Teveel eisen...help!

17-09-2017 23:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben me aan het oriënteren voor een vakantie in maart 2018, maar ik kom er niet uit als ik rekening hou met eisen van manlief, dochter én mezelf...
De wasijst:
- tussen 1 maart en 15 maart (ivm werk)
- min. 7 max. 10 dagen (ivm school)
- zonzeker, dus Europa valt af (2x een week in de regen gezeten, nooit meer!)
- max. 10 uur vliegen (vakantie is te kort voor langere reistijd)
- budget reis: 2.500 euro excl. uitgaven ter plaatse (kan klein beetje stretchen, maar niet te veel)
- dochter (11) wil zwembadvakantie (haar mening is belangrijk)
- ik wil veel zien: cultuur en/of natuur
- man heeft weinig eisen behalve een heel comfortabel hotel

Ik wou zelf erg graag een rondreis in Jordanië doen, met af en toe een dagje zwembad voor onze dochter. Hier kon ze zich ook in vinden.
Toen kwam ik er achter dat het in Petra en Wadi Rum slechts max 19 graden is in maart :-(

Het enige wat als betaalbaar voorbij kwam dat min of meer aan bovenstaande eisen voldoet is Senegal... maar voor de een of andere reden wordt ik daar niet zo enthousiast van... iemand die me van het tegendeel kan overtuigen? Of net niet?

Wie helpt? Of is het echt hopeloos met deze waslijst aan eisen?
My way or the highway!
Kaapverdische eilanden zijn zonzeker in maart.
Gambia heeft ook strand en cultuur.
Florida is ook maar rond de 10 uur vliegen en is in maart ook goed qua temperatuur.
Marokko? Of Dubai natuurlijk.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 23:32
56.76% gewijzigd
Das ook fris in maart hoor!
redbulletje schreef:
17-09-2017 23:32
Das ook fris in maart hoor!
Marokko bedoel je? Oh, ik dacht dat het daar altijd warm is :-)
Dubai is in elk geval een goede optie. Temperatuur in maart rond de 30 graden dus nog goed te doen. Ik weet alleen niet of het budget dat redt.
Alle reacties Link kopieren
Gambia.
Senegambia beach hotel of kairaba hotel.
Grappig dat die hotels nog bestaan (onder dezelfde naam) Heb 20 jaar geleden in Senegambia gezeten en ging wel 'ns naar de happy hour van Kairaba.
Alle reacties Link kopieren
Als je een goede aanbieding kunt vinden zijn de Antillen of andere Caribische eilanden ook een optie.

Hoeft dochter trouwens niet naar school?
Alle reacties Link kopieren
Deze indoor camping in Alkmaar voldoet aan al je eisen en is gegarandeerd het hele jaar regenvrij!

http://www.indoor-city-camping-alkmaar. ... g-alkmaar/
Love is the meaning of life
Curaçao?

Lekker weer, als je een beetje aanbiedingen kunt zoeken is dat te doen met jullie budget.
http://www.d-reizen.nl/zonvakantie/cura ... Duration=9
Alle reacties Link kopieren
Bonaire voldoet aan alle eisen...
Alle reacties Link kopieren
Ja curacao of bonaire.
Veel meer te doen dan alleen strand ( zeker op curacao).
Gambia zou ik ook voor kiezen. Redelijk dichtbij, mooi weer, vriendelijke mensen en kan prima binnen jouw budget. Senegambia; aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Florida inderdaad, Op Orlando of Miami kan je rechtstreeks vliegen en blijft het binnen de 10 uur.
En als je nu boekt via de KLM werelddeal weken, dan kom je er ook nog behoorlijk goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Ik zal proberen overal op te reageren:

- Kaapverdië is niet veel te beleven behalve zon, zee en strand. Ik wil echt geen week aan het zwembad liggen...
- Gambia wordt ik ook niet enthousiast van, ben bang dat er buiten het resort niet veel te beleven valt
- Dubai wil ik liever eens alleen met mijn man doen
- Alkmaar: op een camping krijg je me nooit, ongeacht waar en al zeker niet in Alkmaar :rolling:
- Curacao lijkt ons leuk, maar voor dat budget heb ik nog niet veel kunnen vinden
- Florida wil dochter graag naartoe, maar dan wil ik de pretparken en zo doen en dan weet ik gewoon dat de uitgaven de pan uit gaan rijzen...

Loes10:
Ja dochter moet naar school, maar door ons bedrijf kunnen wij niet tijdens schoolvakanties weg helaas...
Gelukkig is daar begrip voor op school.
Dat is ook de reden dat we maar max. 10 dagen weg gaan, anders is ze te lang van school.
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-09-2017 23:37
Grappig dat die hotels nog bestaan (onder dezelfde naam) Heb 20 jaar geleden in Senegambia gezeten en ging wel 'ns naar de happy hour van Kairaba.
Haha wij ook, ik denk 12/13 jaar geleden inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Costa Rica?

Net wat langer vliegen dan wat je aangeeft maar dat is Florida ook :)
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Mexico? Yucatan bedoel ik, dat is net zo er vliegen als de Carribean.

Of 1 van de Canarische eilanden, op Tenerife zijn ook typische Spaanse steden en dorpen . De masca kloof is ook mooi om te lopen daar.
Alle reacties Link kopieren
Didigirl.
Voor curacao moet je goed op aanbiedingen letten. Buiten schoolvakanties lukt het wel om een deal te kopen van bv 8 dgn voor 750 pp incl hotel. Of alleen tickets voor 500 pp.

Succes met je zoektocht👍
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
17-09-2017 23:45
Deze indoor camping in Alkmaar voldoet aan al je eisen en is gegarandeerd het hele jaar regenvrij!

http://www.indoor-city-camping-alkmaar. ... g-alkmaar/

Als ik moet kiezen tussen een indoor camping of geen vakantie bleef ik lekker thuis.. Ik zag dat ooit op tv, ik dacht dat het een geintje was. :bonk:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
18-09-2017 12:33
Als ik moet kiezen tussen een indoor camping of geen vakantie bleef ik lekker thuis.. Ik zag dat ooit op tv, ik dacht dat het een geintje was. :bonk:
In Duitsland heb je ook zo'n overdekt vakantiegebeuren. Een tropisch zwemparadijs maar dan ook met appartementen e.d. Lijkt me voor een nachtje best leuk voor kinderen.
Misschien naar het zuiden vliegen, dan heb je in ieder geval geen jetlag en is iets verder vliegen minder erg.
Denk alleen dat het te duur wordt .....

Maar bijv. Zanzibar in combinatie met safari of mini rondreis in Namibië of zuid-Afrika.
Alle reacties Link kopieren
didigirl schreef:
18-09-2017 12:14
Bedankt voor de reacties!
Ik zal proberen overal op te reageren:

- Kaapverdië is niet veel te beleven behalve zon, zee en strand. Ik wil echt geen week aan het zwembad liggen...
- Gambia wordt ik ook niet enthousiast van, ben bang dat er buiten het resort niet veel te beleven valt
- Dubai wil ik liever eens alleen met mijn man doen
- Alkmaar: op een camping krijg je me nooit, ongeacht waar en al zeker niet in Alkmaar :rolling:
- Curacao lijkt ons leuk, maar voor dat budget heb ik nog niet veel kunnen vinden
- Florida wil dochter graag naartoe, maar dan wil ik de pretparken en zo doen en dan weet ik gewoon dat de uitgaven de pan uit gaan rijzen...

Loes10:
Ja dochter moet naar school, maar door ons bedrijf kunnen wij niet tijdens schoolvakanties weg helaas...
Gelukkig is daar begrip voor op school.
Dat is ook de reden dat we maar max. 10 dagen weg gaan, anders is ze te lang van school.
Kaapverdië is niet alleen strand! Sal is het meest bekende eiland en daar is dat wel zo, maar er zijn genoeg eilanden die veelzijdig en goed te bereiken zijn( santiago bijvoorbeeld).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven