theorie examen auto

17-09-2017 13:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet binnenkort theorie examen afleggen en ik ben heel erg bang dat ik het niet haal. Hebben jullie tips hoe je het beste voor kunt leren?
En hoe je voor gevaarherkenning kunt leren?

Graag hoor ik van jullie, groetjes Viaduct
Alle reacties Link kopieren
Worden er bij jouw rijschool geen theorielessen aangeboden? Ik heb ze gevolgd, het was niet heel erg nodig, maar daardoor werd het leren wel erg makkelijk. Succes
Ik heb zelf theorielessen via mijn rijschool gevolgd. Was erg prettig, het was klassikaal en er werden ook altijd oefenexamens gedaan, en de vragen/antwoorden werden uitgelegd. Was heel fijn.
Ik heb er zelf 3 keer over gedaan, had nét 1 of 2 fouten teveel steeds. Frustrerend :) Maar komt goed!
Ik had trouwens ook via mijn rijschool een cd-rom gekregen met oefenexamens erop. Werkte ook heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Examens oefenen is de beste manier.
Bij de bieb kun je cd-roms lenen en bij onze bieb kun je ter plekke ook online oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen lessen gevolgd maar wel veel oefenexamens op internet gemaakt. Die haalde ik meestal niet en daardoor werd ik onzeker en ging ik nog harder leren. Net voor het examen had ik er dus ook niet echt vetrouwen in omdat ik die oefenexamens meestal niet haalde. Maar uiteindelijk had ik tijdens het examen op de kennisvragen 0 fout, wel een paar fouten bij gevaarherkenning. Dus ik had hem in 1x gehaald. Maar ik vond het echte examen echt een stuk makkelijker!
Ik kreeg 2 lesdagen op de rijschool waarbij de regels werden uitgelegd en oefenexamens werden gemaakt. Ook had ik een boek met oefenvragen en gelukkig was ik in 1x geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geslaagd met een app/website:
https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens

Ik was best wel zenuwachtig omdat zo weinig mensen slagen, maar het viel allemaal erg mee. Ik had ook nog een beetje uit een theorieboek gelezen maar het leren op die website is een stuk prettiger/leuker. :-D
anoniem_334033 wijzigde dit bericht op 27-08-2018 16:16
1.49% gewijzigd
zoveel mogelijk proefexamens maken is meer dan de helft van het werk. Het zijn echt meestal dezelfde situaties of zelfs foto's.

Verder idd een korte cursus via de rijschool.
In het lesboek stonden ook veel proefvragen.

Ik vond het een eitje.
Alle reacties Link kopieren
Ik had indertijd cursussen via de rijschool. Die "cursussen" bestond steevast uit 1.5 uur gezellig met 5 andere bakvissen onder het genot van een kop koffie of frisdrank een oud examen doen en dan vervolgens klassikaal de fouten doornemen. Ik geloof niet dat die rijschool specifieke lessen gaf om de theorie te verklaren. Dat mocht je zelf doen met het theorieboekje. Met het doornemen van de foute antwoorden (van iedereen) werd uiteraard de theorie behandeld. Na een paar avonden ging het vrij aardig.

Er zaten figuren bij die bij aanvang nog niet de helft van de vragen goed hadden, maar na een avond of 5 al binnen de 10% fout grens kwamen.

Kortom: herhalen, herhalen, herhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven