Flores

17-09-2017 10:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen in de winter naast Lombok ook een weekje naar Flores.
Wie heeft leuke tips voor dit eiland?
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Flores is een prachtig eiland! Ik ben in 2015 geweest. Prachtige landschappen, veel groen en nog relatief weinig toeristen. Wat is echt fantastisch vond was om een driedaagse boottrip te doen naar Komodo en Rinca. Je zit dat op de boot, gaat naar beide eilanden, met een gids op zoek naar komodo dragons. Onderweg zagen we dolfijnen, hebben we gesnorkeld met grote manta's. Je slaapt heel basic op het dek van de boot onder de sterren. Het was echt superleuk en avontuurlijk.

Wij vlogen op Labuhanbajo en hebben van daaruit alles geregeld. Er zijn daar genoeg reisbureautjes om je boottrip te regelen. Verder hebben we ook bij een bureautje een deal gemaakt met een chauffeur. Het openbaar vervoer op Flores kan nogal traag gaan en we wilden veel zien. Met hem hebben we een route uitgestippeld. Na onze boottocht vertrokken we met hem en zijn we in een dag of 5 naar Ende gereden.

Onderweg vond ik de hoogtepunten: de Ngada dorpen (Bena) bezoeken met traditionele volkeren, Riung en Kelimutu national park. Vanuit Riung hebben we een dagtrip naar de 17 islands gedaan. Echt geweldig! Met een bootje en klein groepje mensen op pad. De kapitein ging ondertussen vissen en later werden de visjes ter plekke klaar gemaakt en lunchten we op een van de eilandjes. Het was echt een droom, parelwitte strandjes, azuurblauw water, heel relaxed allemaal. Lekker snorkelen en relaxen. Ons tripje regelden we bij het Café del Mar, erg leuke mensen en sfeer!!

Waar je wel rekening mee moet houden is dat dit basic reizen is. De accomodaties zijn relatief duur en vaak lelijk en simpel omdat ze hier nog niet erg op toeristen berekend zijn. Maar het is het waard! Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel!
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Wij vliegen eerst naar Denpasar en van daaruit willen we naar Flores. Krijg nu helemaal de smaak te pakken door je enthousiaste verhaal.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
zuidwester schreef:
19-09-2017 06:59
Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Wij vliegen eerst naar Denpasar en van daaruit willen we naar Flores. Krijg nu helemaal de smaak te pakken door je enthousiaste verhaal.
Wij zijn ook vanuit Denpasar met Lionair naar Flores gevlogen. Veel plezier alvast, ik zou ook wel weer willen! Maar nu in verwachting van de tweede dus kan voorlopig niet zo'n verre reis maken. Staat wel hoog op de wishlist, over een aantal jaar met onze twee kindjes naar Indonesië. Mijn vriend is half Indonesisch en heeft zijn roots op Java liggen. Dus dat zou echt een reis worden waar we naar dorpjes gaan waar zijn opa en oma geboren zijn enzo. Heel bijzonder lijkt me! Dat wil ik graag aan onze kinderen meegeven.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Hallo Loveden, bedankt voor je reactie. Wij hebben ook een speciale band met Indonesië. Het wordt voor mij de derde keer, ik ben op Java, Bali en Sulawesi geweest. En nu dan Lombok en Flores.
Heb hartstikke veel zin. :)
I believe in good
Mooie vlucht vanuit Bali naar LB, ze vliegen niet zo hoog dus je kunt alle mooie eilandjes onderweg goed bekijken.
Ik ken alleen het dorp Labuan Bajo dat nu net moslim is tegenover de rest van het eiland. Als je hier de nacht door wil slapen goed checken waar je gaat slapen...
Het dorpje is uit zn kluiten aan het groeien door de oa. de backpackers en de vele duikers die hier zoals ik landbased diving deden...alle slaapplekken bleken een aantal dagen helemaal volgeboekt te zijn.
Dus enkel slaaptips...ik ben'n duiksnob geworden, weinig kan me meer boeien op het droge ;)
Alle reacties Link kopieren
Er is al een algemeen Indonesiëtopic, al staat hier nauwelijks info in over Flores KLIK

Ik heb toevallig een paar weken geleden tickets geboekt voor eind april, in totaal 13 dagen. Afgelopen zomer 5 weken Lombok, Bali en Java gedaan en door een ongeluk helaas niet kunnen duiken, daarom meteen plannen gemaakt om dat goed te maken :mrgreen: Vlieg op Bali, maar wil door naar Flores, zeker in april/mei lang zo druk niet als in juli/augustus en wil zoooo graag duiken rond Rinca/Komodo. Uiteindelijk door naar Ende/Maumere en dan weer terugvliegen naar Denpasar.

Reis samen met een vriendin die nog nooit verre reizen gemaakt heeft, dus die wil graag een toffe combi van duiken, mooie hikes, de natuur en cultuur écht ervaren. Daarvoor zijn tips dus altijd welkom! En ook of Maumere of Ende een betere plek is om van terug te vliegen, evt. doen een combi van een paar dagen Bali en verder Flores.
Alle reacties Link kopieren
fromfebruary schreef:
22-09-2017 20:45
Er is al een algemeen Indonesiëtopic, al staat hier nauwelijks info in over Flores KLIK

Ik heb toevallig een paar weken geleden tickets geboekt voor eind april, in totaal 13 dagen. Afgelopen zomer 5 weken Lombok, Bali en Java gedaan en door een ongeluk helaas niet kunnen duiken, daarom meteen plannen gemaakt om dat goed te maken :mrgreen: Vlieg op Bali, maar wil door naar Flores, zeker in april/mei lang zo druk niet als in juli/augustus en wil zoooo graag duiken rond Rinca/Komodo. Uiteindelijk door naar Ende/Maumere en dan weer terugvliegen naar Denpasar.

Reis samen met een vriendin die nog nooit verre reizen gemaakt heeft, dus die wil graag een toffe combi van duiken, mooie hikes, de natuur en cultuur écht ervaren. Daarvoor zijn tips dus altijd welkom! En ook of Maumere of Ende een betere plek is om van terug te vliegen, evt. doen een combi van een paar dagen Bali en verder Flores.
Wij zijn ook in April/mei geweest en toen was Flores heel rustig. Vanuit Labuan Bajo kun je alles regelen op het gebied van duiken. Lees ook hierboven even mijn tips als je verder reist. Wij vlogen terug vanuit Ende, maar dat vond ik echt een afschuwelijke plek. Dus ik denk dat Maumere (niet geweest maar foto's zien er beter uit) een leukere optie is om te eindigen.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!

We zijn inmiddels bezig met het uitzoeken van de accomodaties e.d!
Leuk die voorpret
I believe in good

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven