'Ask the captain'

14-09-2017 23:16 3171 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...
Fate is just the weight of circumstances
Beetje jammer dat je zo mysterieus doet.

Je wil vragen beantwoorden, maar een hele simpele beantwoord je niet?

Ik vermoed dat je een collega van me bent maar ik lees wat dingen die je beweert die toch niet helemaal kloppen (bij ons). Vandaar dat ik zeer benieuwd ben welke maatschappij en welk type. Ik werk bij KLM.
Op de Dreamliner van Tui?
redbulletje schreef:
15-09-2017 00:55
Op de Dreamliner van Tui?
Dat zou ook kunnen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 00:54
Beetje jammer dat je zo mysterieus doet.

Je wil vragen beantwoorden, maar een hele simpele beantwoord je niet?

Ik vermoed dat je een collega van me bent maar ik lees wat dingen die je beweert die toch niet helemaal kloppen (bij ons). Vandaar dat ik zeer benieuwd ben welke maatschappij en welk type. Ik werk bij KLM.
Welke dingen kloppen dan niet YouWish? En wat betreft de vaagheid over simpele vragen, zie de NewsApp...
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
15-09-2017 01:08
Welke dingen kloppen dan niet YouWish? En wat betreft de vaagheid over simpele vragen, zie de NewsApp...
Je zit op een anoniem forum niet op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 01:23
Je zit op een anoniem forum niet op Facebook.
Waar, maar als mijn chef ook op dit forum zit en me loopt weet hij denk ik wel wie ik ben... Ga dan toch voor de 'plausible denial'.
Fate is just the weight of circumstances
redbulletje schreef:
15-09-2017 00:55
Op de Dreamliner van Tui?
De Dreamliner van Tui vanaf Miami :-P
Wat leuk.

Op welke bestemming vlieg je het liefst en op welke het minst graag? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
Welke bijnaam heeft je toestel?
Ik heb gewerkt in de 'pukkel in de nek' en de 'soabak' ;-D :D ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt je nu zelf van de gewoonte dat mensen voor je klappen als het toestel op de grond hebt gezet?

Ik vind het een bizarre gewoonte, ik krijg ook geen applaus als ik mijn werk goed gedaan heb.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je op een lange vlucht?
Zorgt de maatschappij voor apart eten voor de bemanning of eet je mee wat er in business/economy class wordt geserveerd? Maar dat is toch ook voor een bepaalde periode hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik ben benieuwd of het verhaal klopt dat piloten beide iets anders eten tijdens de vlucht?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie in de cockpit dezelfde muffige en viezer wordende circulerende lucht als de passagiers?
- hoelang duurt het voor je je studie hebt afbetaald?
- heb je wel eens een tussenlanding moeten maken vanwege medische redenen van een passagier?
- hoe vaak ben je van huis? (hoeveel dagen/nachten per maand)
Is het inderdaad waar dat piloten bij een lange trip met overnachting vaak bij de stewardessen in bed belanden?
Dat ze dan net zolang aankloppen bij de kamers, totdat er iemand opendoet? :-D
Robinson schreef:
15-09-2017 06:30
Wat eet je op een lange vlucht?
Zorgt de maatschappij voor apart eten voor de bemanning of eet je mee wat er in business/economy class wordt geserveerd? Maar dat is toch ook voor een bepaalde periode hetzelfde?
Ik heb wel ns gehoord dat piloten nooit hetzelfde eten mogen hebben omdat ze dan beiden ziek kunnen worden als bijv de vismaaltijd bedorven zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben je lid van de Mile High Club? 8-)
Of zijn alle piloten dat?
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
15-09-2017 11:02
Ben je lid van de Mile High Club? 8-)
Of zijn alle piloten dat?
:pukey:
Alle reacties Link kopieren
Kinase3000 schreef:
15-09-2017 04:32
Wat leuk.

Op welke bestemming vlieg je het liefst en op welke het minst graag? En waarom?
Oei, in beide gevallen zijn dat er meerdere. Ik ben vaak in Curacao geweest, en aangezien ik scubaduik was dat wel een favoriet, net als Bonaire. Barcelona is qua stad erg leuk, en San Francisco.
Lagos is niet zo leuk, daar mag je het hotel niet uit vanwege de veiligheid. En Mexico vind ik niks, oude vervallen stad.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
15-09-2017 05:46
Welke bijnaam heeft je toestel?
Ik heb gewerkt in de 'pukkel in de nek' en de 'soabak' ;-D :D ;-D
The Whale, Quasimodo...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
15-09-2017 06:05
Wat vindt je nu zelf van de gewoonte dat mensen voor je klappen als het toestel op de grond hebt gezet?

Ik vind het een bizarre gewoonte, ik krijg ook geen applaus als ik mijn werk goed gedaan heb.
Helemaal mee eens V1k1ng...
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
15-09-2017 11:13
Helemaal mee eens V1k1ng...
Ach joh die mensen zijn gewoon blij dat ze nog leven. Je wil niet weten hoeveel mensen met vliegangst aan boord zitten. Beetje flauw om deze mensen belachelijk te maken. Ze klappen echt nie specifiek voor de captain in de meeste gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
15-09-2017 06:30
Wat eet je op een lange vlucht?
Zorgt de maatschappij voor apart eten voor de bemanning of eet je mee wat er in business/economy class wordt geserveerd? Maar dat is toch ook voor een bepaalde periode hetzelfde?
Ikzelf eet nooit aan boord omdat ik het gewoon niet zo lekker vind. Dus ik neem zelf brood mee. Maar er zijn aparte maaltijden voor de bemanning, en als er over is kunnen we ook een maaltijd van de business of economy krijgen. Overigens mogen de gezagvoerder en de copiloot niet dezelfde maaltijd eten aan boord, voor het geval er iets mis mee is.
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
15-09-2017 11:12
The Whale, Quasimodo...

Nu verklap je alsnog je type ;)
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
15-09-2017 06:40
Hebben jullie in de cockpit dezelfde muffige en viezer wordende circulerende lucht als de passagiers?
Yep, die is niet anders. Maar de lucht wordt wel constant ververst hoor, maar ook deels rondgecirculeerd. Je ruikt de mensen om je heen...
Fate is just the weight of circumstances

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven