'Ask the captain'

14-09-2017 23:16 3171 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Want jij bent een vlieger?
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Is n piloten selfie vanuit t cockpitraampje tijdens n vlucht echt of nep?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Geen vragen, houd em in de lucht en zet em op de grond.

Dank u.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou wel n gratis upgrade naar business willen krijgen bij delta/klm, welke smoes heeft kans op succes?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-09-2017 23:20
Is n piloten selfie vanuit t cockpitraampje tijdens n vlucht echt of nep?
Tja, met een GoPro kun je leuke dingen doen...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Tovergieter schreef:
14-09-2017 23:19
Want jij bent een vlieger?
Ja...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-09-2017 23:35
Ik zou wel n gratis upgrade naar business willen krijgen bij delta/klm, welke smoes heeft kans op succes?
Geen. Ze worden toch allemaal doorzien. Gewoon kopen...
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
14-09-2017 23:40
Tja, met een GoPro kun je leuke dingen doen...
Komt er dan niet teveel druk op die selfiestick bij zo'n snelheden?
Alle reacties Link kopieren
Hoe maak je kans om eens bij de piloot in de cockpit te kijken. Ik heb op diverse vluchten al gezien dat iemand werd mee gevraagd. Sommge mochten de landing ook zien vanuit de cockpit.
Is dat een kwestie van slijmen bij de stewardessen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-09-2017 23:44
Komt er dan niet teveel druk op die selfiestick bij zo'n snelheden?
Met 900 kilometer per uur? Denk het niet... Nee, een selfie van buiten het vliegtuig kan niet (wel met Cessna's trouwens, vlieg nog 'klein' met een toestel waarop GoPro connectors op de vleugel zijn geplakt).
Fate is just the weight of circumstances
yoshe schreef:
14-09-2017 23:47
Hoe maak je kans om eens bij de piloot in de cockpit te kijken. Ik heb op diverse vluchten al gezien dat iemand werd mee gevraagd. Sommge mochten de landing ook zien vanuit de cockpit.
Is dat een kwestie van slijmen bij de stewardessen?
Bij Brussels airlines mag de crew een partner mee laten vliegen en die mogen dan soms in de cockpit zitten (soms ook vanwege vlucht verder vol)
yoshe schreef:
14-09-2017 23:47
Hoe maak je kans om eens bij de piloot in de cockpit te kijken. Ik heb op diverse vluchten al gezien dat iemand werd mee gevraagd. Sommge mochten de landing ook zien vanuit de cockpit.
Is dat een kwestie van slijmen bij de stewardessen?
Je spreekbeurt houden over vliegen ;-D

Vroegah (16 jaar geleden, nu voel ik me ook oud :| ) als kind heb ik in de cockpit mogen kijken en op de plek van de co-piloot mogen zitten. En dat alles omdat mijn spreekbeurt daarover ging. Maargoed, die vlieger zal nu voor jou vast niet op gaan ;-D
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-09-2017 23:32
Huh? Geen vragen, houd em in de lucht en zet em op de grond.

Dank u.
:yes: heul belangrijk
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
14-09-2017 23:47
Hoe maak je kans om eens bij de piloot in de cockpit te kijken. Ik heb op diverse vluchten al gezien dat iemand werd mee gevraagd. Sommge mochten de landing ook zien vanuit de cockpit.
Is dat een kwestie van slijmen bij de stewardessen?
Die kans is er alleen als je de betreffende vlieger kent. Familie en vrienden van me mogen in de cockpit zitten, ook tijdens start en landing. Andere passagiers helaas niet, dankzij meneer Bin Laden. Dat vinden we trouwens niet leuk, want het is best leuk om te laten zien wat we doen, maar dat is niet meer mogelijk. Een bezoek aan de cockpit na parkeren wordt overigens wel gedaan.
Fate is just the weight of circumstances
Bij een scenic flight over de Himalaya mocht iedereen om beurten in de cockpit. Dit was een paar jaar na 9-11.
Overigens heb ik bij n bedrijf gewerkt waar ik kans kreeg om VIP vliegtuigen van binnen te mogen fotograferen, airbussen en boeings, maar die cockpits zijn verdomde klein en krap.
Ik heb wel een iets. Op onze terugreis vanaf Miami (augustus jl.) werd er omgeroepen dat we ons niet druk moesten maken omdat er zojuist een piloot was langsgelopen. Ik sliep, wat al heel knap was wegens heledrukkekinderen voor me. Maar vanaf dat moment was ik klaarwakker, heu.. moest ik me druk maken? 1 piloot weg en nog maar 1 aan het stuur? Wat bleek; ze waren met 3 piloten en sliepen om de beurt achter in het vliegtuig omdat het een lange vlucht was. Niets om je druk over te maken dus. Wel een bijzondere melding, iets nieuws misschien?
Alle reacties Link kopieren
Bellia schreef:
14-09-2017 23:58
Ik heb wel een iets. Op onze terugreis vanaf Miami (augustus jl.) werd er omgeroepen dat we ons niet druk moesten maken omdat er zojuist een piloot was langsgelopen. Ik sliep, wat al heel knap was wegens heledrukkekinderen voor me. Maar vanaf dat moment was ik klaarwakker, heu.. moest ik me druk maken? 1 piloot weg en nog maar 1 aan het stuur? Wat bleek; ze waren met 3 piloten en sliepen om de beurt achter in het vliegtuig omdat het een lange vlucht was. Niets om je druk over te maken dus. Wel een bijzondere melding, iets nieuws misschien?
Nee hoor Bellia, 'business as usual'. Misschien een beetje raar gebracht. Vluchten langer dan 8 uur 30 min gaan er drie vliegers mee, terwijl er altijd twee voorin moeten zitten. Zo zijn we ongeveer eenderde van de vlucht 'af', zoals we dat noemen, hebben we pauze. In sommige toestellen is er ook een bed om te slapen, maar een rondje lopen door het toestel probeer ik zelf ook altijd te doen, al is het maar om contact met de cabinebemanning te houden. Dit meldt ik ook meestal in het welkomspraatje.
In sommige gevallen is er zelfs een dubbele cockpitbemanning.
Op lange vluchten is dit dus heel normaal en zitten er gewoon twee wakkere vliegers achter het stuur.
Fate is just the weight of circumstances
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Bellia schreef:
15-09-2017 00:15
Dank je!
Graag gedaan!
Fate is just the weight of circumstances
Waar werk je? Welk type?
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 00:25
Waar werk je? Welk type?
Laten we zeggen dat ik voor een Nederlandse maatschappij werk en op een vrij groot vliegtuig vlieg... (social media is een beetje een dingetje tegenwoordig).
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
15-09-2017 00:33
Laten we zeggen dat ik voor een Nederlandse maatschappij werk en op een vrij groot vliegtuig vlieg... (social media is een beetje een dingetje tegenwoordig).
Waarom zo vaag? Beetje overdreven op een anoniem forum.
Alsof iemand je direct herkent als je zegt 74 te vliegen |-)
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Fate is just the weight of circumstances

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven