven met bordjes, in twee richtingen, en die gaat door de prachtige rotsgeulen in het Müllerthal, google maar eens plaatjes voor 'Wolfsschlucht'.

Mocht je daarheen gaan, dan raad ik ook van harte de fototentoonstelling Family of Man aan in Clervaux kasteel in Luxemburg. Een heel indrukwekkende tentoonstelling die daar permanent hangt. Ooit in 1955 samengesteld voor het MoMA (New York).
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
14-09-2017 20:09
Ja volgens mij was jij het die dat ook eerder had aangeraden en waardoor ik daar naartoe ben gegaan. Prachtige omgeving! Ik zat in het enige hotel in Ralingen nog net in Duitsland, daardoor goedkoop eten in het restaurant. Het was een paar meter van de grens met Luxemburg: daar kan je weer goedkoop tanken.
En het was maar 8km van Echternach, een mooi plaatsje in Luxemburg, en startpunt voor een toffe wandeling, de E1 naar Berdorf en weer terug via een andere weg door een heel mooi bos (ongeveer 4 uur, stijgen en dalen). Goed aangegeven met bordjes, in twee richtingen, en die gaat door de prachtige rotsgeulen in het Müllerthal, google maar eens plaatjes voor 'Wolfsschlucht'.
Klopt; heb je goed onthouden. Fijn dat je het daar zo goed hebt gehad.
Is ook een prachtige omgeving.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:18
1.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh jee nu ga ik twijfelen. We gaan 2 hooguit 3 nachten. Ik ga even googlen
TO: betreft Müllerthal: handig om tijdens wandeltochten zaklamp of hoofdlamp mee te nemen. Bossen, hoge steile wanden en grotten kunnen soms donker zijn. Verder oppassen met regenachtig weer (valgevaar)
Arizona15 schreef:
14-09-2017 20:15
Oh jee nu ga ik twijfelen. We gaan 2 hooguit 3 nachten. Ik ga even googlen
Klinkt goed zeg; gewoon nog een paar dagen vakantie plannen dit jaar of volgend jaar. ;)
patsy--stone schreef:
14-09-2017 20:09
Ja volgens mij was jij het die dat ook eerder had aangeraden en waardoor ik daar naartoe ben gegaan. Prachtige omgeving! Ik zat in het enige hotel in Ralingen nog net in Duitsland, daardoor goedkoop eten in het restaurant. Het was een paar meter van de grens met Luxemburg: daar kan je weer goedkoop tanken.
En het was maar 8km van Echternach, een mooi plaatsje in Luxemburg, en startpunt voor een toffe wandeling, de E1 naar Berdorf en weer terug via een andere weg door een heel mooi bos (ongeveer 4 uur, stijgen en dalen). Goed aangegeven met bordjes, in twee richtingen, en die gaat door de prachtige rotsgeulen in het Müllerthal, google maar eens plaatjes voor 'Wolfsschlucht'.

Mocht je daarheen gaan, dan raad ik ook van harte de fototentoonstelling Family of Man aan in Clervaux kasteel in Luxemburg. Een heel indrukwekkende tentoonstelling die daar permanent hangt. Ooit in 1955 samengesteld voor het MoMA (New York).
O... ik was nog op zoek naar een hotel in die omgeving. Niet voor nu, maar voor een andere keer.
Had beter niet kunnen googelen... zie al die mooie foto's van de omgeving nu... o_o :|
Jammer dat ik geen vakantie heb. ;-) Bedankt voor de hoteltip.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-09-2017 19:29
Het Müllerthal in Luxemburg (ook wel Klein Zwitserland genoemd). Je kunt vanuit daar ook naar Luxemburg (stad) met de auto.
Dit inderdaad, schitterende omgeving. Als je een hotel/gasthof/appartement in Duitsland neemt scheelt dat nog wat geld. Liggen genoeg dorpjes aan de grens.
Bouillon is ook leuk, mooi wandelen en een kasteel enzo. Op de terugweg kun je langs de grotten aan Han
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb geboekt. Een hotel voor 2 nachten in Igel bei Trier, niet zo heel ver dan de Luxemburgse grens. Ik ben benieuwd. Dank voor alle adviezen. Tips voor leuke bezienswaardigheden, restaurants etc altijd leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven