Reizen
alle pijlers
'Ask the captain'
donderdag 14 september 2017 23:16
donderdag 14 september 2017 23:40
Tja, met een GoPro kun je leuke dingen doen...redbulletje schreef: ↑14-09-2017 23:20Is n piloten selfie vanuit t cockpitraampje tijdens n vlucht echt of nep?
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 14 september 2017 23:41
Ja...
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 14 september 2017 23:41
Geen. Ze worden toch allemaal doorzien. Gewoon kopen...redbulletje schreef: ↑14-09-2017 23:35Ik zou wel n gratis upgrade naar business willen krijgen bij delta/klm, welke smoes heeft kans op succes?
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 14 september 2017 23:49
Met 900 kilometer per uur? Denk het niet... Nee, een selfie van buiten het vliegtuig kan niet (wel met Cessna's trouwens, vlieg nog 'klein' met een toestel waarop GoPro connectors op de vleugel zijn geplakt).redbulletje schreef: ↑14-09-2017 23:44Komt er dan niet teveel druk op die selfiestick bij zo'n snelheden?
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 14 september 2017 23:51
Bij Brussels airlines mag de crew een partner mee laten vliegen en die mogen dan soms in de cockpit zitten (soms ook vanwege vlucht verder vol)
donderdag 14 september 2017 23:51
Je spreekbeurt houden over vliegen
Vroegah (16 jaar geleden, nu voel ik me ook oud ) als kind heb ik in de cockpit mogen kijken en op de plek van de co-piloot mogen zitten. En dat alles omdat mijn spreekbeurt daarover ging. Maargoed, die vlieger zal nu voor jou vast niet op gaan
donderdag 14 september 2017 23:52
Die kans is er alleen als je de betreffende vlieger kent. Familie en vrienden van me mogen in de cockpit zitten, ook tijdens start en landing. Andere passagiers helaas niet, dankzij meneer Bin Laden. Dat vinden we trouwens niet leuk, want het is best leuk om te laten zien wat we doen, maar dat is niet meer mogelijk. Een bezoek aan de cockpit na parkeren wordt overigens wel gedaan.
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 14 september 2017 23:57
donderdag 14 september 2017 23:58
Ik heb wel een iets. Op onze terugreis vanaf Miami (augustus jl.) werd er omgeroepen dat we ons niet druk moesten maken omdat er zojuist een piloot was langsgelopen. Ik sliep, wat al heel knap was wegens heledrukkekinderen voor me. Maar vanaf dat moment was ik klaarwakker, heu.. moest ik me druk maken? 1 piloot weg en nog maar 1 aan het stuur? Wat bleek; ze waren met 3 piloten en sliepen om de beurt achter in het vliegtuig omdat het een lange vlucht was. Niets om je druk over te maken dus. Wel een bijzondere melding, iets nieuws misschien?
vrijdag 15 september 2017 00:11
Nee hoor Bellia, 'business as usual'. Misschien een beetje raar gebracht. Vluchten langer dan 8 uur 30 min gaan er drie vliegers mee, terwijl er altijd twee voorin moeten zitten. Zo zijn we ongeveer eenderde van de vlucht 'af', zoals we dat noemen, hebben we pauze. In sommige toestellen is er ook een bed om te slapen, maar een rondje lopen door het toestel probeer ik zelf ook altijd te doen, al is het maar om contact met de cabinebemanning te houden. Dit meldt ik ook meestal in het welkomspraatje.Bellia schreef: ↑14-09-2017 23:58Ik heb wel een iets. Op onze terugreis vanaf Miami (augustus jl.) werd er omgeroepen dat we ons niet druk moesten maken omdat er zojuist een piloot was langsgelopen. Ik sliep, wat al heel knap was wegens heledrukkekinderen voor me. Maar vanaf dat moment was ik klaarwakker, heu.. moest ik me druk maken? 1 piloot weg en nog maar 1 aan het stuur? Wat bleek; ze waren met 3 piloten en sliepen om de beurt achter in het vliegtuig omdat het een lange vlucht was. Niets om je druk over te maken dus. Wel een bijzondere melding, iets nieuws misschien?
In sommige gevallen is er zelfs een dubbele cockpitbemanning.
Op lange vluchten is dit dus heel normaal en zitten er gewoon twee wakkere vliegers achter het stuur.
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 15 september 2017 00:33